[B3/JN/LPG]Wyciek benzyny
[B3/JN/LPG]Wyciek benzyny
hej. w mojej B3 na mechanicznym wtrysku zauwazylem wyciek benzyny pomiedzy regulatorem cisnienia a rozdzielaczem paliwa. nie jest to chyba normalne a nie moge nigdzie dowiedziec sie czy jest tam jakas uszczelka lub cos w tym stylu. dodam ze oali bez problemow i w czasie jazdy tez jest ok. czasem na malych obtotach troszke faluja obroty silnika.
prosze o pomoc. jeszce jedno info.. niestety mam zalozony LPG:)))
prosze o pomoc. jeszce jedno info.. niestety mam zalozony LPG:)))
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 08:48 przez Goran, łącznie zmieniany 2 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 sty 2010, 18:36
- Lokalizacja: Małopolska
widze, ze mamy podobny problem. Rowniez wymienilem oringi jednak tez nic nie pomoglo. Za chwile ide probowac z siliconem odpornym na paliwo i temp. Jezeli to nie pomoze, to kupuje nowy nastawnik cisnienia. W moim odczuciu, to nie jest wina oringow. Paliwo (przynajmniej u mnie) przedostaje sie jakby pomiedzy plastikowa obudowa, a metalowym (mosieznym chyba) wnetrzem nastawnika.
U mnie doszlo do takiej sytuacji ze zaczyna zalatywac paliwem wewnatrz auta. Wiec nie jest ciekawie.
Sprawdze silicon i napisze jak wyszlo.
U mnie doszlo do takiej sytuacji ze zaczyna zalatywac paliwem wewnatrz auta. Wiec nie jest ciekawie.
Sprawdze silicon i napisze jak wyszlo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 sty 2010, 18:36
- Lokalizacja: Małopolska
Odpuscilem jednak temat z siliconem. Oringi trzymaja bankowo, bo kiedy odkrecasz nastawnik [po wczesniejszym odpaleniu i zgaszeniu silnika], to paliwo wytryskuje pod znacznym cisnieniem. Po zdjeciu nastawnika, zaczalem go suszyc - wtedy zauwazylem ze paliwo wydostaje sie spod obudowy. Zaden silicon nie utrzyma takiego cisnienia - chyba ze bylby zaaplikowany bezposrednio w miejsce wycieku (a to wiaze sie z rozebraniem nastawnika, o ile to wogole mozliwe). Dzisiaj mam dostac "nowy" nastawnik za przyslowiowa "flaszke". Zmienie i powinno byc ok. Radze poszukac na szrocie. Na allegro wynalazlem takie "regenerowane" po >200pln. Zastanawia mnie tylko jak taka regeneracja wyglada... poniewaz nastawniki wygladaly jak zywcem odkrecone od rozdzielacza mieszanki.
Aha. Radze odpuscic temat z grubszymi oringami. Jezeli fabryczny wymiar nie pomaga, to lepiej wymienic nastawnik (tez probowalem wieksze, a nastawnik dalej sie "pocil" a dodatkowo zauwazylem ze nie da sie pozniej dokladnie dokrecic nastawnika - praw fizyki nie oszukasz A z paliwem nie ma zartow.
Btw. moj numer nastawnika BOSCH 2437020009 - zeby byla jasnosc o czym pisze.
Dam znac czy wymiana pomogla - zakladam ze pomoze :]
Aha. Radze odpuscic temat z grubszymi oringami. Jezeli fabryczny wymiar nie pomaga, to lepiej wymienic nastawnik (tez probowalem wieksze, a nastawnik dalej sie "pocil" a dodatkowo zauwazylem ze nie da sie pozniej dokladnie dokrecic nastawnika - praw fizyki nie oszukasz A z paliwem nie ma zartow.
Btw. moj numer nastawnika BOSCH 2437020009 - zeby byla jasnosc o czym pisze.
Dam znac czy wymiana pomogla - zakladam ze pomoze :]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 sty 2010, 18:36
- Lokalizacja: Małopolska
Ten nastawnik [BOSCH 2437020005] pasuje jeszcze do innych wozkow:
Audi - 80 , 90 100 , 4000 , Coupe
Seat - Toledo
VW - Fox , Golf , Jetta , Passat , Quantum , Santana , Scirocco
Pojemność : 1.8/1.9L
Typ silnika : PH , PL , JN , MG , PV , SD , UM , HT , RD , GX 83->91r
wiec nie szukaj tylko i wylacznie Audi:]
Ja juz nie wytrzymalem dzisiaj i zajechalem na szrota. Dostalem to co bylo mi potrzebne od reki. Zobaczymy tylko jak bedzie sie zachowywal nastawnik po zalozeniu. Dodam ze zaplacilem 60zl - wiec prawie darmo. Przyznam ze nie mam pojecia czym dokladnie [konstrukcyjnie] roznia sie nastawniki oprocz numeru... Zycze udanych poszukiwan.
Btw. slyszalem ze na gazie czesciej pojawiaja sie problemy z nastawnikami, wtryskami itp. [ja osobiscie stosuje "pure PB" - chociaz jak widac wypadki sie zdarzaja]
[ Dodano: 2010-01-08, 23:12 ]
Nastawnik zakupiony na szrocie, wstawilem w miejsce starego. Problem z wyciekajacym paliwem zostal u mnie rozwiazany.
Tak jak przypuszczalem nie byla to wina oringow.
Zycze powodzenia w poszukiwaniach. Pozdro.
Audi - 80 , 90 100 , 4000 , Coupe
Seat - Toledo
VW - Fox , Golf , Jetta , Passat , Quantum , Santana , Scirocco
Pojemność : 1.8/1.9L
Typ silnika : PH , PL , JN , MG , PV , SD , UM , HT , RD , GX 83->91r
wiec nie szukaj tylko i wylacznie Audi:]
Ja juz nie wytrzymalem dzisiaj i zajechalem na szrota. Dostalem to co bylo mi potrzebne od reki. Zobaczymy tylko jak bedzie sie zachowywal nastawnik po zalozeniu. Dodam ze zaplacilem 60zl - wiec prawie darmo. Przyznam ze nie mam pojecia czym dokladnie [konstrukcyjnie] roznia sie nastawniki oprocz numeru... Zycze udanych poszukiwan.
Btw. slyszalem ze na gazie czesciej pojawiaja sie problemy z nastawnikami, wtryskami itp. [ja osobiscie stosuje "pure PB" - chociaz jak widac wypadki sie zdarzaja]
[ Dodano: 2010-01-08, 23:12 ]
Nastawnik zakupiony na szrocie, wstawilem w miejsce starego. Problem z wyciekajacym paliwem zostal u mnie rozwiazany.
Tak jak przypuszczalem nie byla to wina oringow.
Zycze powodzenia w poszukiwaniach. Pozdro.
no i jest problem... nigdzie tego nie moge dostac ((
wiecie moze czy taki z 9 na koncu w numerze by spasował bo takie znalazlem juz dwa a z 5 nie ma w mojej okolicy
[ Dodano: 2010-01-25, 08:49 ]
no znalazlem wreszcie.. i teraz mam nawet dwa . jeden zalozylem i po wycieku )) a drugi bedzie lezal w zapasie. przy okazji zlikwidowalem jeszcze jeden wyciek.... płynu chłodniczego. ci mechanicy w warsztatach to sa .. nie powiem co.. szukali wszedzie tylko nie tam gdzie trzeba.. a wystarczyło dokrecic opaske na wężu nad czujnikiem temperatury, a juz mi kazali czujnik wymieniac!!!
wiecie moze czy taki z 9 na koncu w numerze by spasował bo takie znalazlem juz dwa a z 5 nie ma w mojej okolicy
[ Dodano: 2010-01-25, 08:49 ]
no znalazlem wreszcie.. i teraz mam nawet dwa . jeden zalozylem i po wycieku )) a drugi bedzie lezal w zapasie. przy okazji zlikwidowalem jeszcze jeden wyciek.... płynu chłodniczego. ci mechanicy w warsztatach to sa .. nie powiem co.. szukali wszedzie tylko nie tam gdzie trzeba.. a wystarczyło dokrecic opaske na wężu nad czujnikiem temperatury, a juz mi kazali czujnik wymieniac!!!
Witam, podłączę się do tematu.Goran pisze:no i jest problem... nigdzie tego nie moge dostac ((
wiecie moze czy taki z 9 na koncu w numerze by spasował bo takie znalazlem juz dwa a z 5 nie ma w mojej okolicy ..
Czy ktoś wie czy regulator będzie pasował od pięciocylindrówki do cztero? Inaczej, czy można założyć taki 2 437 020 009 zamiast takiego 2 437 020 005?
Mam podobny problem jak koledzy wyżej, cieknie mi benzyna spod tego regulatora i nie bardzo wiem czy można je zamieniać czy szukać takiego o właściwym numerze? Wg katalogów nie są to części które pasują zamiennie.
temat był wałkowany, nawet przeze mnie
żadne uszczelki i inne cuda nie pomogą ( jeśli nawet to tylko na chwilę ). przyczyną nie jest ani gaz ani benzyna tylko po prostu starość .
jak nie umiecie tego dostać, a nie chcecie żeby ciekło ( w zasadzie to trochę niebezpieczny wyciek bo pod spodem jest kolektor wydechowy ) , trzeba odpiąć wtyczkę. nastawnik przestaje pracować, a zatem i cieknąć niestety ma to negatywny wpływ na pracę silnika - czasem ześwirują obroty, ale nie jest to aż tak kłopotliwe. oprócz tego słyszałem, że więcej pali kiedy nastawnik nie pracuje, ale tego nie sprawdzałem, więc nie powiem na 100%.
żadne uszczelki i inne cuda nie pomogą ( jeśli nawet to tylko na chwilę ). przyczyną nie jest ani gaz ani benzyna tylko po prostu starość .
jak nie umiecie tego dostać, a nie chcecie żeby ciekło ( w zasadzie to trochę niebezpieczny wyciek bo pod spodem jest kolektor wydechowy ) , trzeba odpiąć wtyczkę. nastawnik przestaje pracować, a zatem i cieknąć niestety ma to negatywny wpływ na pracę silnika - czasem ześwirują obroty, ale nie jest to aż tak kłopotliwe. oprócz tego słyszałem, że więcej pali kiedy nastawnik nie pracuje, ale tego nie sprawdzałem, więc nie powiem na 100%.
Skoro wałkowałeś temat to powinieneś znać odpowiedź na moje pytanie, chyba że go tylko wałkowałeś ale nie rozwiązałeś problemu. Nie chodzi mi o odłączanie i jazdę bez niego tylko czy można zastąpić to innym (ponieważ takim akurat dysponuję) bez uszczerbku dla pracy silnika i spalania. Jeśli nie to będę szukał takiego o właściwym numerze.