Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/JN/LPG]Wyciek benzyny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Goran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2009, 12:54
Lokalizacja: podkarpacie

[B3/JN/LPG]Wyciek benzyny

Post autor: Goran » 30 gru 2009, 15:22

hej. w mojej B3 na mechanicznym wtrysku zauwazylem wyciek benzyny pomiedzy regulatorem cisnienia a rozdzielaczem paliwa. nie jest to chyba normalne a nie moge nigdzie dowiedziec sie czy jest tam jakas uszczelka lub cos w tym stylu. dodam ze oali bez problemow i w czasie jazdy tez jest ok. czasem na malych obtotach troszke faluja obroty silnika.
prosze o pomoc. jeszce jedno info.. niestety mam zalozony LPG:)))
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 08:48 przez Goran, łącznie zmieniany 2 razy.

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 30 gru 2009, 15:29

Dosc popularna usterka podobno.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, 13:57 przez farow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 gru 2009, 23:05

_uwaga

Goran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2009, 12:54
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Goran » 04 sty 2010, 08:07

w sobote to rozkręciłem. śą tam dwa male oringi. wymienilem na nowe ale niewiele to pomogło:(((

Długi_B3:2.0E
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Długi_B3:2.0E » 06 sty 2010, 18:42

widze, ze mamy podobny problem. Rowniez wymienilem oringi jednak tez nic nie pomoglo. Za chwile ide probowac z siliconem odpornym na paliwo i temp. Jezeli to nie pomoze, to kupuje nowy nastawnik cisnienia. W moim odczuciu, to nie jest wina oringow. Paliwo (przynajmniej u mnie) przedostaje sie jakby pomiedzy plastikowa obudowa, a metalowym (mosieznym chyba) wnetrzem nastawnika.

U mnie doszlo do takiej sytuacji ze zaczyna zalatywac paliwem wewnatrz auta. Wiec nie jest ciekawie.

Sprawdze silicon i napisze jak wyszlo.

Goran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2009, 12:54
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Goran » 07 sty 2010, 09:36

wczoraj jeszcze raz zmienilem oringi. tym razem kupilem wieksze ( od ciagnika:) nozykiem dopasowalem obwod zewnetrzny i troche pomogło bo były grubsze i lepiej docisneło ale chyba masz racje. to musi przeciekac miedzy plastikiem i mosiacdzem.
dajznac czy silikon cos zmienił.

Długi_B3:2.0E
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Długi_B3:2.0E » 07 sty 2010, 11:59

Odpuscilem jednak temat z siliconem. Oringi trzymaja bankowo, bo kiedy odkrecasz nastawnik [po wczesniejszym odpaleniu i zgaszeniu silnika], to paliwo wytryskuje pod znacznym cisnieniem. Po zdjeciu nastawnika, zaczalem go suszyc - wtedy zauwazylem ze paliwo wydostaje sie spod obudowy. Zaden silicon nie utrzyma takiego cisnienia - chyba ze bylby zaaplikowany bezposrednio w miejsce wycieku (a to wiaze sie z rozebraniem nastawnika, o ile to wogole mozliwe). Dzisiaj mam dostac "nowy" nastawnik za przyslowiowa "flaszke". Zmienie i powinno byc ok. Radze poszukac na szrocie. Na allegro wynalazlem takie "regenerowane" po >200pln. Zastanawia mnie tylko jak taka regeneracja wyglada... poniewaz nastawniki wygladaly jak zywcem odkrecone od rozdzielacza mieszanki.

Aha. Radze odpuscic temat z grubszymi oringami. Jezeli fabryczny wymiar nie pomaga, to lepiej wymienic nastawnik (tez probowalem wieksze, a nastawnik dalej sie "pocil" a dodatkowo zauwazylem ze nie da sie pozniej dokladnie dokrecic nastawnika - praw fizyki nie oszukasz :) A z paliwem nie ma zartow.

Btw. moj numer nastawnika BOSCH 2437020009 - zeby byla jasnosc o czym pisze.

