[80 Avant B4 1.6 ADA]ile wam pali???
Witam ma Audi B4 Avant z 1.6 ADA autko jak na ten silnik trzeba go kręcic na obroty tak >3.5 a co dobiegów to faktycznie ma krotka trójke dopiero na 4 sie zbiera .
Max speed jaka jechałem to 180 km/h na felgach 16 cali 205/55 .
Co do spalania to na trasie tak do 150 km/h tak 8.5 , miasto z 10 l .
Co do gazu to koszt u mnie czyli Wielkopolska Ostrzeszów cenna instalacji 1500 zł butla w koło .
Ps. Felgi ma na sprzedaż to jest link http://moto.allegro.pl/item189592972_au ... foto_.html
Max speed jaka jechałem to 180 km/h na felgach 16 cali 205/55 .
Co do spalania to na trasie tak do 150 km/h tak 8.5 , miasto z 10 l .
Co do gazu to koszt u mnie czyli Wielkopolska Ostrzeszów cenna instalacji 1500 zł butla w koło .
Ps. Felgi ma na sprzedaż to jest link http://moto.allegro.pl/item189592972_au ... foto_.html
Co do prędkości maksymalnych nie próbowałem ponieważ mam zawsze pasażera i drugiego małego w drodze więc nie szaleje. Co do spalania kupując swoją B4 właściciel zapewnił że pali ok 7-8 w mieście jednak wychodzi niestety inaczej.
[ Dodano: 2007-07-01, 01:45 ]
Ostatnio zrobiłem dłuższą trasę swoją B4 i w trasie przy włączonej klimie non-stop, spaliła mi ok 8 litrów paliwa więc nie jest jeszcze tak źle i można jeździć:)
Panowie nie chcę zakładać nowych tematów ale mam pytanie odnośnie oleju, jaki lejecie to swoich bryczek z tym silnikiem?
[ Dodano: 2007-07-01, 01:45 ]
Ostatnio zrobiłem dłuższą trasę swoją B4 i w trasie przy włączonej klimie non-stop, spaliła mi ok 8 litrów paliwa więc nie jest jeszcze tak źle i można jeździć:)
Panowie nie chcę zakładać nowych tematów ale mam pytanie odnośnie oleju, jaki lejecie to swoich bryczek z tym silnikiem?
Spostrzeżenia
Mój 1,6 ADA avant pali w mieście 10-11 l/100 w trasie przy 90-100 5,5 l/100 przy 120 7 l/100.
Obroty na 5 biegu przy 100km/h ok. 3 tys.obr/min. Różnice wynikają pewnie ze złych wskazań samego obrotomierza - posiada jakąś tolerancję błedu. U mnie np. nieraz obrotomierz pokazuje 800 obr./min, a nieraz ok.1000 obr./min chociaż też ma 800-825, bo sprawdzali mi na kompie, a poza tym to się czuje i słyszy. Zauważyłem też, że przy polskiej jakości paliwa lepiej lać Pb98 - lepiej chodzą jałowe obroty, jest bardziej żwawy i o dziwo mniej pali o jakiś litr na 100 km - może dlatego, że szybciej się rozpędza i nie trzeba tak deptać. Kiedyś wziąłem Pb95 na stacji w trasie u "pana Stasia" i straciłem jałowe obroty - po prostu gasł. Wlałem Pb98 przepaliłem to paliwo i doszedł do siebie. 10 gr na litrze warto dołożyć i mieć spokój
Obroty na 5 biegu przy 100km/h ok. 3 tys.obr/min. Różnice wynikają pewnie ze złych wskazań samego obrotomierza - posiada jakąś tolerancję błedu. U mnie np. nieraz obrotomierz pokazuje 800 obr./min, a nieraz ok.1000 obr./min chociaż też ma 800-825, bo sprawdzali mi na kompie, a poza tym to się czuje i słyszy. Zauważyłem też, że przy polskiej jakości paliwa lepiej lać Pb98 - lepiej chodzą jałowe obroty, jest bardziej żwawy i o dziwo mniej pali o jakiś litr na 100 km - może dlatego, że szybciej się rozpędza i nie trzeba tak deptać. Kiedyś wziąłem Pb95 na stacji w trasie u "pana Stasia" i straciłem jałowe obroty - po prostu gasł. Wlałem Pb98 przepaliłem to paliwo i doszedł do siebie. 10 gr na litrze warto dołożyć i mieć spokój
Odgrzewajac temat ja podlubalem w ostatnich 2 miesiacach w samochodzie, na wymiane poszly: czujnik temperatury do sterownika, lambda, poprawka szczelnosci dolotu, swiece, kable WN, regulacja gazu, skasowanie bledow z komputera i pare innych malo istotnych elementow... (dzieki jeszcze raz CzarekJ za duza bezinteresowna pomoc i rady)
no i spadlo mi spalanie (jezdze na LPG) - w trasie ostatnio 9L/100 a w miesie kolo 12 (wiadomo - Warszawa caly czas korki).
Najwieksza zmiana jesli chodzi o spalanie na LPG nastapila po wymianie swiec i przewodow NW... przymajmniej tak mi sie wydaje
no i spadlo mi spalanie (jezdze na LPG) - w trasie ostatnio 9L/100 a w miesie kolo 12 (wiadomo - Warszawa caly czas korki).
Najwieksza zmiana jesli chodzi o spalanie na LPG nastapila po wymianie swiec i przewodow NW... przymajmniej tak mi sie wydaje
Nie wyciagalem go jeszcze, bo na razie nie bylo okazji a obroty zachowuja sie w miare stabilnie (tzn nie ma sytuacji gdie auto zagrozone byloby zgasnieciem czy cos). Ale jak widziales sam, bieg jalowy nie jest super stabilny, potrafi przysiadac. Pompa paliwowa to nie jest na 99%, bo na gazie jest to samo.
Trzeba bedzie tego krokowca w koncu wyciagnac i przeczyscic... tylko musze wygospodarowac pare godzin w jakis weekend. Ale trzaby przed zima zrobic.
Kolejna zagadka do rozwiazania to brak komunikacji z komputerem podczas uruhomionego silnika ... szkoda ze nie moglem byc na zlocie, przetestowalbym na tym drugim VAGu ktory mial bodajrze Danek. Moze nastepnym razem sie uda
pozdrawiam
Trzeba bedzie tego krokowca w koncu wyciagnac i przeczyscic... tylko musze wygospodarowac pare godzin w jakis weekend. Ale trzaby przed zima zrobic.
Kolejna zagadka do rozwiazania to brak komunikacji z komputerem podczas uruhomionego silnika ... szkoda ze nie moglem byc na zlocie, przetestowalbym na tym drugim VAGu ktory mial bodajrze Danek. Moze nastepnym razem sie uda
pozdrawiam
Moje 1.6 Avant 102KM pali średnio 8,5l w mieszanym.
Na trasie do Pragi, dokładnie bo pod korek lałem dwa razy, w 5 os i bagażnik pełny to 7,5l bez klimy i połowa trasy około to autostrada 130-140km/h.
Obroty to 3tyś przy 100km/h i 4 tyś przy 130km/h - na oponach zimowych 195/65/R15
Samo miasto to 9l i nie mogę powiedzieć, żebym jeździł ekonomicznie, bo często pedał w podłodze ląduje.
Z klimą to nie wiem bo dopiero naprawiłem i tylko szyby na razie odparowuję. Paliwo to TESCO 98. Jest spora różnica w elastyczności i kulturze pracy silnika. Przyspieszenie dość dobre, tyle że biegi krótkie. Ciekawe czy sedan z tym silnikiem ma dłuższe biegi. Na II max 85km/h i odcina. B3 1.8 90KM, którym niegdyś śmigałem było w porównaniu o wiele słabsze, ale na II około 100km/h jechało.
Na trasie do Pragi, dokładnie bo pod korek lałem dwa razy, w 5 os i bagażnik pełny to 7,5l bez klimy i połowa trasy około to autostrada 130-140km/h.
Obroty to 3tyś przy 100km/h i 4 tyś przy 130km/h - na oponach zimowych 195/65/R15
Samo miasto to 9l i nie mogę powiedzieć, żebym jeździł ekonomicznie, bo często pedał w podłodze ląduje.
Z klimą to nie wiem bo dopiero naprawiłem i tylko szyby na razie odparowuję. Paliwo to TESCO 98. Jest spora różnica w elastyczności i kulturze pracy silnika. Przyspieszenie dość dobre, tyle że biegi krótkie. Ciekawe czy sedan z tym silnikiem ma dłuższe biegi. Na II max 85km/h i odcina. B3 1.8 90KM, którym niegdyś śmigałem było w porównaniu o wiele słabsze, ale na II około 100km/h jechało.
odp. odnośnie biegów
Co do przełożeń to gdzieś wyczytałem że avant ma krótsze przełożenia od sedana ze względu na większą masę i ładowność 550 kg. Ale osobiście tego nie sprawdzałem.