[b4 1z] przegrzanie silnika
[b4 1z] przegrzanie silnika
Witam chcialbym sie poradzic szanownych forumowiczow w nastepujacej sprawie. Wymienialem w swoim autku pompe wody. Po wymianie uzupelnilem plyn az pod sam korek ale bylo dosc zimno wiec postanowilem sie przejechac kawaleczek by termostat sie otworzyl zeby uzupelnic plyn w calym ukladzie. Termostat sie otworzyl i zaswiecila mi sie kontrolka wody a zapomnailem ze soba wziac by uzupelnic reszte wiec dojechalem ok 1.5-2km do domu ze swiecaca kontrolka wody. Po wystudzeniu silnika dolalem brakujacy plyn, w zbiorniczku bylo ledwo na dnie, weszlo 1,5 l koncentratu. I moje pytanie brzmi: czy po tym dojechaniu do domu ze swiecaca kontrolka jest mozliwe ze przegrzalem silnik albo ze pekla glowica? Temp na zegarze nie byla ani 90 stopni. Czy majac taki brak plynu chlodniczego glowica ma chlodzenie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak miałeś w zbiorniczku na dnie płyn to nie zawracaj sobie tym głowy bo na pewno niczego nie przegrzałeś .Kontrolka poziomu płynu zapala się jak płyn jest poniżej minimum co nie oznacza że nie ma go w silniku i w głowicy.W obecnych temp.przejechałbyś z pustym układem chłodzenia te 2-3km i nic by się nie stało ,no chyba że byś pużniej na rozgrzany silnik nalał zimnego płynu
na poczatku wlewaj powoli i caly czas kontroluj sam się odpowietrzy i nigdy nie lej pod korek płyn jest nie ściśliwy!!!dobrze że się miejsce zrobiło:)bo jakbyś miał pełny układ to płyn albo upustem albo rozszczelniło by układ.Nie powinno się nic stać ale następnym razem się pilnuj głowica sporo kosztuje i roboty troche...
POzdrawiam
POzdrawiam