Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3ng] Problem z gazem i obrotami?? moze Blos?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cineks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 07 mar 2009, 12:52

[2.3ng] Problem z gazem i obrotami?? moze Blos?

Post autor: cineks » 04 sty 2010, 22:46

Witam!!
mam problem z silnikiem 2.3 ng otoz strasznie duzo pali na butli 40l ledwie zrobie 180 km
juz mnie szlak trafia ;/ moj parownik to lovtec. Ten silnik na Lpg to istny pozeracz myslalem nad zainstalowaniem blosa. Obroty mam strasznie nie stabilne . Gdy sie nie rozgrzeje na benzynie nie ma mowy zebym przerzucił na gaz bo zaraz zgasnie. I tak raz obroty są idealne trzyma rowno 10 tys przejade 10 km obroty mam 19 20 tys i tak w kołko ;/ Prosze o pomoc;)

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 05 sty 2010, 17:42

masz II gen. gazu? przy spokojnej jezdzie i dobrze wyregulowanej instalacji w zimowych warunkach powinieneś zrobic ok 240 km. sprawdz szczelnośc układu, i posprawdzaj wtyczki szczegulnie przy emulatorze, przepływce, czujniku temp. i od sądy lambda

[ Dodano: 2010-01-05, 17:44 ]
masz przysłoniętą chłodnice? może sie nie dogrzewa

Awatar użytkownika
cineks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 07 mar 2009, 12:52

Post autor: cineks » 05 sty 2010, 20:24

tak II generacja powiem ci tak w lecie zrobie na nim moze 10km wiecej
co prawda temperatury mi nie pokazuje tz raz jest raz jej nie ma ;/ ale 2 czujniki byly wymieniane. Gdy regenerowalem parownik chodzil przez tydzien rowno potem mu cos odszczeliło a i zapomnialem dodac ze jak odpalam rano auto to na benzynce mam 19 do 20 tys i tak sobie faluje od 20 tys do 9 i tak w kołko jak sie rozgrzeje trzyma te 11
ale zrobie 10 km na cieplym znowu 13 14 tys. A n agazie to nie ma szans na zimnym odrazu zgasnie i mam w tedy problem z odpaleniem musze chwile pokrecic na pb zeby odpalił. Wiadome jako przyspieszenie i moc to jestem zadowolony ciagnie do konca.
I czy to moze tez byc wina krokowca? z tymi falujacymi obrotami ? cały dolot uszczelniony i dlatego tez pytam czy ktos montowal 2.3Ng Blosa? bo jest tu na forum pokazane jak kolega zamontowal? no ale jak sie to sprawuuje? jak z obrotami ? czy nie przerwa? ciagnie do konca jest sens to zakladac? :roll:

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 05 sty 2010, 20:39

Posprawdzaj szczelność dolotu. Sprawdź/wymień świece i przewody WN. Doprowadź silnik do jak najlepszego stanu. Krokowiec też może mieć winę. Sprawdź przepływomierz. Sprawdź ustawienie zapłonu.
Mój silnik też ładnie się wkręcał do samego końca. Zamontowałem blosa i szczeże powiem że wielkiej różnicy w przyroście mocy nie odczułem ale kultura pracy silnika poszła na duży plus. Lepiej odpala, od czasu montażu blosa nic nie dotykałem regulacji. A jeżdżę nie mało.
Gdzieś tu na forum opisane jest dokładnie o blosie. Wstawiłem fotki jak zamontować na oryginalnej gumie. Nawet ktoś tu zamontował tak samo i też śmiga <ok>
U mnie spalanie lpg na blosie prawie się nie zmieniło. Minimalnie spadło. Dziwi mnie zawsze jak komuś NG pali więcej jak 14l/100km. Mój ma nie małe kopytko jak na ten silnik i nie wiem jak wciskając i mając rozregulowany nigdy nie spalił więcej.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 05 sty 2010, 20:44

tak jak kolega pisze sprawdź sondę. A na pb ile ci spali :?:

Awatar użytkownika
cineks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 07 mar 2009, 12:52

Post autor: cineks » 28 sty 2010, 21:35

na pb to nawet do 13L na 100km :cry:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 28 sty 2010, 21:46

cineks pisze:na pb to nawet do 13L na 100km
no jednak trochę za dużo ale aż takiej rozbieżności nie ma :-P odkręć sondę i sprawdź wzrokowo <ok>

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 28 sty 2010, 22:21

dziuba pisze:masz przysłoniętą chłodnice? może sie nie dogrzewa
ile więcej może palić niedogrzany silnik? temp pracy powieczmy 60-70 stopni

[ Dodano: 2010-01-28, 23:05 ]
a i jeszcze jedno pytanie czy sonda lambda ma wpływ na prace silnika na LPG?

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 29 sty 2010, 09:15

jak mi sie nie dogrzewał to na 25 litrach gazu robiłem ok 160 kilometrow.
Sonda ma wpływ, jak jeżdziłem z odłączoną to silnik był mułowaty, nie trzymał obrotow, i więcej palił

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 29 sty 2010, 09:25

Witam. To masz dobrego smoka.Tak jak koledzy pisza sprawdz sonde mi kiedys tez ona padla gazu palil 22L na 100km.W tej chwili jezdze na blosie w zime na butli 55l (44lgazu) zrobie 360km.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 29 sty 2010, 09:44

Marcin26 pisze:Witam. To masz dobrego smoka.Tak jak koledzy pisza sprawdz sonde mi kiedys tez ona padla gazu palil 22L na 100km.W tej chwili jezdze na blosie w zime na butli 55l (44lgazu) zrobie 360km.
mogłbyś co nie co powiedzieć jak masz tego blosa ustawionego? ja na blosie chocbym nie wiem jak delikatnie jezdził to 14l i tak spali na setke, srednio na 31l robie 200km

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 29 sty 2010, 11:08

Ustawione mam na oko czyli ta dluga sruba wykrecona jest tak ze nie podpiera tej czesci co w srodku blosa jest(nie wiem jak ta czesc sie nazywa) ta duza srube mam popuszczona na jeden obrot zas ta mala co jest w srodku jej jest popuszczona na pol obrotu. A Ty jak masz ustawione?

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 29 sty 2010, 11:34

ja ustawiałem na analizatorze spalin na wskażnik lambda równy 1.00, tak jest podobno najoptymalniej, mieszanka nie jest zbyt uboga wiec nie powoduje zbyt szybkiego wypakanie sie gniazd zaworów

a ile co wykrecone nie wiem bo tak ciasno mam ze ledwo sie dało krecic no pali ile pali:/ z tym ze nie wiem dokładnie jak to jest z sonda przy pracy na LPG bo moja jest padnieta chyba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl