Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Zapchana odma

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
klucho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 kwie 2007, 20:26
Lokalizacja: Lublin

[B4 ABT] Zapchana odma

Post autor: klucho » 29 gru 2007, 14:29

Witam,

ostatnio, gdy sprawdzałem stan oleju na bagnecie zauważyłem maź w kolorze capucino, po dokładniejszych oględzinach silnika stwierdziłem, że jest jej pełno w przewodzie odpowietrzającym klawiaturę. Wiem, że jest to dosyć normalne w zimie, ale zaniepokoiło mnie bardziej to, iż cały przewód odpowietrzający skrzynię korbową był niedrożny. Gdy go przeczyściłem okazało się, że jest w nim masa wyglądem przypominająca błoto. Wydaje mi się, że był to jakby zaschnięty olej. Mam pytanie, czy niedrożna odma mogła mieć jakieś większe znaczenie dla silnika? Dodam, że nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów.

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 29 gru 2007, 14:51

mogła by wywalić jakieś uszczelnienie , gaz nie miały by ujścia

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 gru 2007, 16:41

Jak nic sie nie działo to znaczy ze nie miało to zadnego wpływu, udrożnij odme i obserwuj co jakiś czas czy historia sie nie powtarza. A tak w sumie jak nic sie nie dzieje to nie ma sie czym przejmować.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 29 gru 2007, 19:19

Mimo tego, że był zapchany gazy jednak sobie jakoś radziły ;-) Jak juz czyszcisz przewód odmy, to mozesz wyczyscić ten metalowy odcinek, który wychodzi z tego plastiku od bloku silnika. Na tym odcinku w którymś miejscu jest pamiętam druciana szczoteczka....wsadź ją z powrotem jak wyczyscisz. Jak ją spec audi wsadzili to niech sobie będzie :mrgreen:

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 29 gru 2007, 19:23

Brother_red pisze: Jak juz czyszcisz przewód odmy, to mozesz wyczyscić ten metalowy odcinek, który wychodzi z tego plastiku od bloku silnika. Na tym odcinku w którymś miejscu jest pamiętam druciana szczoteczka....wsadź ją z powrotem jak wyczyscisz. Jak ją spec audi wsadzili to niech sobie będzie
no właśnie a co to jest to ustrojstwo przy bloku , odpowietrzenie bloku czy co ?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 29 gru 2007, 19:33

Sądze że tak odpowietrzenie bloku a ta siateczka to o ile się nie mylę to wygaszacz płomieni. Ja zastanawiam się czy jeszcze takiej jednej nie włożyć właśnie przed filtrem bo w którymś ze samochodów jak tak zrobiłem to mi tak olejem nie brudziło filtra powietrza.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 29 gru 2007, 19:33

No z tego wychodzi przewód odmy ( odcinek metalowy ) Przewód w tym kwadratowym plastiku jest zabezpieczony taką zawleczką jak czujniki. Nie wiem dlaczego dali tam taki plastik. Odkręć i zobacz wilu8 jak Cię ciekawi..jest chyba przykręcony na dwa imbusy o ile dobrze pamiętam.

[ Dodano: 2007-12-29, 19:35 ]
Zgadza sie ta szczoteczka to takie zabezpieczenie.

klucho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 kwie 2007, 20:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: klucho » 30 gru 2007, 16:39

Wyczyściłem dokładnie cały przewód odpowietrzający blok silnika.
Właśnie na tej siateczce było to cało błoto. Buło tego z trzy centymetry na wysokości tego gumowego połączenia jednej rurki z drugą.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 gru 2007, 18:06

klucho pisze:Buło tego z trzy centymetry na wysokości tego gumowego połączenia jednej rurki z drugą.
:shock: :shock: kurde a ja tam nawet nie zamierzałem zaglądac ale widzę że będę musiał.

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 28 gru 2009, 19:55

Dołączam się do tematu. Dzisiaj wymieniałem olej i filtry więc postanowiłem też zdjąć przewód z odmy. Był cały zawalony mazią i wyciekło z niego trochę wody. Czy jest to normalny objaw?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 gru 2009, 20:00

Luken66, Jeśli często jeździsz na krótkich dystansach lub/i masz niesprawny termostat to tak będzie. Jaką największą temperaturę pokazuje Ci wskaźnik do desce rozdzielczej gdy jedzie przez kilkanaście kilometrów z prędkością 60-100 km/h?

Poza tym <szukaj> bo było wiele tematów o tej mazi.

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 28 gru 2009, 20:30

Szukałem, szukałem:) Termostat wymieniałem rok temu, wymieniłem też siwy czujnik od temperatury. Temperatura po rozgrzaniu ok 90-95 stopni.

[ Dodano: 2009-12-28, 20:31 ]
Na krótkich dystansach trochę jeżdżę. Najczęściej do 30 km.

moto18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 gru 2008, 20:27

Post autor: moto18 » 28 gru 2009, 22:55

ja zakryłem pół chłodnicy i jest super narazie nie zamierzam sciagac tego bo lepiej autko sie nagrzewa i mniej pali :)) a i ciepło w srodku :) noi do tematu to najlepzre rozwiazanie dla osób co robią krótkie dystanse...

Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 01 sty 2010, 11:10

Podepnę się delikatnie :-P
A czy jazda bez tego wygaszacza płomieni szkodzi zdrowiu silnika? Bo przy okazji wymiany odmy (w starej nie dało się drutu przepchnąć, poza tym była pęknięta) dokopałem się do tego druciaka. Myślałem, że to jakieś sitko, tylko że u mnie zamieniło się w kamień praktycznie, nie szło tego wyczyścić, to wylądowało w śmietniku. Dodam, że nic niepokojącego nie zauważyłem, wręcz przeciwnie, silnik jakby się odetkał, ale to chyba dzięki nowej odmie.

djjayel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2009, 01:14
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: djjayel » 14 sty 2010, 15:53

Ostatnio pisałem o problemie spalin w samochodzie. Po wymianie filtra kabinowego, wymianie tłumika, przeczyszczeniu całego układu nawiewu i wymianie nagrzewnicy problem nadal się pojawiał. Nie dało się włączyć nawiewu bo niedobrze robiło się od smrodu. Gnębił mnie jeszcze cały czas przewód od odmy który dość, że był pęknięty to w dodatku nie był z niczym połączony. Pytając o to mechanika stwierdził, że to nie ma na nic wpływu. Już od dłuższego czasu nie mogłem sobie poradzić również ze słabym silnikiem i dużym spalaniem(15l gazu a benzyny tak naprawdę nie mierzyłem). Wymieniłem świece, wszystkie czujniki (niebieski i siwy) filtr powietrza, filtr gazu, zregenerowałem parownik, wymieniłem uszczelkę na głowicy i nic nie pomagało. Postanowiłem z kumplem jednak zrobić tą odmę. Po zakupie zauważyłem, że przez poprzedniego właściciela była zrobiona straszna prowizorka. Tam gdzie odchodzi przewód od bloku i ma się łączyć z przewodem odmy i filtrem powietrza było zrobione prowizoryczne kolanko które nie było szczelne a przewód odmy nie był w ogóle podłączony gdzieś tam wisiał. Połączyliśmy to wszystko tak jak należy i nagle przestało śmierdzieć w kabinie jak ręką odjął. Samochód tak jakby lepiej idzie. Tylko pojawiły się nowe problemy. Gazu nagle zaczął palić 20l/100km. A na benzynie obroty utrzymują się na 20tys. Co może być tego przyczyną? Rozumiem, że ta odma odprowadza gazy z silnika no, ale jaki ma to wpływ na silnik? Uprzedzam, że jestem totalnym amatorem. Jest to mój pierwszy samochód i zaczynam dopiero bawić się w mechanika. Jeśli chodzi o doświadczenie z "profesjonalnymi" mechanikami ostatnio przestałem im ufać i staram się robić w samochodzie coraz więcej sam. Czekam na opinie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl