[80 B3] Iskry na akumulatorze
- seriouskubus
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 maja 2007, 21:59
- Lokalizacja: Kraków
[80 B3] Iskry na akumulatorze
Witam, kupiłem akumulator Centry 55Ah i przy zakładaniu 2 klemy pojawiają się lekkie iskry. Nie wiem czy to normalne, bo nawet podczas postoju prąd pobiera zegarek na desce i radio. Boje się że to zwarcie gdzieś na kablach, nie wiem jak to sprawdzić....
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Prawie zawsze tak jest ze jak załozysz jedną kleme a puzniej drugą lekko zaiskrzy zanim bedzie dobry styk. Zegarek na postoju działa normalnie bez zapłonu a radio to zaleznosci jak jest podłączone przez osobe ktora go zakładała bo mozna podpiac radio tak ze bedzie tylko działac po przekreceniu kluczyka. Pozdrawiam
Zgadzam się , ale dla spokoju sumienia nie zaszkodzi pomierzyć wielkość prądu płynącego gdy silnik jest wyłączony i kluczyki wyjęte .cobra pisze:nie zapominajcie też o innych urządzeniach w autku, które są podpiete bez załączania stacyjki i mają prawo w niewielkim stopniu pobierać prąd, mimo iż nie koniecznie są w tym czasie aktywne. Delikatna iskierka nie jest problemem - normalny objaw
- seriouskubus
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 maja 2007, 21:59
- Lokalizacja: Kraków
auto stoi juz 3 dzien bez zapalania, bo przyjezdzam nim do akademika, mam nadzieje ze w piatek po poludniu go bez problemu zapale. Wszystko okaze sie w piatek... Jesli twierdzicie panowie ze male iskrzenie przy zakladaniu klem to norma to moze zwarcia nie ma, bede w domu to sprawdze natezenie pradu plynacego przy wylaczonych urzadzeniach. Faktycznie radio zapialem bez posrednictwa stacyjki. Dzieki za odpowiedzi
- seriouskubus
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 maja 2007, 21:59
- Lokalizacja: Kraków
Przy podłączaniu klem akumulatora zawsze będzie wystepowało iskrzenie. Ważne jest by po ich podłaczeniu prąd pobierany przez auto był jak najmniejszy. W sprawnym aucie (mowa o Audi 80 B4) z autoalarmem i centralką LPG prąd pobierany przez różne obwody podtrzymujące nie powinien byc wiekszy niż ok. 40 miliamper. Wśród przypadków z jakim się spotkałem to najczesciej za nadmierny pobór pradu na postoju odpowiedzialne były:
1. radioodbiornik
2. centralny zamek
3. autoalarm
4. regulator napiecia w alternatorze
5. wadliwy czujnik zamkniecia klapy bagażnika
W sumie to wiele układów pobiera nawet minimalny prąd na postoju, ale najczęściej wina były wyżej wymienione.
Jeżeli akumulator znów Ci sie rozładuje to postaraj się nawet o najprostszy amperomierz, który włacz w szereg z akumulatorem. Zmierz wartośc wskazywanego prądu i jezeli będzie sporo wieksza niz napisałem to przy właczonym mierniku wyjmuj po koleii bezpieczniki ze skrzynki i postaraj sie odnaleźć obwód który pobiera zbyt duzy prąd. Pamiętaj, że centralka LPG, autoalarm i inne układy moga miec swój bezpiecznik poza skrzynką. Przy sprawdzaniu alternatora musisz odkręcać gruby przewód.
1. radioodbiornik
2. centralny zamek
3. autoalarm
4. regulator napiecia w alternatorze
5. wadliwy czujnik zamkniecia klapy bagażnika
W sumie to wiele układów pobiera nawet minimalny prąd na postoju, ale najczęściej wina były wyżej wymienione.
Jeżeli akumulator znów Ci sie rozładuje to postaraj się nawet o najprostszy amperomierz, który włacz w szereg z akumulatorem. Zmierz wartośc wskazywanego prądu i jezeli będzie sporo wieksza niz napisałem to przy właczonym mierniku wyjmuj po koleii bezpieczniki ze skrzynki i postaraj sie odnaleźć obwód który pobiera zbyt duzy prąd. Pamiętaj, że centralka LPG, autoalarm i inne układy moga miec swój bezpiecznik poza skrzynką. Przy sprawdzaniu alternatora musisz odkręcać gruby przewód.
- seriouskubus
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 maja 2007, 21:59
- Lokalizacja: Kraków