Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT ]Kilka problemów chyba nietypowych

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
markomarecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 06 wrz 2007, 08:47
Lokalizacja: Tychy

[B4 ABT ]Kilka problemów chyba nietypowych

Post autor: markomarecki » 04 sty 2010, 11:31

Witam.
Mam kilka problemów z moją niunią:

1.
Kilka dni temu miałem problem z blokadą kierownicy która po włożeniu i przekręceniu kluczyka nie chciała "puścić" kręciłem kluczykiem na przemian w lewo i prawo używając do tego coraz więcej siły aż w końcu coś trzasło i blokada puściła :-) Niestety od tej pory pojawił się inny problem :-( Przy uruchamianiu samochodu kluczyk nie odbija po zapłonie i mimo iż silnik już pracuje słychać jeszcze coś w rodzaju tarcia,dodatkowo gdy słychać to tarcie nie mogę uruchomić wycieraczek,ogrzewania tylnej szyby,nawiewu itp. Gdy sam przekręcę kluczyk o kilka milimetrów w lewo tarcie znika i wszystko działa normalnie.Czy to możliwe że siłując się z blokadą kierownicy zerwałem jakieś zabezpieczenie w stacyjce :?: Czy można to jakoś samemu naprawić czy muszę wymienić stacyjkę :?:

2.
Przed zima wymieniałem płyn w chłodnicy i od tego czasu pojawił mi się w samochodzie dziwny zapach jakby przypalanego oleju.Pojawia się on tylko przy rozgrzanym silniku i jak samochód postoi dłużej w korku lub jak stanę gdzieś na chwilę i po krótkim czasie jadę dalej.W czasie jazdy tego zapachu nie ma.Dodam że silnik jest czysty nie mam żadnych wycieków oleju ani płynu chłodzącego.Wiem że podczas wymiany płynu trochę go poleciało w różne części komory silnika ale od czasu wymiany zrobiłem już około 5tyś.km i samochód był ze trzy razy na myjni więc wszystko powinno już dawno się wypłukać lub odparować.Może ktoś wie co może być przyczyną :?:

3.
Posiadam w mojej niuni fabryczny alarm lecz nie posiadam do niego kluczyka.Alarm jest odłączony lecz ja chciałbym go włączyć.Czy ktoś wie gdzie można kupić duplikat kluczyka,czy w ogóle jest taka możliwość,no i jaki byłby koszt :?:

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 04 sty 2010, 11:42

nr 2 z wymiana plynu a smród oleju to zbieg okolicznosci prawdopodobnie smierdzi ci olejem ze skrzyni,zobacz na skrzynie czy nie widac wycieku ja u siebie mialem dokladnie to co ty po lekkim rozgrzaniu auta olej ze skrzyni kapal mi na katalizator a wiadomo olej przekladniowy jest chlernie nei przyjemny w zapachu okazalo sie ze uszczelniacz wybieraka puscil i sie saczylo
co do stacyjki ciezko powiedziec nie rozbieralem w audi jak to wyglaa niech inni sie wypowiedza bardzo mozliwe ze przez silowanie cos sie zwalilo

co do kluczyka jezeli jest fabrycznie zalozony to duplikat pewnie w serwisie audii

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2010, 11:57

Co do pierwszego tematu to możliwe że opór stawiała nie blokada kierownicy tylko kostka stacyjki która dokonał swojego żywota.
Próbowałeś ruszać kierownicą gdy walczyłeś z tą blokadą :?:
Bo jeśli ruszanie nie pomagało to możliwe, że poszła kostka stacyjki i ewentualnie uszkodzony jest taki płaski bolec w bębenku stacyjki, który pokręca kostkę.
Powrót z pozycji włączonego rozrusznika zapewnia między innymi kostka stacyjki. A to że nie działają niektóre rzeczy i słychać dźwięk z pod maski to ewidentny dowód że rozrusznik się nie wyłączył :!:
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 12:22 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
markomarecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 06 wrz 2007, 08:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: markomarecki » 04 sty 2010, 12:09

To że rozrusznik się nie wyłącza to wiem i dlatego teraz automatycznie przekręcam kluczyk w lewo.Można jakoś wymienić tą kostkę stacyjki czy trzeba całą stacyjkę wymieniać :?:
Zawsze jak odpalam samochód to ruszam kierownicą żeby blokada się poluzowała,ale wtedy nawet to nic nie dało :-(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 sty 2010, 12:18

1. Z tego co wiem to w momencie odpalania samochodu, czyli wtedy kiedy potrzebne jest maks mocy wszystkie niepotrzebne urządzenia są odłączane od zasilania czy coś takiego. Wystarczy włączyć wycieraczki przed odpaleniem i samemu sprawdzić. W momencie pracy rozrusznika wycieraczki staną. Tak samo przygaśnie radio i inne urządzenia. A to tarcie które słyszysz to nie czasem pracujący rozrusznik?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2010, 12:29

markomarecki pisze:Można jakoś wymienić tą kostkę stacyjki czy trzeba całą stacyjkę wymieniać
To zależy od uszkodzeń, czy poszła sama kostka czy też ułamał bądź nadłamał się trzpień pokręcający nią.

Tutaj masz jak wymienić kostkę stacyjki: https://audi80.pl/b3-b4-kostka-stacy ... t27544.htm

W tym temacie: https://audi80.pl/b3-18-pm-stacyjka-vt13410.htm masz opisane wyjmowanie bębenka stacyjki. Zwróć uwagę na element, który wchodzi w kostkę i nią pokręca. Sprawdź u siebie czy się nie wyłamał.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 12:31 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
markomarecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 06 wrz 2007, 08:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: markomarecki » 04 sty 2010, 12:31

Labiel pisze:1. Z tego co wiem to w momencie odpalania samochodu, czyli wtedy kiedy potrzebne jest maks mocy wszystkie niepotrzebne urządzenia są odłączane od zasilania czy coś takiego. Wystarczy włączyć wycieraczki przed odpaleniem i samemu sprawdzić. W momencie pracy rozrusznika wycieraczki staną. Tak samo przygaśnie radio i inne urządzenia. A to tarcie które słyszysz to nie czasem pracujący rozrusznik?
Wiem że w momencie odpalania odcinana jest większość urządzeń w samochodzie,ale z tego co zauważyłem u siebie jest to zależne od poziomu naładowania akumulatora.
Mój problem nie polega jednak na tym że nie działa w momencie odpalania tylko już po odpaleniu.Przyczynę tego że nie działa i przyczynę tarcia znam.Chodzi mi o to jak naprawić stacyjkę żeby kluczyk znów samoczynnie wracał do właściwej pozycji.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2010, 12:48

Co do twojego drugiego problemu, sprawdź czy nie przerwał się przewód odmy, czy nie cieknie z króćca z tyłu głowicy (od strony ściany grodziowej) i czy masz szczelny wydech.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl