Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Dym z pod osłony pajaka

ODPOWIEDZ
aniaania

[B4] Dym z pod osłony pajaka

Post autor: aniaania » 29 gru 2009, 19:34

Podczas jazdy gdy wlączyłam światła, po chwili spod kolumny kierowniczej wydobył się dym. Wyłączylam samochód, po chwili odpaliłam ponownie i był ok. Czy to coś groźnego? Proszę o poradę, co sprzawdzic. Dodam, że przed jazdą z powodu mrozu, grzałam samochód ok 10 minut.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz
Ostatnio zmieniony 03 sty 2010, 02:29 przez aniaania, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 gru 2009, 19:38

Prawdopodobnie nie łączą i przez to palą się styki włączników zespolonych. U mnie włącznik wycieraczek lubił sobie czasami puścić "dymka".

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 29 gru 2009, 19:39

aniaania, popraw proszę nazwę tematu na zgodną z regulaminem.

A objawy dymku proponuje szybko sprawdzić i usunąć. Może się to skończyć dość sporymi stratami w instalacji elektrycznej.

aniaania

Post autor: aniaania » 29 gru 2009, 19:51

problem w tym, że kompletnie nie wiem na jaką, jestem przysłowiową blondynką w kwestiach motoryzacyjnych . jak poiwnien wyglądac tytuł wpisu w tym, konkretnym przypadku?

i jak sprawdzic i ustalic przyczynę tego "dymku" ?

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 29 gru 2009, 20:01

aniaania pisze:i jak sprawdzic i ustalic przyczynę tego "dymku" ?

musisz rozkręcić tą osłonę za kierownicą, odkręcić kierownicę i wyjąć tego pająka.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 29 gru 2009, 20:30

Zdejmij osłony górną i dolną i uruchom silnik , włącz światła - zobaczysz dokładnie z którego miejsca idzie dymek . Najprawdopodobniej pająk ale....
Jeżeli faktycznie pająk to czeka Cię wymiana bo z naprawą może być różnie - podzespół nitowany .

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 30 gru 2009, 17:42

I nie ma co zwlekać bo mozesz wypalic samochod! Mi sie w poprzedniej B4 tez wypaliły styki wlasnie od przelacznika swiatel :/

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 30 gru 2009, 18:07

hmm miałem identyczny temat: rozebrałem całą konsole, pająka (nie jest nitowany)w którym przeczyściłem styki , wymieniłem kostkę stacyjki (była lekko pęknięta) ale dla pewności jeździłem jeszcze z tydzień z wyciągniętą stacyjką i obserwacje moje są takie; grzeje się żółty przewód od stacyjki do pająka bodajże który to odpowiada za włączanie świateł. po konsultacjach z kilkoma magikami tudzież elektrykiem samochodowym rozwiązania są dwa: albo przeczyścić i odsyfić dogę którą pokonuje prąd po załączeniu świateł albo założyć (najlepiej 2) przekaźniki do których bedzie podłączony + z aku a sterowanie z pająka i cieszyć się nieco mocniejszym światłem i brakiem dymów z konsoli

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 30 gru 2009, 20:55

Swoja droga dziwne ze Audi w latach 90-tych nie zrobilo swiatel na przekaznikach?! Przeciez wiele biedniejszych autek mialo takie rozwoazanie :/

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 30 gru 2009, 23:02

mortar pisze:hmm miałem identyczny temat: rozebrałem całą konsole, pająka (nie jest nitowany)
Mój był nitowany mosiężnymi rurkami cienkiściennymi . Może Twój był już wcześniej rozbierany albo jest kilka wersji a temat przekaźników świateł był już nie raz wałkowany .

https://audi80.pl/all-tuning-swiatel ... eka%BCniki

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 31 gru 2009, 09:46

marko pisze:mortar napisał/a:
hmm miałem identyczny temat: rozebrałem całą konsole, pająka (nie jest nitowany)


Mój był nitowany mosiężnymi rurkami cienkiściennymi . Może Twój był już wcześniej rozbierany albo jest kilka wersji a temat przekaźników świateł był już nie raz wałkowany .

https://audi80.pl/all-...a+przeka%BCniki
między pająkami w autach do 90tego roku były wkładane zespolone ze sobą, od 90tego pająk jest dzielony i nie jest nitowany

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 31 gru 2009, 10:34

[B4, ABK]Dym spod osłony kolumny kierowniczej Tak powinien wygladac tytul watku.
Tak jak koledzy wyzej pisza, bankowo styki w pajaku/przelaczniku zespolonym puscily dymka i najprawdopodobniej te od swiatel, trzeba to rozebrac wyczyscic i zobaczyc czy ktores przewody nie sa nadpalone. Z tego co piszesz to sama tego nie zrobisz, podjedz do jakiegos elektryka samochodowego niech obada sprawe <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl