Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] brak mocy, stuki - pasek ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kiloff
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lis 2008, 18:05

[B4 ABK] brak mocy, stuki - pasek ?

Post autor: kiloff » 24 gru 2009, 19:22

w dniu dzisiejszym, jak wracałem z kolacji wigilijnej silnik nagle przestał mieć moc - cały caas pracował, ale brak mocy i około 2000obr/min silnik wydawał dziwne odłosy- coś tak jakby stukot

musiałem dojechać do domu i dojechałem - pokonałem około 6-7km, jednakże silnik był coraz słabszy, silnik zgasiłem - coś strasznie śmierdziało, jak teraz odpalam silnik to rozrusznik jakoś dziwnie kręci, a samochód pracuje strasznie nie równo, no i ten stukot około 2000obr.min jest znowu

pasek był wymieniany około 25tyś km temu - założony conti, rolka rouville,

co to może być ?

Marom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 15 lut 2008, 20:58

Post autor: Marom » 24 gru 2009, 20:36

Przyczyn może być wiele musisz dokładnie opisać.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 25 gru 2009, 08:32

Zdejmowałeś osłonę paska rozrządu?Jeśli przeskoczył Ci pasek to słyszysz spalanie stukowe bo automatycznie zmienił się kąt zapłonu.Chociaż to raczej mało prawdopodobne pasek sam z siebie nie przeskoczy.Zdejmij obudowę i skontroluj stan paska i ustawienie znaków.

kiloff
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lis 2008, 18:05

Post autor: kiloff » 25 gru 2009, 09:45

zdejmowalem obudowe, pasek wyglada ok, jest naciagniety (wg mnie wystarczjaco mocno) - w jaki spozob sprawdzic te znaki ? przepraszam za tak laickie pytania - ale moja wiedza mechaniczna ogranicza sie raczej do wymiany felg w samochodzie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 gru 2009, 10:26

kiloff pisze:w jaki spozob sprawdzic te znaki ?
Tutaj masz instrukcję: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... htm#314221

kiloff
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lis 2008, 18:05

Post autor: kiloff » 31 gru 2009, 17:12

problem rozwiązany - uszkodzona uszczelka pod głowicą (zrobiła się dziura pomiędzy dwoma cylindrami - dlatego nie miał mocy, a zaczęła stukać panewka korbowodowa)

samochód dostał nową uszczelkę (zakuwaną), nowe pierścienie, panewki na korbowodzie, wszystkie uszczelki (pod miską, klawiaturą, simeringi, pod kolektorami), nowy pasek i rolkę oraz przeglądnięta głowicę .. trochę to wszystko kosztowało, ale mam nadzieje że będzie spokój ;)

temat można zamknąć

Awatar użytkownika
hikok2020
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:49
Lokalizacja: Muszyna

Post autor: hikok2020 » 31 gru 2009, 17:18

Kuzyn miał taki przypadek samochód słaby i kopcił dość mocno stuki też były a rozrząd było ok, Co sie okazało że został zerwany klin na wale i koło które jest na wale przestawiło się

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl