Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 1Z]Wymiana silnika 1Z na AFN

ODPOWIEDZ
Przemysław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 12 paź 2009, 12:06

[80B4 1Z]Wymiana silnika 1Z na AFN

Post autor: Przemysław » 12 paź 2009, 12:37

Witam, i proszę o pomoc w mojej 80 skończył się silnik, kupiłem drugi tylko, ze nie 1Z(taki był) a AFN kompletny. bez komputera czy czegoś tam , zamontowałem bo pasuje bez problemu, ale nie chce zapalić. kabelki jakie były podłączyłem.proszę poradźcie mi co mam robić czy muszę też dokupić kompa-sterownik?chyba nie muszę dodawać, ze używałem opcji szukaj oraz, ze chcę to zrobić sam ze względu na kryzys.
Pozdrawiam Przemo.

Nazywaj poprawnie tematy.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2009, 12:49 przez Przemysław, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 12 paź 2009, 12:48

zadzwoń do solskiera on ci powie dokładnie masz numer 608011662 to jest spec od diesel powiedz że jesteś z klubu audi ;-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 paź 2009, 13:04

Powiedz z którego roku miałes 1Z na Boschu czy na Pierburgu. Jezeli na Boschu to musisz wym pompe wtryskowa bo jest inaczej sterowana.

Przemysław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 12 paź 2009, 12:06

Post autor: Przemysław » 12 paź 2009, 17:14

Witam , dziękuję za szybką odpowiedź. Auto jest z 1992 roku vin WAUZZZ8CZPA033469. i prawdopodobnie był na boschu, ale teraz to trudno będzie sprawdzić, bo tamten silnik(1Z) jest juz daleko......,
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Przem

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 12 paź 2009, 19:46

kup nastawnik potencjometryczny ktory nowy kosztuje pewnie tyle co ty za silnik dales i po problemie :mrgreen: jeszcze musisz turbinke zmienic na zaworem upustowym chyba ze przerobisz sterowanie turbinki VNT co masz w silniku afn albo mozesz kupic przeplywke wiazke ecu wraz z kompem od afn zalozyc zamontowac i miec 110km pod maska w audi80 na sam poczatek <ok>

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 14 paź 2009, 21:37

Jak miałeś z 92 roku samochód to raczej na pewno była na boschu przepływak.

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 06 sty 2010, 17:10

Napisz jaki masz przepływomierz i będzie wiadomo coś więcej ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2010, 18:32

Przemysław pisze:Auto jest z 1992 roku
Na 100% miałeś na przepływomierzu boscha i pompa była z nastawnikiem potencjometrycznym .Masz dwie mozliwości .Pierwsza zamieniasz kompa na taki od AFN lub od 1Z na przepływomierzu pierburga i ta opcja jest najprostrza na allegro wołają od 150zł za kompa .Druga opcja to zakładasz swoją starą pompę wtryskową ale wtedy musisz też zmienić na przepływkę boscha .Zalecana pierwsza opcja

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 06 sty 2010, 19:09

No przeciez kolega napisal ze kupił kompletny silnik - wiec rozumiem ze z pompą i turbiną etc etc...
Nie ma mozliwosci zeby AFN zagadal na komputerze od starego 1Z.
Przeplywomierz tez trzeba bedzie zmienic.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 06 sty 2010, 19:28

przemik pisze:kolega napisal ze kupił kompletny silnik - wiec rozumiem ze z pompą i turbiną etc
dokładnie tak samo pomyślałem ;-)
tak więc dokup kompa i przepływke :-P

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 06 sty 2010, 22:32

Zaluz sterowanie od afn-a i powinien zagadac. A czy przypadkiem nie trzeba bedzie zmieniac wiazki do kompa?

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 07 sty 2010, 11:55

Fighter001 pisze:A czy przypadkiem nie trzeba bedzie zmieniac wiazki do kompa?
to mnie też zastanawia czy we wtyku jest odpowiednia ilość pinów? Coś mi mówi ,że mało :roll:
Jak nie da rady to najlepiej założyć poprzednią pompę , czyli zainstalujesz praktycznie korpus silnika a osprzęt stary :-P
Tak chyba powinno podejść co ?

FKR103
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lip 2013, 17:51
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: FKR103 » 31 mar 2014, 21:33

Witajcie;D
Rozpoczynam niedługo walkę z zamianą silników.
Nabyłem AFN z pełnym osprzętem oraz komputerem. Gdyż jestem zielony w temacie elektroniki proszę o pomoc. na co zwrócić uwagę podczas montażu aby wszystko działało?
Za dużo tych gratów dostałem i nie wiem czy wszystko się przyda.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl