Panowie wlasnie skonczylem kapitalke silnika ale przy pierwszym odpaleniu wyszly kwiatki.
Samochod mozna odpalic w ciagu pierwszych pieciu sekund albo wcale. Okazuje sie ze bardzo go przelewa, swiece (nowe razem z kablami i kopolka) mokre po kilku sekundach. Dluzsze krecenie rozrusznikiem nic nie daje, po wyczyszczeniu swiec mozna odpalic silnik znowu w ciagu kilku sekund. jezeli juz zapli to ma zbyt niskie obroty (miedzy 350 a 450) i jakakolwiek regulacja srubka w przepustnicy nie daje zmian dodatkowo kopci na czarno i smierdzi paliwem. Gdy silnik pracuje odcinam pompe paliwowa i obroty wskakuja na 900, spaliny robia sie czyste (para) i silnik rowniutko pracuje.
Wykluczylem nieszczelnosci w dolocie, zle podlaczone podcisnienia, wtryskiwacze, czujnik temperatury silnika, listwe paliwowa z regulatorem cisnienia, przepustnice, przeplywomierz, czujniki spalnia detonacyjnego, zdemontowalem gaz ktory mogl bruzdzic i nadal jest zle.
Wydaje mi sie ze zapchany jest przewod powrotny od paliwa i powoduje on zbyt wysokie cisnienie na listwie. Dzisiaj odpiolem waz powrotny (zaplon wylaczony) z listwy paliwowej i dmuchalem (pyskiem) w przewod powrotny do baku. Efektem podania powietrza do przewodu byl wzrost cisnienia (pluca palacza sa troszke slabsze wiec szybko zmianialem kolory do czerwonego do sinego) i gdy przestalem dmuchac zaczelo mi wracac paliwo w strone silnika. Pojawia sie pytanie, czy przewod powrotny ma jakies zaworki ktore hamuja paliwo wracajace do baku czy powinien byc wolny przelot od regulatora cisnienia prosto do baku?
Jutro mam zamiar tuz za listwa paliwowa zamontowac butelke by sprawdzic czy mialem racje z tym przewodem. Za wszelkie sugestie bede bardzo wdzieczny
[ Dodano: 2009-12-30, 19:57 ]
Panowie..... zrobione
Na przewodzie powrotnym do baku powinno byc cisnienie nizsze niz za listwa paliwowa, w baku jest zaworek ktory w razie spadku cisnienia ponizej porzadnej wartosci blokuje sie. chodzi o to by w razie przerwania przewodow pod samochodem paliwo zostalo w baku a nie pod samiohodem.
Przyczyna mojej usterki byla uszkodzona wiazka przez panow gazownikow tuz przy kostkach od ECU. Panowie cos wycinali i przez przypadek wycieli kabelek od silniczka krokowego. Silnik dostawal zbyt malo powietrza w stosunku do ilosci paliwa (wiadomo ze na zimnym silniku wiecej go leje).
[A90 2.3 20v]przelewa na wolnych obrotach, ciezko odpala
Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”
Przejdź do
- Audi 80/90 - Forum podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Regulamin Forum Audi 80 Klub Polska
- ↳ Dział Forum Audi 80
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam/Odradzam
- ↳ Polecam lub nie Klubowicza
- ↳ Polecam lub nie spoza forum
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ Klub Audi 80
- ↳ dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Spot'kania na wysokim szczeblu
- ↳ Gadżety
- Audi 80/90 - Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG.
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe.
- ↳ Silniki V6
- ↳ Zasilanie LPG
- ↳ Inne.
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki TD
- ↳ Silniki TDi
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne.
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów.
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne.
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Hamulce tarczowe, bębnowe.
- ↳ Zawieszenie tylne
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria.
- ↳ Wahacze, zwrotnice
- ↳ Inne.
- ↳ Elektryka i elektromechanika
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach.
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer.
- ↳ Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne.
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne.
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio
- Firm / usług / reklamy
- ↳ Promocje, reklamy firm.
- Audi 80/90 Tuning, rezanie i stylizacja
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Naprawy
- ↳ Inne.
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB.
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Audi 80/90 - Galerie własnych zdjęć, tematów, postów
- ↳ Audi 80/90 - B1 / B2.
- ↳ Audi 80/90 - B3.
- ↳ Audi 80/90 - B4.
- ↳ Audi Coupe / Cabrio.
- ↳ Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.
- ↳ Inna marka np: Vw, Opel, Toyota, Skoda itd.
- ↳ Motocykle, skutery i quady.
- ↳ Archiwum starych zdjęć.
- Audi 80/90 - Centrum
- ↳ Aktualności
- ↳ Ciekawostki i galerie
- ↳ Historia modeli
- ↳ Wyposażenie
- Audi 80/90 - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Rzeczy różne
- Usunięte, zbędne tematy