[80 B4 ABT LPG] Uszczelniacze
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
90° to sporo, załóż pasek rozrządu na koła jak bóg przykazał a później ustaw aparat zapłonowy z palcem by był skierowany w kierunku bloku silnika (w lewo stojąc przed samochodem). W tym celu będziesz musiał go wyjąć i ustawić "płetw" napędzającą pompę olejową równolegle do bloku silnika.
Jeśli odpali ustaw zapłon na słych aby dojechać do kogoś kto ma lampę stroboskopową albo ją sobie załatw i sam ustaw.
Jakbyś tego nie rozegrał to czeka Cie ustawianie bo na kole pośrednim nie ustawisz tak jak było wcześniej.
Oczywiście przesunięcie po pół ząbka jest nie do przestawienia ale dobrze jest dążyć do ideału.
Ustawienie tego koła ma wpływa na ustawienie zapłonu.
Jeśli odpali ustaw zapłon na słych aby dojechać do kogoś kto ma lampę stroboskopową albo ją sobie załatw i sam ustaw.
Jakbyś tego nie rozegrał to czeka Cie ustawianie bo na kole pośrednim nie ustawisz tak jak było wcześniej.
A tym właśnie pisałeś o tym przesuwaniu się, ale metodą prób i błędu za którymś razem może udać się skompensować to zwisanie paska tak aby po naciągnięciu było dobrze.el_scorpion pisze:[...]Chodzi mi o to że jak ustawie dolne koła idealnie i przy wzgędnie napiętym pasku (bo jeżeli będzie sobie wisiał ja kilo kitu u sufitu między kołem pośrednim i kołem wałka rozrządu to nic nie będzie z takiego ustawiania) zakładam pasek na koło wałka rozrządu to znak na tym kole przesówa się o ok 2 mm w górę lub w dół krawędzi odniesienia. Nie wiem czy robi to różnicę.
Oczywiście przesunięcie po pół ząbka jest nie do przestawienia ale dobrze jest dążyć do ideału.
Ustawienie tego koła ma wpływa na ustawienie zapłonu.
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Rozrząd jest już ustawiony. Ggdy znaki na kole pasowym i kole pośrednim się spotykają to kropka na kole zębatym wałka rozrządu jest prawie idealnie względem krawędzi odniesienia.
U mnie w momencie gdy wszystkie znaki na kołach są ustawione palec rozdzielacza znajduje się równolegle do bloku silnika.
Nie rozumiem tylko w jaki sposób zapłon przesunął się aż tak bardzo.
U mnie w momencie gdy wszystkie znaki na kołach są ustawione palec rozdzielacza znajduje się równolegle do bloku silnika.
Nie rozumiem tylko w jaki sposób zapłon przesunął się aż tak bardzo.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 16:05 przez el_scorpion, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Mam jeszcze jedno pytanie do bardziej oblatanych. W momencie gdy wszystko jest ustawione na znaki pierwszy cylinder jest w GMP, dobrze myśle? Podczas pracy silnika w tym momencie powinien następować zapłon czyli palec rozdzielacza powinien stykać się z miejscem w głowicy rozdzielacza odpowiadającym przewodowi prowadzącemu do świecy pierwszego cylindra.
U mnie byłoby tak gdybym obrócił głowicę rozdzielacza dokładnie o 180 stopni od pierwotnego położenia (czyli klamerki załapałyby). Dobrze myślę że wtedy silnik powinien działać?
U mnie byłoby tak gdybym obrócił głowicę rozdzielacza dokładnie o 180 stopni od pierwotnego położenia (czyli klamerki załapałyby). Dobrze myślę że wtedy silnik powinien działać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
el_scorpion, tak gdy jest pierwszy tłok jest w bliski GMP podczas suwu sprężania (a nie wydechu) to wtedy powinien dostawać iskrę.
Jeśli chodzi Ci o kopułkę to nie wiem czy da się ją włożyć obróconą 180°. A z której strony masz wtyczkę czujnika Halla w aparacie zapłonowym? Jeśli jest aparat dobrze ustawiony to powinna być między godziną 12 a 2 jeśli się stoi przed samochodem.el_scorpion pisze:U mnie byłoby tak gdybym obrócił głowicę rozdzielacza dokładnie o 180 stopni od pierwotnego położenia (czyli klamerki załapałyby). Dobrze myślę że wtedy silnik powinien działać?
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk