Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Jak wymienić rozrząd

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
scyzor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 14 sty 2008, 15:03
Lokalizacja: GARWOLIN

[2.0 ABK] Jak wymienić rozrząd

Post autor: scyzor » 06 sty 2010, 17:06

witam prosze o opis kogoś kto wymieniał rozrząd w 2.0 motorze -musze wymienic i przydałyby się wskazówki -szukałem ale nie znalazłem -robiłem rozrząd w golfie 3 -1,8 -chyba jest podobnie -na co zwrócic uwage--jeżeli był już taki temat to prosze o linka będe zoobowiązany
<mikolaj>
Ostatnio zmieniony 26 sty 2010, 20:35 przez scyzor, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 06 sty 2010, 17:50


Sechcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sechcio » 06 sty 2010, 18:10

W pierwszej kolejności trzeba zdemontować paski od klimatyzacji, pomp wody i wspomagania i alternatora. Pasek klimy demontowany jest przez odkręcenie 4 nakrętek na kole przy wale korbowym. Bodajże są pod klucz 10. Pasek obu pomp i alternatora zdejmujesz przez zluzowanie na naciągaczach.
Zdejmujesz osłonę paska rozrządu. Górną to po prostu odczepiasz z zaczepów. Z dolną jest troszkę gorzej. Po odkręceniu tych 4 nakrętek na kole od paska klimatyzacji i zdjęciu samego koła tworzy się dostęp do śrub mocujących koło napędzające alternator i obie pompy. Odkręcasz 4 śruby imbusowe (chyba pod klucz 6) znajdujące się we wgłębieniu koła na wale korbowym. Niestety inaczej nie zdejmie się osłony. Po odkręceniu zdejmujesz koło i już wszystko jest na wierzchu. Jeszcze tylko zdemontowanie dolnej części osłony przez odkręcenie 4 śrub mocujących ją do bloku.
Pasek demontujesz luzując naciągacz. Zakładając zwróć uwagę na ustawienie znaków na kołach wałka rozrządu, korbowym i pośrednim, żeby nic się nie przestawiło. Wymieniając pasek dobrze jest jeszcze osłonić chłodnicę najlepiej jakimś kartonem żeby nie pokrzywić lamelek. A odkręcając śruby imbusowe te na wale korbowym lepiej użyć jakiegoś dobrego klucza żeby nie omkneły się śruby bo potem dopiero jest jazda. Wiem bo sam tak miałem. :-D odkręcając je blokujesz rozrząd najlepiej chyba na wałku rozrządu, tylko dobrze jest mieć kogoś do pomocy. Ja robiłem to sam więc blokowałem na samym wale korbowym zaczepiać o wystające gwintowane szpilki.
Powodzenia w pracy

scyzor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 14 sty 2008, 15:03
Lokalizacja: GARWOLIN

Post autor: scyzor » 07 sty 2010, 01:35

dzięki chłopaki ,a jak napinamy napinacz i czy trzeba pózniej ustawiać zapłon :?:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 sty 2010, 09:14

Na poczatek popraw temat Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic, jezeli dobrze wszystko ustawisz tak jak było to powinno byc OK ale ja zawsze kontroluje zapłon i ewentualnie koryguje

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 07 sty 2010, 13:25

Koledzy a co ile km się wymienia rozrząd ? Co 60 000 km ?

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 07 sty 2010, 19:33

WOJTEK26 pisze:Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic
<hmm> <hmm> u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 07 sty 2010, 20:09

Nie ma czegoś takiego jak brak magicznej kreski tylko brak cierpliwości w jej odnalezieniu, najlepiej kręcić wałem i na spokojnie znaleźć kreskę potem oznaczyć ( ja zrobiłem to zwykłym markerem, zalałem kreskę a po wyschnięciu usunąłem wkrętakiem nadmiar farby i została biała krecha).Po takim zabiegu podczas ustawiania zapłonu na włączonym silniku bez problemu zlokalizujesz "magiczną" kreskę.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 sty 2010, 20:22

romeo pisze:
WOJTEK26 pisze:Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic
<hmm> <hmm> u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???
Z tego co wiem to występują dwa rodzaje rolki napinającej większa z takim cylindrycznym napinaczem obok przykręcony torxem do rolki. I mniejsza z wbudowanym napinaczem. Jeśli się mylę to poprawcie bo coś takiego powiedział gość w sklepie mojemu koledze który kupował ten napinacz. Tak wyglądał on w ABK chyba z 93 roku. Napiełem go przy użyciu śrubokręta i nakrętki na tym napinaczu. Tradycyjny napinacz da się naciągnąć dwoma gwoździami i śrubokrętem.
Obrazek
Ja miałem taką wygodę że silnik leżał na ziemi.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 08 sty 2010, 06:11

romeo pisze: u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???
Wtedy trzeba mieć lampe z regulacją kąta, ustawić lampę na 6 stopni i wyregulować zapłon na znaczek ZZ.

adam_ek

Post autor: adam_ek » 08 sty 2010, 15:37

Zanim wywalisz stary pasek przy zdjętych pokrywach zrób dodatkowy znak na wałku który napędza aparat zapłonowy. A tak w ogóle to ja zawsze robię kilka dodatkowych znaków korektorem i w ten sposób nie trzeba ponownie ustawiać zapłonu. W ten sam sposób poradziłem sobie z wymianą czujnika halla, kilka dodatkowych znaków na aparacie zapłonowym przed wyjęciem i po wyjęciu i również nie trzeba ustawiać zapłonu. Sprawdzone Vagiem.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 sty 2010, 15:39

Jezeli zaden paprak wczesniej nie grzebał przy silniku to nie trzeba robic zadnych dodatkowych znaków wszystkie juz sa naniesione tyczy sie to równiez wałka posredniego. 8-)

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 08 sty 2010, 20:38

krisiun1 pisze:Nie ma czegoś takiego jak brak magicznej kreski
to wyobraz sobie ze u mnie nie ma :roll:
czarekj pisze:Wtedy trzeba mieć lampe z regulacją kąta, ustawić lampę na 6 stopni i wyregulować zapłon na znaczek ZZ.
dzięki

Bailando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 10 cze 2009, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bailando » 26 sty 2010, 12:54

Pytanie moze troszke z innej beczki, ale nie chce zakladac nowego tematu bo po czesci jest on pokrewny. Mianowicie w jakich granicach moze oscylowac wymiana rozrzadu, pasek, rolka z napinaczem? Wiem, ze z tym jest roznie ale interesuje mnie pogladowa cena od, do?
Pozdrawiam ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 sty 2010, 13:18

Cena części 130-150 zł robocizna 100-300 zł zleży czy będziesz robił u mechanika na wiosce czy gdzieś w większym mieście. Reasumując szykuj 230-450zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl