Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z] Pasek alternatora

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 sty 2010, 10:05

tom1205 pisze:Czy w aucie z klimatyzacją da radę samemu wymienić pasek wielorowkowy czy raczej u mechanika?
Wszystko da radę zrobić samemu tylko akurat z założeniem tego paska trzeba się trochę pogimnastykować.Gimnastyka polega na tym że trzeba czymś napiąć ramię rolki napinacza które to ramię stawia dość duży opór ,drugą ręką trzeba operować zakładając pasek na alternator.Przy czym napierając na ramię rolki bezpośrednio jest tak duży opór że jedną ręką nie da rady .Trzeba sobie wymodzić jakąś dżwignię żeby można było naciskać jedną ręką bo druga musi być wolna

tom1205
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2008, 14:14
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: tom1205 » 08 sty 2010, 13:54

ale trzeba demontować przod taj jak do wymiany rozrzadu czy jakos od spodu jest wystarczajacy dostep?no i cena u mechanika jaka mniejwiecej?

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 08 sty 2010, 14:25

tom1205 pisze:ale trzeba demontować przod taj jak do wymiany rozrzadu
Ja nigdy nie demontowałem ryja do rozrządu :mrgreen:
Nie nie trzeba nic demontować po za osłoną przeciwbłotną o ile posiadasz

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 sty 2010, 14:27

tom1205 pisze:ale trzeba demontować przod taj jak do wymiany rozrzadu czy jakos od spodu jest wystarczajacy dostep?
ja robiłem od góry od dołu ,dość ciasno ale da się zrobić .Rozrząd pozostaje nietknięty rzecz jasna
tom1205 pisze:no i cena u mechanika jaka mniejwiecej?
a tego nie wiem ,nie korzystam bo mam uczulenie na samo słowo mechanik ;-)

tom1205
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2008, 14:14
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: tom1205 » 08 sty 2010, 15:14

tak przy wymianie rozrzadu demontowal zderzak.ja tez raczej proste czynnosci wolę robic samemu przy pomocy forum :-) z paskiem chyba tez tak zrobie moze sie uda.dziekuje za zainteresowanie i odpowiedz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 sty 2010, 15:50

tom1205 pisze:tak przy wymianie rozrzadu demontowal zderzak.
Jakiś nadgorliwy ,w B4 dostęp elegancki do rozrządu nawet z klimą ,wystarczy tylko wentylatory z chłodnicy zdjąć ale żeby zderzak :shock:

piotrw54
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: piotrw54 » 08 sty 2010, 22:52

o ile dobrze pamiętam to do wymiany paska wielorowkowego trzeba zdemontować przednią łapę silnika bo nie ma dostępu do napinacza od góry.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2010, 00:29

piotrw54 pisze:o ile dobrze pamiętam to do wymiany paska wielorowkowego trzeba zdemontować przednią łapę silnika bo nie ma dostępu do napinacza od góry.
Twierdzę z całą pewnością że właśnie żle pamiętasz bo jak to robiłem to napewno nie demontowałem zadnej łapy .Niestety w wersji z klimą jest mały problem , trzeba popuścić przewód z czynnikiem przy chłodnicy klimy bo bez tego za chiny nie wyjdą wentylatory które niestety bardzo utrudniają dostęp do paska .Ja zrobiłem to dość szybko bo popuściłem nakrętkę ,lekko przekręciłem przewód i dokręciłem .Trochę czynnika poleciało ale minimalnie .Nie wiem jak z dostępem od spodu bo robiłem to od góry.

Awatar użytkownika
krzyzak2211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 23 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: krzyzak2211 » 11 sty 2010, 10:45

Witam wszystkich zainteresowanych sprawą wymiany paska WIELOROWKOWEGO posiadam B4 z silnikiem 1Z + klimatyzacja- do wymiany paska nigdy nie wyciągałem żadnych wentylatorów ponieważ jest ciasno ale dość miejsca i z góry i z dołu żeby wymienić pasek bez zbędnej roboty. Może ten temat z rysunkiem Wam troszkę pomoże----Wymiana paska wielorowkowego

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 11 sty 2010, 16:52

A ja właśnie zapłacę za te wymiane. Mam nadzieję, że napinacz nie jest zapiczony, bo lipa będzie. Pasek Conti, tylko coś wygladało jakby rolka napinajca otarła się o koło pasowe. Mogłoby to być z winy zapieczonego napinacza?

tom1205
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2008, 14:14
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: tom1205 » 18 sty 2010, 17:10

Dzięki wszystkim za pomoc.Pasek wymieniony bez problemu od spodu jest dobry dostęp bez żadnego odkręcania wentylatorów itp. czas pracy ok 30 min. klucz 13,14 i kawałek pręta zagiętego na końcu o długości ok 50cm .
pozdrawiam

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 05 paź 2010, 12:15

Witam, a ja mam taki problem że nie da się śruby odkręcić by popuścić tą rolkę ? Byłem na 2 warsztatach i stwierdzono że muszę całą tą łapę wymienić. Zrobię zdjęcie i pokaże jaką

Pytanie czy to jest ta całą łapa ?

http://allegro.pl/vw-skoda-audi-tdi-90k ... 39126.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl