Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK LPG] gasnie jak jest mroz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

[B4 2.0 ABK LPG] gasnie jak jest mroz

Post autor: masuo » 23 gru 2009, 19:45

Witam, temat jest niejako kontynuacja mojego poprzedniego
https://audi80.pl/b4-20-abk-lpg-dusi ... b1f#387366
otoz dzis zauwazylem (i przy okazji dowiedzialem sie od poprzedniego 'wlasciciela') ze samochod ma problemy z gasnieciem tylko zima gdy jest mroz, dzis go odpalilem i wszystko gra co mam robic da sie to samemu naprawic czy do mechanika trzeba? Ponoc ta deleglosc jest od bardzo dawna i poprzedni wlasciciel tak jezdzil ale ja niestety nie bede tak jezdzil bo u mnie musi wszystko chodzic i dzialac jak zegareczek :) prosze o pomoc (mam nadzieje ze nie spamuje)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 24 gru 2009, 22:26

A czy przypadkiem parownik Ci nie zamarza ?

masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » 26 gru 2009, 17:29

to sie dzialo na benzynie wczesniej, juz dlugo dlugo tak jest, ale nikt z tym nic nie robil a ja niestety nie dam rady tak jezdzic bo to niebezpieczne lekko, a instalacje mam od 1,5 miesiaca nowka sztuka wiec raczej nie ma takiej opcji

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 26 gru 2009, 23:07

A może regulator temperatury powietrza zasysanego padł i cały czas ciągnie zimne powietrze - może to powodować zamarzanie kolektora ssącego .

masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » 27 gru 2009, 15:12

hmm moze i tak ale nie wiem gdzie to jest i jak to sprawdzic?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 27 gru 2009, 15:41

Zdejmujesz obudowę filtra powietrza, wyciągasz filtr i pod spodem masz regulator, czasem gazownicy blokują klapkę tak by zasysane było tylko zimne powietrze ale skoro problem był już wcześniej na benzynie to pozostaje tylko sprawdzić dwa cienkie wężyki podciśnienia idące do obudowy przy klapce regulatora.

masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » 27 gru 2009, 17:18

aha dzieki dzis to juz troche za ciemno ale jutro sprawdze to, bo nie wiem czy go stawiac do warsztatu czy samemu sie pobawic ale dzieki za porady

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 27 gru 2009, 21:26

U mnie wężyki były drożne natomiast w zaworze było tyle czarnego syfu że nie było przelotu powietrza . Dopiero kilkukrotne płukanie benzynką pomogło :lol:

masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » 28 gru 2009, 16:57

znajomy mechanik polecil wymiane slynnego niebieskiego czujnika ale tylko oryginal, no i go wymienilem zobaczymy jaki efekt bedzie i chce napisac ostrzezenie dla tych co to chca robic na goracym sikniku- jak mi dzisiaj wy**** wode jak go wyjmowalem to se rece poparzylem a czujnika nie odnalazlem bo gdzies wystrzelil i to wszystko od drzwiami ASO :/ no ale mam nauczke

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 28 gru 2009, 17:09

ABK ma ciśnieniowy układ chłodzenia, wystarczyło odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego :mrgreen: .No ale człowiek uczy się na błędach. :mrgreen:

masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » 29 gru 2009, 07:08

no i perypetii ciag dalszy dzis nad ranem troche zaczal lapac mroz i po odpaleniu obroty byly niepokojaco niskie ok 200-300 musialem przygazowac to troche podskoczyly, podczas drogi ok 7-8 km nie zgasl co uwazam za jakis sukces ale dalej to nie jest to co powinno byc, zmienilem przekaznik nr 30, niebieski czujnik i zamiast krokowca mam zaworek tak jak bylo chyba w starszych modelach.
Potrzebuje do nowego roku pilnie samochodu i nie moge pozwolic zeby mi zdechl/zdychal co zrobic?Gdzie szukac przyczyny?Bo jak pisalem jest to jego utrapienie od kilku lat, sonda lambda byla sprawdzana ok 1.5 miesiaca temu przed zalozeniem lpg, wszystkie wskazania ok, a obudowa filtra i wszystko obok tak samo sprawdzane, czyszczone i nawet podklejone bo obudowa byla peknieta blagam pomocy bo mnie krew zalewa normalnie :-/ :-? :-( :-x

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 29 gru 2009, 09:01

Piszesz że kleiłeś obudowę i jest lekka poprawa, no to skontroluj jeszcze raz nieszczelności w układzie dolotowym, obudowa, rura łącząca przepustnicę z przepływomierzem i odma.Skoro masz zawór zamiast krokowca to stawiam na lewe powietrze.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 29 gru 2009, 14:30

A czy po wstawieniu registra zamiast krokowca wyregulowałeś gazownie ?

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 29 gru 2009, 16:34

Ze swojego doświadczenia powiem: Sprawdź wydech, a konkretnie okolice pierścienia przy katalizatorze. U mnie zerwała się szpilka i był luz. Sonda w katalizatorze dostawała lewe powietrze. Dolot mogłem sprawdzać do śmierci i przekaźnik nr 30, a jak skręciłem wydech, to i mocy przybyło

masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » 31 gru 2009, 06:50

z przyjemnoscia stwierdzam ze dzis w Bialymstoku troche pizdzi (grubo ponizej -10)a audiczka nie gasla :) jednak przy odpalaniu lepiej delikatnie dodac gazu, obroty sa jakies zamulone (wskazowka obrotomierza nie rusza sie zbyt zwawo), wiec nie jest to tak jak powinno byc, cos jest jeszcze nie tak, na dniach bedzie coraz zimniej wiec zdam relacje jak sie sprawowal


marko, tak po wstawieniu zaworka akurat zaraz mialem pierwszy przeglad i wszystko jest elegancko

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl