Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/Coupe/Cabrio B4]Silnik 2.8 V6 AAH

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Obarek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2006, 22:11

[80/Coupe/Cabrio B4]Silnik 2.8 V6 AAH

Post autor: Obarek » 03 sty 2007, 19:07

Ile osób z forum cieszy sie upalając ten silnik ?
Jakie macie przebiegi?
Co sądzicie o motorku i czy wybierając auto szukaliście tej właśnie jednostki?
Co już przy silniku robiliście?
Pozdro
Obarek
Ostatnio zmieniony 03 sty 2007, 19:15 przez Obarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
klepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:46
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: klepa » 03 sty 2007, 22:49

Witam ja gdy szukalem audi to własnie v6 i zastanawialem sie miedzy 2.6 a 2.8 ale wybralem 174kucyki jak do tej pory nie zawiodlem sie same podstawy wymienialem typu klocki, tarcze, oleje filtry. Niunia sprawuje sie ok choc ma kilka minusow a mianowicie wyciek oleju spod miski olejowej i klawiatury zaworow. Przebieg 199tys w oryginale udokumentowany ks serwis.

YAMATO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 25 lis 2006, 14:27
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: YAMATO » 04 sty 2007, 11:14

Witam , ja osobiście pracuję nad drugim motorkiem w moim misu
podobno wyjętym z A6 96r kupiłem go w słubicach 1,5 roku temu po tym ja mi padł pierwszy - prawdopodobie zasypany piaskiem [na dnie miski ok 1kg] poprzedniemu właścicielowi u mnie wytzymał rok co było dziwne to że pracował w każdym zakresie obrotów niesłyszalnie cicho [jakiś dodatek do oleju]
z tym też się ciągle borykam z rużnymi problemami
z opini użytkowników polecają 2,6 z powodu że podobno były mnie ostro eksploatowane ze względu na troszku mniejszą moc
ala z drugie strony każde auto właściwie zadbane może naprawdę wiele
znajomy jeżdzi audi 100 - 2,8 z 93r i ma osobiście przejechane ponad 600 000 km a na liczniku prawie 900 000

Obarek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2006, 22:11

Post autor: Obarek » 04 sty 2007, 22:31

No właśnie ciekaw jestem opini użytkowników bo ja osobiście jestem bardzo zadowolony z kultury pracy i elastyczności silnika. Miałem nadzieję, że jest on bardziej popularny i dostępny. Ostatnio rozglądałem się za możliwościami zakupu całego silnika i wcale nie jest tak kolorowo.

Jakie oleje lejecie? tak z ciekawości ?

Pozdro
Obarek

YAMATO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 25 lis 2006, 14:27
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: YAMATO » 05 sty 2007, 10:41

A z jakich to powodów Chcesz kupić cały slnik :?:
co do oleju to minerał konstrukcja z początku lat 90 wtedy nie było jeszcze tak rozpowszechnione syntetyki - a podstawowy argument to nie wiadomo jakim olejem
był wcześniej zalewany
- przypadek z własnego doświadczenia ,wlałem 10 w40 i rozpuściło
w 1 silniku wszystko co utrzymywało piach na dnie miski no i przytkało kanały przytarło panewki itd. itp.
- w drugim [byłem pewny że nie ma piachu] ale za to ruszyło jakieś nagary i popyhacze momentalnie się odezwały ;pojawiły się też wycieki zpod głowic,
teraz zalałem MIDLANDEM 20W-50 i wymieniam co 7-8 tys.

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 05 sty 2007, 10:51

YAMATO pisze:mnie wytzymał rok co było dziwne to że pracował w każdym zakresie obrotów niesłyszalnie cicho [jakiś dodatek do oleju]
Słyszałem ze jest jakis "auto doktor" ktory sie dolewa, ciekawe czy rzeczywiscie tak wycisza?

Awatar użytkownika
klepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:46
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: klepa » 05 sty 2007, 11:03

YAMATO pisze: - przypadek z własnego doświadczenia ,wlałem 10 w40 i rozpuściło
w 1 silniku wszystko co utrzymywało piach na dnie miski no i przytkało kanały przytarło panewki itd. itp.
- w drugim [byłem pewny że nie ma piachu] ale za to ruszyło jakieś nagary i popyhacze momentalnie się odezwały ;pojawiły się też wycieki zpod głowic,
teraz zalałem MIDLANDEM 20W-50 i wymieniam co 7-8 tys.
Tak to jest z tymi olejami. Ja w chwili obecnej mam zalanego mobila 10w40 i tak co 10tys wymiana.

YAMATO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 25 lis 2006, 14:27
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: YAMATO » 05 sty 2007, 11:24

klepa pisze:Tak to jest z tymi olejami. Ja w chwili obecnej mam zalanego mobila 10w40 i tak co 10tys wymiana.
Poprostu Masz właściwie eksploatowany przez poprzednich właścicieli
jak KTOŚ raz coś doleje np. >doktorka< lub tani olej to potem bywają tego działania konsekwencje

Awatar użytkownika
klepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:46
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: klepa » 05 sty 2007, 11:39

Zgadza sie YAMATO jak sie zacznie mieszac nie wiadomo co i dolewac to sa wlasnie tego skutki i nic nie wytrzyma i w koncu pusci olej.

seba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 sty 2007, 18:53
Lokalizacja: Zamość

Post autor: seba » 05 sty 2007, 18:37

Witam. ja tez lałem MOBIL do mojej 2.0 Lpg ale zmieniłem na ESSO minerał przy przebiegu 280000 km. i jestem bardziej zadowolony z kultóry pracy silnika, i na zimnym tez szybciej dociera do hydraulicznych popychaczy zaworów. Pozdro. Kupując 2.0 Lpg miałem do wyboru własnie 2.8 V6 ale nie wiedziałem jak to będzie chodziło z gazem i ile tak naprawde pali, mógł by ktoś szczerze odpowiedzieć ???...

YAMATO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 25 lis 2006, 14:27
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: YAMATO » 06 sty 2007, 10:18

Ile pali? - gazu ;
norma ok 14 - 16 l w mieście :-/
na trasie 12 l :-?
poniżej 100 na trasie 10 l :-P

Obarek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2006, 22:11

Post autor: Obarek » 06 sty 2007, 12:55

U mnie spalanie wychodzi tak:

Zakorkowane miasto i ostra jazda jak jest troszkę miejsca - 17 litrów
Trasa - jazda bez oglądania się na spalanie, ostro i dynamicznie 11,5 - 13 litrów
Na trasie jadąc nawet z prędkościami 140 - 200 non stop nie udało mi się spalić wiecej niż 13 litrów i przy takich prędkościach ten silnik jest rewelacyjny i oszczędny - tylko gdzie tu u nas tak jeździć.
W mieście przy startach spod świateł i kręceniu prawie do odcięcia przekroczyłem 20:)

Ciekawiej jest z oleum - bo mam zalane Mobil 5w50 i chyba jest to troche bez sensu własnie chcę się przesiąść na coś gęstszego myślę nad LiQui Molly 10w40 Mos

Ponieważ generalnie jestem bardzo zadowolony z auta i nawet nie mam pomysłu na co mógł bym zmienić wiec bardzo chętnie bym zanabył silniczek jakiś igiełkę. Wogóle najchętniej bym kupił na spółę jakiegoś dawcę z kimś o takim samym aucie i postawił sobie w garażu niech czeka.
Można za grosze zakupić takie powypadkowe autko i jest to optymlane rozwiązanie.

Ostatnio kolega przywiózł takie Corrado spadło na nie drzewo w Niemczech ma złamany dach, wybite okna i jest mokry od deszczu w środku ale mechanicznie jest idealny zapłacił za nie chyba 500 Euro i teraz ma spokój z częściami i naprawami na ho ho i jeszcze trochę:)

Pozdro
Obarek

yankes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 28 lis 2006, 17:17
Lokalizacja: Gorlice; Nowy Sącz

Post autor: yankes » 15 sty 2007, 15:34

Witam ja mam ten solnik i jestem bardzo zadowolony spalanie sympatyczne jak na ta pojemnosc 13 do 15 max w miescie a trasa 12 oczywiscie gazu bo benzyny to jakies 8-9 trasa 11 miasto w silniku nic nie robilem poza popychaczami chydraulicznymi zaworów prawej głowicy(niepotrzebnie bo padl tylko regulator cisnienia oleju w glowicy) swiecami i czujnikiem halla na walku rozrzadu ale to czeka prawie wszystkie v6 audi z tamtych lat taka wada no i oczywiscie filtry olej i cala reszta przebieg 191000 na przyszlosc czeka mnie wymiana sprzegla jakies 1000zl z robocizna:(:( wymiana tulejek na wuzku silnika i przerubka wydechu pozdro.

Awatar użytkownika
misial0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:55
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: misial0 » 19 wrz 2007, 21:46

witam no spalanie to w trasie 9 na miejscu nie zbadalem wpakowalem instalacje gazowa oczywiscie sekwencje pali 16 to tak na poczatek duzo gniecenia :-) gorzej bo zabralem sie za wymiane paska rozrzadu po num silnika zestaw skf 390 zl 160 pompa wody po rozebraniu nie ten zestaw :-( jakas rolka mikro czy cos i pasek tez cza wymienic jeszcze nie wiem ile za to :-( az sie boje jak mi krzykna cene :-( wiec autko teraz stoi rozgrzebane w warsztacie i czeka na nowe organy. wiec czesci sa drogie ale za to samochodzik jest rewelka naped na 4 trzyma sie jak ... juz sie nie moge doczekac zimy pozdrawiam wszysrkich zwlaszcza 2.8 quattro piszczie o swoich problemach i ulepszeniach pozdro

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 03 paź 2007, 11:27

mam 2,8 od wczoraj i wlasnie jak to czytam to zastanawiam sie czy montowac gaz... raz ze problemow wiecej dwa ze na sekwencje nie usmiecha mi sie wyrzucic 4000. mysle jeszcze o zwyklej instalacji ale nie wiem czy to przejdzie. wczoraj jak jechalem (trasa) to mi pokazal 9,8 litra. i w sumie jestem w stanie tyle zaplacic za przyjemnosc jazdy v6. na trasy jakby co mam octavie tdi wiec gaz sobie chyba odpuszcze, dwa ze jak znam zycie to spalanie gazu bedzie sporo wyzsze niz benzyny no i pewnie zaraz zaczna sie problemy z silnikiem...
a ogolnie ten silnik to cos pieknego :) cicho, plynnie i zero strachu przy wyprzedzaniu, szczegolnie pod gorke (a mieszkam w gorach) :)
ciesze sie ze nie kupilem 2,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl