[2.0 ABK] Jak wymienić rozrząd
[2.0 ABK] Jak wymienić rozrząd
witam prosze o opis kogoś kto wymieniał rozrząd w 2.0 motorze -musze wymienic i przydałyby się wskazówki -szukałem ale nie znalazłem -robiłem rozrząd w golfie 3 -1,8 -chyba jest podobnie -na co zwrócic uwage--jeżeli był już taki temat to prosze o linka będe zoobowiązany
<mikolaj>
<mikolaj>
Ostatnio zmieniony 26 sty 2010, 20:35 przez scyzor, łącznie zmieniany 2 razy.
W pierwszej kolejności trzeba zdemontować paski od klimatyzacji, pomp wody i wspomagania i alternatora. Pasek klimy demontowany jest przez odkręcenie 4 nakrętek na kole przy wale korbowym. Bodajże są pod klucz 10. Pasek obu pomp i alternatora zdejmujesz przez zluzowanie na naciągaczach.
Zdejmujesz osłonę paska rozrządu. Górną to po prostu odczepiasz z zaczepów. Z dolną jest troszkę gorzej. Po odkręceniu tych 4 nakrętek na kole od paska klimatyzacji i zdjęciu samego koła tworzy się dostęp do śrub mocujących koło napędzające alternator i obie pompy. Odkręcasz 4 śruby imbusowe (chyba pod klucz 6) znajdujące się we wgłębieniu koła na wale korbowym. Niestety inaczej nie zdejmie się osłony. Po odkręceniu zdejmujesz koło i już wszystko jest na wierzchu. Jeszcze tylko zdemontowanie dolnej części osłony przez odkręcenie 4 śrub mocujących ją do bloku.
Pasek demontujesz luzując naciągacz. Zakładając zwróć uwagę na ustawienie znaków na kołach wałka rozrządu, korbowym i pośrednim, żeby nic się nie przestawiło. Wymieniając pasek dobrze jest jeszcze osłonić chłodnicę najlepiej jakimś kartonem żeby nie pokrzywić lamelek. A odkręcając śruby imbusowe te na wale korbowym lepiej użyć jakiegoś dobrego klucza żeby nie omkneły się śruby bo potem dopiero jest jazda. Wiem bo sam tak miałem. odkręcając je blokujesz rozrząd najlepiej chyba na wałku rozrządu, tylko dobrze jest mieć kogoś do pomocy. Ja robiłem to sam więc blokowałem na samym wale korbowym zaczepiać o wystające gwintowane szpilki.
Powodzenia w pracy
Zdejmujesz osłonę paska rozrządu. Górną to po prostu odczepiasz z zaczepów. Z dolną jest troszkę gorzej. Po odkręceniu tych 4 nakrętek na kole od paska klimatyzacji i zdjęciu samego koła tworzy się dostęp do śrub mocujących koło napędzające alternator i obie pompy. Odkręcasz 4 śruby imbusowe (chyba pod klucz 6) znajdujące się we wgłębieniu koła na wale korbowym. Niestety inaczej nie zdejmie się osłony. Po odkręceniu zdejmujesz koło i już wszystko jest na wierzchu. Jeszcze tylko zdemontowanie dolnej części osłony przez odkręcenie 4 śrub mocujących ją do bloku.
Pasek demontujesz luzując naciągacz. Zakładając zwróć uwagę na ustawienie znaków na kołach wałka rozrządu, korbowym i pośrednim, żeby nic się nie przestawiło. Wymieniając pasek dobrze jest jeszcze osłonić chłodnicę najlepiej jakimś kartonem żeby nie pokrzywić lamelek. A odkręcając śruby imbusowe te na wale korbowym lepiej użyć jakiegoś dobrego klucza żeby nie omkneły się śruby bo potem dopiero jest jazda. Wiem bo sam tak miałem. odkręcając je blokujesz rozrząd najlepiej chyba na wałku rozrządu, tylko dobrze jest mieć kogoś do pomocy. Ja robiłem to sam więc blokowałem na samym wale korbowym zaczepiać o wystające gwintowane szpilki.
Powodzenia w pracy
Nie ma czegoś takiego jak brak magicznej kreski tylko brak cierpliwości w jej odnalezieniu, najlepiej kręcić wałem i na spokojnie znaleźć kreskę potem oznaczyć ( ja zrobiłem to zwykłym markerem, zalałem kreskę a po wyschnięciu usunąłem wkrętakiem nadmiar farby i została biała krecha).Po takim zabiegu podczas ustawiania zapłonu na włączonym silniku bez problemu zlokalizujesz "magiczną" kreskę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co wiem to występują dwa rodzaje rolki napinającej większa z takim cylindrycznym napinaczem obok przykręcony torxem do rolki. I mniejsza z wbudowanym napinaczem. Jeśli się mylę to poprawcie bo coś takiego powiedział gość w sklepie mojemu koledze który kupował ten napinacz. Tak wyglądał on w ABK chyba z 93 roku. Napiełem go przy użyciu śrubokręta i nakrętki na tym napinaczu. Tradycyjny napinacz da się naciągnąć dwoma gwoździami i śrubokrętem.romeo pisze:<hmm> <hmm> u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???WOJTEK26 pisze:Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic
Ja miałem taką wygodę że silnik leżał na ziemi.
Zanim wywalisz stary pasek przy zdjętych pokrywach zrób dodatkowy znak na wałku który napędza aparat zapłonowy. A tak w ogóle to ja zawsze robię kilka dodatkowych znaków korektorem i w ten sposób nie trzeba ponownie ustawiać zapłonu. W ten sam sposób poradziłem sobie z wymianą czujnika halla, kilka dodatkowych znaków na aparacie zapłonowym przed wyjęciem i po wyjęciu i również nie trzeba ustawiać zapłonu. Sprawdzone Vagiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków