Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG +GAZ]Różnice w silnikach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

[B4 2.3 NG +GAZ]Różnice w silnikach

Post autor: sami » 28 gru 2009, 19:06

Witam.Panowie mam takie pytanie-czym różni się silnik NG 2.3 w B4 od silnika AAR 2.3 w C4?Bo wizualnie niczym.Czy tylko nazwą?I jeszcze jedno pytanie bo nie umiem szukać w wyszukiwarce,zapłon w 2.3 ustawia się na rozgrzanym silniku po odłączeniu czujnika temp i przegazowaniu go 3 razy powyżej 3500obr potem trzymać obroty na 2350 i lampą z możliwością zmiany kąta ustawić na 15*?czy dobrze napisałem?

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 29 gru 2009, 00:42

Też się kiedyś zastanawiałem nad różnicą. Ktoś mi mówił że AAR to gorsza odmiana NG ale dlaczego to nie wiem.
Co do zapłonu to możliwe że trzeba gdzieś zrobić zworkę żeby komp nie korygował zapłonu.
Ale lepiej niech wypowie się ktoś kto lepiej wie ;-)

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 29 gru 2009, 13:24

ja pierwszy raz słyszę że w wannach były takie motory, o kv 2.2 poprzedniku NG to słyszalem

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 29 gru 2009, 17:48

Były, były i wyglądają tak samo :-)

sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sami » 29 gru 2009, 18:32

Ale mechanicznie i podzespołami niczym się nie różnią?Bo kupiłem ostatnio C4 z silnikiem 2.3 a mój teściu ma b4 też z silnikiem 2.3,wizualnie praktycznie się nie róznią,tyle tylko że ja mam klimę i chłodnica jest inaczej ułożona.Pytam się o to dlatego bo cały czas kupuję części do silnika NG i narazie nie było z nimi problemów,jedynie kable WN nie pasował od cewki do kopułki bo był o pare centymetrów za krótki

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 29 gru 2009, 21:47

AAR to podobno to samo co NG i NF w Audi 100 C3. Różnią się kilkoma szczegółami. Np. w AAR jest wentylator ze sprzęgłem wiskotyczym (visco). Znajduje się na przedniej części silnika. Podobno lubi nieraz się psuć.
Tyle jeszcze słyszałem o tych silnikach ;-)

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Re: [B4 2.3 NG +GAZ]Różnice w silnikach

Post autor: Padre (LDZ) » 06 sty 2010, 06:50

sami pisze:zapłon w 2.3 ustawia się na rozgrzanym silniku po odłączeniu czujnika temp i przegazowaniu go
Zapłon ustawia się na rozgzanym silniku, po zwarciu przewodu danych komputera do masy na ok 4 sekundy. W taki sam sposób jak byś chciał odczytać kody migowe. Ja właśnie w ten sposób robiłem. W książce "Naprawa i regulacja" jest napisane dokładnie. Możesz terż poszukać na forum o odczytywaniu kodów migowych.

Czujnik odpina się chyba w ABK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl