Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] lambda - pierwsze efekty jej wymiany

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

[80 B4 2.0 ABT] lambda - pierwsze efekty jej wymiany

Post autor: paco » 28 maja 2007, 09:52

Witam.

Od zakupu auta jesienią 2006 borykałem się z problemem szarpania gdy samochód był zimny oraz gdy przestygł. Po wymianie kopułki, filta paliwa oraz nieszczelnej podsawy monowtrysku sytuacja uległa poprawie/zmianie. Samochód już mniej szarpał i w innym zakresie temperatur - tym razem tylko gdy trochę przestygł po jezdzie. Kilka dni temu postanowiłem wymienić sondę lambda na uniwersalną 3 żyłową Boscha ...

Od tamtego czasu szarpanie całkowicie ustało. Nie ma tez charakterystycznego przymulenia więc widać, że winna była lambda, niemniej jednak zauważyłem jeszcze kilka zmian po założeniu nowej sondy.

- Po uruchomieniu silnika po nocy obroty skoczyły do 1500. Wcześniej maxymalnie 1200 łapał na zimnym.

- Po przyjechaniu z trasy na jałowym miałem koło 750-800obr. Wczesniej nie spadało ponizej 900.

- Na 5tym biegu przy 120km/h na płaskiej nawierzchni, bezwietrznie miałem niemal 3500obr/min. Wcześniej około 3100.

- Uległa poprawie reakcja na pedał przyspieszenia, Obroty zwiekszają się bez opóźnienia.

- Czytałem gdzieś, że charakterystyczne ustepowanie pedału gazu a potem jedo samoistny powrót to wina sondy, jednak po jej wymianie sporadycznie nadal występuje ten efekt.

- Nie wiem jaki dokładnie wpływ wymiana sondy będzie miała na spalanie ponieważ przejechałem zbyt mały dystans, ale zaktualizuje dane gdy będą one już miarodaje.


Najbardziej w tym wszystkim zastanawiają mnie obroty biegu jałowgo i przełożenie V/obr. Czy ktoś się z czyms takim już spotkał lub wie chociażby z teori z czego to wynika ?!

Pozdrawiam

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 28 maja 2007, 19:20

resetowałeś sterownik ?

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: [80 B4 2.0 ABT] lambda - pierwsze efekty jej wymiany

Post autor: Skuciok » 28 maja 2007, 19:38

paco pisze:Witam.

- Po uruchomieniu silnika po nocy obroty skoczyły do 1500. Wcześniej maxymalnie 1200 łapał na zimnym.

- Po przyjechaniu z trasy na jałowym miałem koło 750-800obr. Wczesniej nie spadało ponizej 900.

- Na 5tym biegu przy 120km/h na płaskiej nawierzchni, bezwietrznie miałem niemal 3500obr/min. Wcześniej około 3100.
1. mi łapie 1200 obr na zimnym
2. jałowe obroty rzędu 750- 800 obr/min to norma na rozgrzanym silniku
3. bez sensu, jak to możliwe, przecież przełożenia w skrzyni biegów są te same, prawidłowa wartość obrotów to ok 3200 przy 130 km/h więc ok. 3100 przy 120 jest poprawne....
jedyne co mi się nasuwa na myśl to to że sprzęgło ci może ślizgać....?? nie wiem objaw kompletnie bez sensu

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 28 maja 2007, 22:23

Nie miałem czasu na razie bawić się w odłączanie akumulatora ale postaram się to zrobić przy najbliżej okazji. Pytanie czy ma znaczenie którą klemę odepnę pierwszą oraz którą pierwszą podepnę ?

Dziś zaraz po odpaleniu także ujrzałem 1500obr/min. Po osiągnięciu przez silnik okolic 90C spadły do 800.

Mam nadzieję, że wspomniany wzrost obr/V nie jest jednak objawem padającego sprzęgła no ale to wyjdzie w praniu. Ponadto muszę się bliżej temu przyjrzeć Wink

Na razie najbardziej mnie cieszy, że silnik chodzi równo i nie szarpie/przymula niezależnie od temperatury 8-)

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 29 maja 2007, 08:59

Paco, może pojedź na ustawienie zapłonu... U mnie jak wykryli że jest padnięta sonda to troche przyspieszyli zapłon. Niedługo sam będę robił sonde u siebie i też się wybiore żeby mi opóźnili zapłon. U mnie teraz na benzynie obroty są ok.1200o/min. Na gazie ok900o/min

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 29 maja 2007, 09:09

jak już masz sprawną sondę lambda, to teraz załatw jeszcze regulację mieszanki - takie wysokie obroty tuż po odpaleniu to może być efekt zbyt bogatej mieszanki... a przy okazji podepnij tą nową sondę pod porządny oscyloskop i przyjrzyj się w jaki sposób zmienia się na niej napięcie i jaki ma czas reakcji - szczególnie jak jest zimna (tzn. poniżej 300st.C)

Bo może być tak, że sonda działa dobrze ale nie ma prądu do ogrzewania i na początku, przy zimnym silniku czas reakcji sondy wynosi ok. 1s co oczywiście powoduje że sterownik nie nadąża z prawidłową reakcją na zmiany składu mieszanki. Po rozgrzaniu sonda reaguje prawidłowo (w kilka milisekund) i obroty są w normie....

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [80 B4 2.0 ABT] lambda - pierwsze efekty jej wymiany

Post autor: rafi » 29 maja 2007, 20:57

Skuciok pisze:
paco pisze:Witam.

- Po uruchomieniu silnika po nocy obroty skoczyły do 1500. Wcześniej maxymalnie 1200 łapał na zimnym.

- Po przyjechaniu z trasy na jałowym miałem koło 750-800obr. Wczesniej nie spadało ponizej 900.

- Na 5tym biegu przy 120km/h na płaskiej nawierzchni, bezwietrznie miałem niemal 3500obr/min. Wcześniej około 3100.
1. mi łapie 1200 obr na zimnym
2. jałowe obroty rzędu 750- 800 obr/min to norma na rozgrzanym silniku
3. bez sensu, jak to możliwe, przecież przełożenia w skrzyni biegów są te same, prawidłowa wartość obrotów to ok 3200 przy 130 km/h więc ok. 3100 przy 120 jest poprawne....
jedyne co mi się nasuwa na myśl to to że sprzęgło ci może ślizgać....?? nie wiem objaw kompletnie bez sensu

u mnie na zimnym po nocy lapie ok.800 obr.
jalowe rzedu 600
czy to nie za malo????

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: [80 B4 2.0 ABT] lambda - pierwsze efekty jej wymiany

Post autor: Skuciok » 29 maja 2007, 21:04

rafi pisze: u mnie na zimnym po nocy lapie ok.800 obr.
jalowe rzedu 600
czy to nie za malo????
mnie się wydaję że za mało, jak jest w miarę ciepło to i tak łapie mi na początku 1000 obr, potem 800,

a nie świecą sie ci kontrolki od ładowania przy 600 obrotach?? 600 obrotów na jałowym to dobre dla diesla w autosanie a nie w osobówce ;-)

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Re: [80 B4 2.0 ABT] lambda - pierwsze efekty jej wymiany

Post autor: Omen » 29 maja 2007, 21:21

"...u mnie na zimnym po nocy lapie ok.800 obr.
jalowe rzedu 600
czy to nie za malo????..."

Dla ABT podają obroty biegu jałowego 750-1000 obr/min ( nie podlega regulacji)..

Pozdr. Adam.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 29 maja 2007, 22:31

PABLO pisze:Paco, może pojedź na ustawienie zapłonu...
Przy okazji robienia rozrządu mechanik ustawi mi zapłon i wymienię świece, ale to pewnie za jakiś miesiąc jak już zdobędę części bo teraz mam parę innych spraw na głowie.
foxbat pisze:[...] może być tak, że sonda działa dobrze ale nie ma prądu do ogrzewania i na początku, przy zimnym silniku czas reakcji sondy wynosi ok. 1s co oczywiście powoduje że sterownik nie nadąża z prawidłową reakcją na zmiany składu mieszanki.
Co ewentualnie może być przyczyną, że sonda nie dostawałaby prądu do ogrzewania ?
Omen pisze:Dla ABT podają obroty biegu jałowego 750-1000 obr/min ( nie podlega regulacji)..


Znalazłem dokładnie takie samo info więc zarówno 1500obr na zimnym u mnie jak i 600obr na rozgrzanym u rafiego nie mieści się w normie ;-)

xavier

Post autor: xavier » 29 maja 2007, 23:47

paco -> gdzie kupiles taka sonde, ile za nia dales? czy ktos jeszcze z forumowiczow bawil sie w takie cos? Mam podejrzenia ze ja tez powinienem swoja wymienic ... bardzo podobne objawy, szarbie na niskich obratach, na zimnym silniku na benzynie, etc.

co do obrotow.. mamy inne silniki, ale u mnie to jalowy jest 900-1000 i nic wiecej/mniej i dla mojego to jest norma, jakies drastyczne wahania w stylu do 1500 by mnie mocno zastanawialy

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 30 maja 2007, 10:33

xavier pisze:paco -> gdzie kupiles taka sonde, ile za nia dales?
Koszt całkowity za lambdę (Allegro) - 100pln (sonda + przesyłka).

Coś takiego LINK ;-)

xavier

Post autor: xavier » 30 maja 2007, 12:04

A czy moze ktos z klubowiczow sie orinetuje jaki jest symbol oryginalego czujnika lambda do audi 80 ADA z 95r?

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 30 maja 2007, 15:43

xavier pisze:A czy moze ktos z klubowiczow sie orinetuje jaki jest symbol oryginalego czujnika lambda do audi 80 ADA z 95r?
"AUDI
80 Avant (8C, B4)
1.6 E
Kod silnika ADA

0 258 003 957 Sonda lambda

zamieniony: 0 258 003 014, 0 258 003 175, 0 258 003 206, 0 258 003 298, 0 258 003 994

Sonda lambda Sonda regulacyjna
- Wymiana zalecana co 100 000 km; (podgrzewana sonda lambda)"

Informacje pobrane z katalogu Boscha - LINK - klikamy po prawej "Otwórz katalog części online" :-)

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 30 maja 2007, 22:39

co do braku grzania sondy - przyczyn może być kilka, trzeba sprawdzić na zimnym silniku kable idące do grzałki w sondzie, czy jest tam prąd - mogą być gdzieś przetarte, styki mogą być zaśniedziałe i tak dalej - jak to z prądem w starych autach... :)

co do cen - ja mam u siebie zamontowany włoski zamiennik za 165zł, po przebiegu 11000km sonda została ostatnio skontrolowana oscyloskopem i działa bez zarzutu dając odpowiednie wartości napięcia, extra czas reakcji i ładną sinusoidę ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl