[1.9TDI 1Z]przyczyna brania oleju ??
[1.9TDI 1Z]przyczyna brania oleju ??
witam
jestem świeżo zalogowany ale forum przeglądam od dawna. moja audiczka bierze ok.1l. oleju na 5tys. mam autentyczny przebieg 300tys. silnik pracuje i odpala praktycznie idealnie(poza niebieskim dymem przy zimnym silniku i czarnym przy ostrym depnięciu) do 250tys. wszystko było ok. ale póżniej 2razy przegrzałem silnik co zaowocowało wymianą uszczelki szlifem głowicy i wymianą uszczelniaczy. i właśnie po tym remoncie zaczęła bra olej. co teraz robic ???
jestem świeżo zalogowany ale forum przeglądam od dawna. moja audiczka bierze ok.1l. oleju na 5tys. mam autentyczny przebieg 300tys. silnik pracuje i odpala praktycznie idealnie(poza niebieskim dymem przy zimnym silniku i czarnym przy ostrym depnięciu) do 250tys. wszystko było ok. ale póżniej 2razy przegrzałem silnik co zaowocowało wymianą uszczelki szlifem głowicy i wymianą uszczelniaczy. i właśnie po tym remoncie zaczęła bra olej. co teraz robic ???
Ostatnio zmieniony 30 gru 2009, 17:14 przez Mlody13, łącznie zmieniany 1 raz.
turbo mam po regeneracji. niby 2 litry to nie dużo ale to dymienie jest wkurzajace. dlaczego cały remont a nie same pierścienie ?
[ Dodano: 2009-12-30, 14:26 ]
mam jeszcze jeden niepokojący objaw w lato przy dużych upałach i jeżdzie po mieście gdy auto stoi na wolnych obrotach silnik i zaczyna trząś a drgania odczuwalne są doś mocno w środku
[ Dodano: 2009-12-30, 14:26 ]
mam jeszcze jeden niepokojący objaw w lato przy dużych upałach i jeżdzie po mieście gdy auto stoi na wolnych obrotach silnik i zaczyna trząś a drgania odczuwalne są doś mocno w środku
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Bo mogło Ci jeszcze coś się stać z prowadnicami zaworowymi a jak już się za prowadnice bierzesz to i szlif gniazd zaworowych, to nowe zawory itp.
A jak się za pierścionki bierzesz to aby było to dobrze zrobione trzeba też koło tłoków zrobić oraz być może przeszlifować ścianki cylindra. A jak już tyle zrobiłeś to żal by nie było nowych panewek dać, kolejne szlify itp.
A jak Ci dymi? Na jaki kolor?
EDIT:
Kąt wtrysku albo coś kończącego się w pompie. Jak Ci się tak następny raz zrobi to polej ją zimną wodą.
A jak się za pierścionki bierzesz to aby było to dobrze zrobione trzeba też koło tłoków zrobić oraz być może przeszlifować ścianki cylindra. A jak już tyle zrobiłeś to żal by nie było nowych panewek dać, kolejne szlify itp.
A jak Ci dymi? Na jaki kolor?
EDIT:
Kąt wtrysku albo coś kończącego się w pompie. Jak Ci się tak następny raz zrobi to polej ją zimną wodą.
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Jeżeli przegrzałeś silnik to logicznie i pierścienie, które teraz podciągają jakąś ilość oliwy. Czarny dym nie jest od spalania oliwy tylko od złego kąta wtrysku albo nieszczelności w dolocie. Niebieski natomiast odpowiada za spalanie oleju. Moje zdanie jest takie jak kolegów albo robić wszystko albo nic. Jeżeli będziesz jeździł jeszcze kilka lat to ja bym to zrobił tak jak ma być i wiooo.... <ok>
o ile dobrze pamiętam to przy remonci dwie prowadnice były wymieniane i o gniazdach zaworowych mechanik też coś wspominal.
jak auto troche postoii i ostygnie to dymi na niebiesko a jak przejade ok kilometra to przestaje i tylko przy ostrym gazowaniu widze w lusterku sporo czarnego dymu
a co do tej zimnej wody to co mam polac ??
jak auto troche postoii i ostygnie to dymi na niebiesko a jak przejade ok kilometra to przestaje i tylko przy ostrym gazowaniu widze w lusterku sporo czarnego dymu
a co do tej zimnej wody to co mam polac ??
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
No i by wynikało na to że pierścienie do wymiany. Kiedy silnik jest zimny to nie uszczelniają należycie, jeżeli się nagrzeje to wtedy pod wpływem temp. zmniejsza się szczelina pomiędzy pierścień/gładź cylindra i nie przepuszcza tyle oliwy do komory spalania. Najlepszy sposób na sprawdzenie czy to pierścienie to pomiar sprężania.Mlody13 pisze:jak auto troche postoii i ostygnie to dymi na niebiesko a jak przejade ok kilometra to przestaje
Co do czarnego dymu to sprawdź vagiem kont wtrysku oraz czy nie masz dziury na wężu pomiędzy icem a kolektorem ssącym...