Dam znac czy wymiana pomogla - zakladam ze pomoze :]

Goran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2009, 12:54
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Goran » 07 sty 2010, 13:47

moj nastawnik to BOSCH 2437020005 . tez juz szukam na szrotach.. ale w mojej okolicy audi 80 sie nie rozbijaja chyba:P

Długi_B3:2.0E
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Długi_B3:2.0E » 07 sty 2010, 17:40

Ten nastawnik [BOSCH 2437020005] pasuje jeszcze do innych wozkow:

Audi - 80 , 90 100 , 4000 , Coupe
Seat - Toledo
VW - Fox , Golf , Jetta , Passat , Quantum , Santana , Scirocco
Pojemność : 1.8/1.9L
Typ silnika : PH , PL , JN , MG , PV , SD , UM , HT , RD , GX 83->91r

wiec nie szukaj tylko i wylacznie Audi:]

Ja juz nie wytrzymalem dzisiaj i zajechalem na szrota. Dostalem to co bylo mi potrzebne od reki. Zobaczymy tylko jak bedzie sie zachowywal nastawnik po zalozeniu. Dodam ze zaplacilem 60zl - wiec prawie darmo. Przyznam ze nie mam pojecia czym dokladnie [konstrukcyjnie] roznia sie nastawniki oprocz numeru... Zycze udanych poszukiwan.

Btw. slyszalem ze na gazie czesciej pojawiaja sie problemy z nastawnikami, wtryskami itp. [ja osobiscie stosuje "pure PB" - chociaz jak widac wypadki sie zdarzaja]

[ Dodano: 2010-01-08, 23:12 ]
Nastawnik zakupiony na szrocie, wstawilem w miejsce starego. Problem z wyciekajacym paliwem zostal u mnie rozwiazany.

Tak jak przypuszczalem nie byla to wina oringow.

Zycze powodzenia w poszukiwaniach. Pozdro.

Goran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2009, 12:54
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Goran » 11 sty 2010, 10:35

no i jest problem... nigdzie tego nie moge dostac :(((

wiecie moze czy taki z 9 na koncu w numerze by spasował bo takie znalazlem juz dwa a z 5 nie ma w mojej okolicy

[ Dodano: 2010-01-25, 08:49 ]
no znalazlem wreszcie.. i teraz mam nawet dwa . jeden zalozylem i po wycieku :))) a drugi bedzie lezal w zapasie. przy okazji zlikwidowalem jeszcze jeden wyciek.... płynu chłodniczego. ci mechanicy w warsztatach to sa .. nie powiem co.. szukali wszedzie tylko nie tam gdzie trzeba.. a wystarczyło dokrecic opaske na wężu nad czujnikiem temperatury, a juz mi kazali czujnik wymieniac!!!

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 05 mar 2012, 14:15

Goran pisze:no i jest problem... nigdzie tego nie moge dostac :(((

wiecie moze czy taki z 9 na koncu w numerze by spasował bo takie znalazlem juz dwa a z 5 nie ma w mojej okolicy ..
Witam, podłączę się do tematu.
Czy ktoś wie czy regulator będzie pasował od pięciocylindrówki do cztero? Inaczej, czy można założyć taki 2 437 020 009 zamiast takiego 2 437 020 005?
Mam podobny problem jak koledzy wyżej, cieknie mi benzyna spod tego regulatora i nie bardzo wiem czy można je zamieniać czy szukać takiego o właściwym numerze? Wg katalogów nie są to części które pasują zamiennie.

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 05 mar 2012, 14:36

temat był wałkowany, nawet przeze mnie :-P

żadne uszczelki i inne cuda nie pomogą ( jeśli nawet to tylko na chwilę ). przyczyną nie jest ani gaz ani benzyna tylko po prostu starość :-) .

jak nie umiecie tego dostać, a nie chcecie żeby ciekło ( w zasadzie to trochę niebezpieczny wyciek bo pod spodem jest kolektor wydechowy ) , trzeba odpiąć wtyczkę. nastawnik przestaje pracować, a zatem i cieknąć :-P niestety ma to negatywny wpływ na pracę silnika - czasem ześwirują obroty, ale nie jest to aż tak kłopotliwe. oprócz tego słyszałem, że więcej pali kiedy nastawnik nie pracuje, ale tego nie sprawdzałem, więc nie powiem na 100%.

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 05 mar 2012, 20:19

Skoro wałkowałeś temat to powinieneś znać odpowiedź na moje pytanie, chyba że go tylko wałkowałeś ale nie rozwiązałeś problemu. Nie chodzi mi o odłączanie i jazdę bez niego tylko czy można zastąpić to innym (ponieważ takim akurat dysponuję) bez uszczerbku dla pracy silnika i spalania. Jeśli nie to będę szukał takiego o właściwym numerze.

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 06 mar 2012, 09:21

szczerze mówiąc nie wiem, ale wydaje mi się, że od 5 cylindrów może nie pasować. ja miałem trochę szczęścia bo trafiłem na szrocie od AAD za 50 zł okazał się sprawny i działa do tej pory :-)

ale możesz sprawdzić doświadczalnie, jak coś będzie nie tak to zauważysz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl