Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT LPG] Uszczelniacze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 04 sty 2010, 11:43

z 90 stopni

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 04 sty 2010, 11:44

Ja zapłaciłem 120zł za wszystko i już nie bierze mi ojeju :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2010, 12:15

90° to sporo, załóż pasek rozrządu na koła jak bóg przykazał a później ustaw aparat zapłonowy z palcem by był skierowany w kierunku bloku silnika (w lewo stojąc przed samochodem). W tym celu będziesz musiał go wyjąć i ustawić "płetw" napędzającą pompę olejową równolegle do bloku silnika.
Jeśli odpali ustaw zapłon na słych aby dojechać do kogoś kto ma lampę stroboskopową albo ją sobie załatw i sam ustaw.
Jakbyś tego nie rozegrał to czeka Cie ustawianie bo na kole pośrednim nie ustawisz tak jak było wcześniej.
el_scorpion pisze:[...]Chodzi mi o to że jak ustawie dolne koła idealnie i przy wzgędnie napiętym pasku (bo jeżeli będzie sobie wisiał ja kilo kitu u sufitu między kołem pośrednim i kołem wałka rozrządu to nic nie będzie z takiego ustawiania) zakładam pasek na koło wałka rozrządu to znak na tym kole przesówa się o ok 2 mm w górę lub w dół krawędzi odniesienia. Nie wiem czy robi to różnicę.
A tym właśnie pisałeś o tym przesuwaniu się, ale metodą prób i błędu za którymś razem może udać się skompensować to zwisanie paska tak aby po naciągnięciu było dobrze.
Oczywiście przesunięcie po pół ząbka jest nie do przestawienia ale dobrze jest dążyć do ideału.
Ustawienie tego koła ma wpływa na ustawienie zapłonu.

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 04 sty 2010, 15:38

Rozrząd jest już ustawiony. Ggdy znaki na kole pasowym i kole pośrednim się spotykają to kropka na kole zębatym wałka rozrządu jest prawie idealnie względem krawędzi odniesienia.
U mnie w momencie gdy wszystkie znaki na kołach są ustawione palec rozdzielacza znajduje się równolegle do bloku silnika.
Nie rozumiem tylko w jaki sposób zapłon przesunął się aż tak bardzo.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 16:05 przez el_scorpion, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2010, 15:56

el_scorpion pisze:Nie rozumiem tylko w jaki sposób zapłon przesunął się aż tak bardzo.
Jak wcześniej pisałem ktoś mógł źle ustawić koło wałka pośredniego i przestawił zapłon aby samochód chciał jechać.

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 04 sty 2010, 16:06

Mam jeszcze jedno pytanie do bardziej oblatanych. W momencie gdy wszystko jest ustawione na znaki pierwszy cylinder jest w GMP, dobrze myśle? Podczas pracy silnika w tym momencie powinien następować zapłon czyli palec rozdzielacza powinien stykać się z miejscem w głowicy rozdzielacza odpowiadającym przewodowi prowadzącemu do świecy pierwszego cylindra.
U mnie byłoby tak gdybym obrócił głowicę rozdzielacza dokładnie o 180 stopni od pierwotnego położenia (czyli klamerki załapałyby). Dobrze myślę że wtedy silnik powinien działać?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2010, 16:19

el_scorpion, tak gdy jest pierwszy tłok jest w bliski GMP podczas suwu sprężania (a nie wydechu) to wtedy powinien dostawać iskrę.
el_scorpion pisze:U mnie byłoby tak gdybym obrócił głowicę rozdzielacza dokładnie o 180 stopni od pierwotnego położenia (czyli klamerki załapałyby). Dobrze myślę że wtedy silnik powinien działać?
Jeśli chodzi Ci o kopułkę to nie wiem czy da się ją włożyć obróconą 180°. A z której strony masz wtyczkę czujnika Halla w aparacie zapłonowym? Jeśli jest aparat dobrze ustawiony to powinna być między godziną 12 a 2 jeśli się stoi przed samochodem.

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 04 sty 2010, 16:48

Oczywiście że o kopułkę ale nie mogłem przypomnieć sobie tego słowa ;-)
U mnie wtyczka pierwotnie była na 11.
Przy ustawiniu na znaki krzywki wałka rozrządu na zaworach pierwszego cylindra są równomiernie zwrócone ku górze (z tego co pamiętam) więc jest to koniec suwu sprężania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl