Witam.
Mam kilka problemów z moją niunią:
1.
Kilka dni temu miałem problem z blokadą kierownicy która po włożeniu i przekręceniu kluczyka nie chciała "puścić" kręciłem kluczykiem na przemian w lewo i prawo używając do tego coraz więcej siły aż w końcu coś trzasło i blokada puściła Niestety od tej pory pojawił się inny problem Przy uruchamianiu samochodu kluczyk nie odbija po zapłonie i mimo iż silnik już pracuje słychać jeszcze coś w rodzaju tarcia,dodatkowo gdy słychać to tarcie nie mogę uruchomić wycieraczek,ogrzewania tylnej szyby,nawiewu itp. Gdy sam przekręcę kluczyk o kilka milimetrów w lewo tarcie znika i wszystko działa normalnie.Czy to możliwe że siłując się z blokadą kierownicy zerwałem jakieś zabezpieczenie w stacyjce :?: Czy można to jakoś samemu naprawić czy muszę wymienić stacyjkę :?:
2.
Przed zima wymieniałem płyn w chłodnicy i od tego czasu pojawił mi się w samochodzie dziwny zapach jakby przypalanego oleju.Pojawia się on tylko przy rozgrzanym silniku i jak samochód postoi dłużej w korku lub jak stanę gdzieś na chwilę i po krótkim czasie jadę dalej.W czasie jazdy tego zapachu nie ma.Dodam że silnik jest czysty nie mam żadnych wycieków oleju ani płynu chłodzącego.Wiem że podczas wymiany płynu trochę go poleciało w różne części komory silnika ale od czasu wymiany zrobiłem już około 5tyś.km i samochód był ze trzy razy na myjni więc wszystko powinno już dawno się wypłukać lub odparować.Może ktoś wie co może być przyczyną :?:
3.
Posiadam w mojej niuni fabryczny alarm lecz nie posiadam do niego kluczyka.Alarm jest odłączony lecz ja chciałbym go włączyć.Czy ktoś wie gdzie można kupić duplikat kluczyka,czy w ogóle jest taka możliwość,no i jaki byłby koszt :?:
[B4 ABT ]Kilka problemów chyba nietypowych
- markomarecki
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 08:47
- Lokalizacja: Tychy
nr 2 z wymiana plynu a smród oleju to zbieg okolicznosci prawdopodobnie smierdzi ci olejem ze skrzyni,zobacz na skrzynie czy nie widac wycieku ja u siebie mialem dokladnie to co ty po lekkim rozgrzaniu auta olej ze skrzyni kapal mi na katalizator a wiadomo olej przekladniowy jest chlernie nei przyjemny w zapachu okazalo sie ze uszczelniacz wybieraka puscil i sie saczylo
co do stacyjki ciezko powiedziec nie rozbieralem w audi jak to wyglaa niech inni sie wypowiedza bardzo mozliwe ze przez silowanie cos sie zwalilo
co do kluczyka jezeli jest fabrycznie zalozony to duplikat pewnie w serwisie audii
co do stacyjki ciezko powiedziec nie rozbieralem w audi jak to wyglaa niech inni sie wypowiedza bardzo mozliwe ze przez silowanie cos sie zwalilo
co do kluczyka jezeli jest fabrycznie zalozony to duplikat pewnie w serwisie audii
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do pierwszego tematu to możliwe że opór stawiała nie blokada kierownicy tylko kostka stacyjki która dokonał swojego żywota.
Próbowałeś ruszać kierownicą gdy walczyłeś z tą blokadą :?:
Bo jeśli ruszanie nie pomagało to możliwe, że poszła kostka stacyjki i ewentualnie uszkodzony jest taki płaski bolec w bębenku stacyjki, który pokręca kostkę.
Powrót z pozycji włączonego rozrusznika zapewnia między innymi kostka stacyjki. A to że nie działają niektóre rzeczy i słychać dźwięk z pod maski to ewidentny dowód że rozrusznik się nie wyłączył :!:
Próbowałeś ruszać kierownicą gdy walczyłeś z tą blokadą :?:
Bo jeśli ruszanie nie pomagało to możliwe, że poszła kostka stacyjki i ewentualnie uszkodzony jest taki płaski bolec w bębenku stacyjki, który pokręca kostkę.
Powrót z pozycji włączonego rozrusznika zapewnia między innymi kostka stacyjki. A to że nie działają niektóre rzeczy i słychać dźwięk z pod maski to ewidentny dowód że rozrusznik się nie wyłączył :!:
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 12:22 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- markomarecki
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 08:47
- Lokalizacja: Tychy
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
1. Z tego co wiem to w momencie odpalania samochodu, czyli wtedy kiedy potrzebne jest maks mocy wszystkie niepotrzebne urządzenia są odłączane od zasilania czy coś takiego. Wystarczy włączyć wycieraczki przed odpaleniem i samemu sprawdzić. W momencie pracy rozrusznika wycieraczki staną. Tak samo przygaśnie radio i inne urządzenia. A to tarcie które słyszysz to nie czasem pracujący rozrusznik?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To zależy od uszkodzeń, czy poszła sama kostka czy też ułamał bądź nadłamał się trzpień pokręcający nią.markomarecki pisze:Można jakoś wymienić tą kostkę stacyjki czy trzeba całą stacyjkę wymieniać
Tutaj masz jak wymienić kostkę stacyjki: https://audi80.pl/b3-b4-kostka-stacy ... t27544.htm
W tym temacie: https://audi80.pl/b3-18-pm-stacyjka-vt13410.htm masz opisane wyjmowanie bębenka stacyjki. Zwróć uwagę na element, który wchodzi w kostkę i nią pokręca. Sprawdź u siebie czy się nie wyłamał.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 12:31 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- markomarecki
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 08:47
- Lokalizacja: Tychy
Wiem że w momencie odpalania odcinana jest większość urządzeń w samochodzie,ale z tego co zauważyłem u siebie jest to zależne od poziomu naładowania akumulatora.Labiel pisze:1. Z tego co wiem to w momencie odpalania samochodu, czyli wtedy kiedy potrzebne jest maks mocy wszystkie niepotrzebne urządzenia są odłączane od zasilania czy coś takiego. Wystarczy włączyć wycieraczki przed odpaleniem i samemu sprawdzić. W momencie pracy rozrusznika wycieraczki staną. Tak samo przygaśnie radio i inne urządzenia. A to tarcie które słyszysz to nie czasem pracujący rozrusznik?
Mój problem nie polega jednak na tym że nie działa w momencie odpalania tylko już po odpaleniu.Przyczynę tego że nie działa i przyczynę tarcia znam.Chodzi mi o to jak naprawić stacyjkę żeby kluczyk znów samoczynnie wracał do właściwej pozycji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków