Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z]przyczyna brania oleju ??

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

[1.9TDI 1Z]przyczyna brania oleju ??

Post autor: Mlody13 » 30 gru 2009, 14:04

witam
jestem świeżo zalogowany ale forum przeglądam od dawna. moja audiczka bierze ok.1l. oleju na 5tys. mam autentyczny przebieg 300tys. silnik pracuje i odpala praktycznie idealnie(poza niebieskim dymem przy zimnym silniku i czarnym przy ostrym depnięciu) do 250tys. wszystko było ok. ale póżniej 2razy przegrzałem silnik co zaowocowało wymianą uszczelki szlifem głowicy i wymianą uszczelniaczy. i właśnie po tym remoncie zaczęła bra olej. co teraz robic ???
Ostatnio zmieniony 30 gru 2009, 17:14 przez Mlody13, łącznie zmieniany 1 raz.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 30 gru 2009, 14:14

jeżeli nie cieknie to zostają pierścionki albo prowadnice zaworów.... możesz też sprawdzić turbo.....
aczkolwiek jak bym się nie martwił litrem oleju na 5 tys.... u mnie brało 2 litry na tysiąc i to był problem.....
Okazało się że prócz prowadnic zaworów, tłoki były lekko pęknięte od góry.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2009, 14:18

Albo kompletny remont albo nic nie robić.

Dwa razy przegrzany silnik (zależy jeszcze jak mocno) i każda z części mogła zostać lekko naruszona i stąd przyczyna brania oleju.

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

Post autor: Mlody13 » 30 gru 2009, 14:20

turbo mam po regeneracji. niby 2 litry to nie dużo ale to dymienie jest wkurzajace. dlaczego cały remont a nie same pierścienie ?

[ Dodano: 2009-12-30, 14:26 ]
mam jeszcze jeden niepokojący objaw w lato przy dużych upałach i jeżdzie po mieście gdy auto stoi na wolnych obrotach silnik i zaczyna trząś a drgania odczuwalne są doś mocno w środku

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2009, 14:27

Bo mogło Ci jeszcze coś się stać z prowadnicami zaworowymi a jak już się za prowadnice bierzesz to i szlif gniazd zaworowych, to nowe zawory itp.

A jak się za pierścionki bierzesz to aby było to dobrze zrobione trzeba też koło tłoków zrobić oraz być może przeszlifować ścianki cylindra. A jak już tyle zrobiłeś to żal by nie było nowych panewek dać, kolejne szlify itp.

A jak Ci dymi? Na jaki kolor?

EDIT:
Kąt wtrysku albo coś kończącego się w pompie. Jak Ci się tak następny raz zrobi to polej ją zimną wodą.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 30 gru 2009, 14:35

naprawdę litr oleju na 5 tys to jest nic :) może tak jak kolega pisze to dymienie to nie tylko wina spalania oleju....

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 gru 2009, 14:43

Mlody13, popraw, proszę nazwę tematu na zgodną z regulaminem.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 gru 2009, 14:45

Jeżeli przegrzałeś silnik to logicznie i pierścienie, które teraz podciągają jakąś ilość oliwy. Czarny dym nie jest od spalania oliwy tylko od złego kąta wtrysku albo nieszczelności w dolocie. Niebieski natomiast odpowiada za spalanie oleju. Moje zdanie jest takie jak kolegów albo robić wszystko albo nic. Jeżeli będziesz jeździł jeszcze kilka lat to ja bym to zrobił tak jak ma być i wiooo.... <ok>

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

Post autor: Mlody13 » 30 gru 2009, 14:46

o ile dobrze pamiętam to przy remonci dwie prowadnice były wymieniane i o gniazdach zaworowych mechanik też coś wspominal.
jak auto troche postoii i ostygnie to dymi na niebiesko a jak przejade ok kilometra to przestaje i tylko przy ostrym gazowaniu widze w lusterku sporo czarnego dymu
a co do tej zimnej wody to co mam polac ??

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 gru 2009, 14:52

Mlody13 pisze:jak auto troche postoii i ostygnie to dymi na niebiesko a jak przejade ok kilometra to przestaje
No i by wynikało na to że pierścienie do wymiany. Kiedy silnik jest zimny to nie uszczelniają należycie, jeżeli się nagrzeje to wtedy pod wpływem temp. zmniejsza się szczelina pomiędzy pierścień/gładź cylindra i nie przepuszcza tyle oliwy do komory spalania. Najlepszy sposób na sprawdzenie czy to pierścienie to pomiar sprężania.
Co do czarnego dymu to sprawdź vagiem kont wtrysku oraz czy nie masz dziury na wężu pomiędzy icem a kolektorem ssącym...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2009, 15:05

@Niki20

A czasem to nie oliwa spływa po zaworach do cylindrów?

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 30 gru 2009, 15:29

Mlody13 pisze:ok.1l. oleju na 5tys. mam autentyczny przebieg 300tys
to tylko się cieszyć <ok> Ja bym zostawił tak jaki jest i powolutku zbierał na cały remont.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 gru 2009, 15:34

trepek pisze:A czasem to nie oliwa spływa po zaworach do cylindrów?
Nie rozumiem :roll: Jeżeli są gniazda powypalane albo uszczelniacze przegrzane to tak...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2009, 16:18

Niki20 pisze:Jeżeli są gniazda powypalane albo uszczelniacze przegrzane to tak...
Właśnie o to mi panie chodzi. Mogło pochwytać na górze a pierścionki jeszcze nie lub głowica nie ma szczelności na zaworach i olej się dostaje do komory spalania "od góry".

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

Post autor: Mlody13 » 30 gru 2009, 16:50

panowie tak jak pisałem gniazda zaworów i prowadnice sa raczej ok. ja raczej bym obstawial pierścionki...?? ale może rzeczywiści sprawdze ciśnienie i będę wiedział więcej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl