Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Iskry na akumulatorze

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
seriouskubus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 15 maja 2007, 21:59
Lokalizacja: Kraków

[80 B3] Iskry na akumulatorze

Post autor: seriouskubus » 30 maja 2007, 12:27

Witam, kupiłem akumulator Centry 55Ah i przy zakładaniu 2 klemy pojawiają się lekkie iskry. Nie wiem czy to normalne, bo nawet podczas postoju prąd pobiera zegarek na desce i radio. Boje się że to zwarcie gdzieś na kablach, nie wiem jak to sprawdzić....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 maja 2007, 12:32

W sumie to normalne że jak zakłądasz kleme to może polecieć jakaś iskra. Grunt żeby te iskry nie leciały jak juz klema będzie założona.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 30 maja 2007, 12:45

Zmierz wielkość prądu jaki płynie gdy wszystko masz wyłączone bo może faktycznie masz drobne zwarcie a wtedy łatwo wykończyć akumulator :cry:

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 30 maja 2007, 12:49

Prawie zawsze tak jest ze jak załozysz jedną kleme a puzniej drugą lekko zaiskrzy zanim bedzie dobry styk. Zegarek na postoju działa normalnie bez zapłonu a radio to zaleznosci jak jest podłączone przez osobe ktora go zakładała bo mozna podpiac radio tak ze bedzie tylko działac po przekreceniu kluczyka. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 30 maja 2007, 15:33

nie zapominajcie też o innych urządzeniach w autku, które są podpiete bez załączania stacyjki i mają prawo w niewielkim stopniu pobierać prąd, mimo iż nie koniecznie są w tym czasie aktywne. Delikatna iskierka nie jest problemem - normalny objaw

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 30 maja 2007, 20:20

cobra pisze:nie zapominajcie też o innych urządzeniach w autku, które są podpiete bez załączania stacyjki i mają prawo w niewielkim stopniu pobierać prąd, mimo iż nie koniecznie są w tym czasie aktywne. Delikatna iskierka nie jest problemem - normalny objaw
Zgadzam się , ale dla spokoju sumienia nie zaszkodzi pomierzyć wielkość prądu płynącego gdy silnik jest wyłączony i kluczyki wyjęte .

Awatar użytkownika
seriouskubus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 15 maja 2007, 21:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seriouskubus » 30 maja 2007, 20:48

auto stoi juz 3 dzien bez zapalania, bo przyjezdzam nim do akademika, mam nadzieje ze w piatek po poludniu go bez problemu zapale. Wszystko okaze sie w piatek... Jesli twierdzicie panowie ze male iskrzenie przy zakladaniu klem to norma to moze zwarcia nie ma, bede w domu to sprawdze natezenie pradu plynacego przy wylaczonych urzadzeniach. Faktycznie radio zapialem bez posrednictwa stacyjki. Dzieki za odpowiedzi

adamo0

Post autor: adamo0 » 30 maja 2007, 20:52

Podepne sie pod ten temat:

1. Czym oczyścić klemy które są całe w elektrolicie?
2. Ktora kleme najpier podłaczyć?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 30 maja 2007, 21:37

Szmatką do sucha , umyj wodą i znowu do sucha , natłuść wazeliną bezkwasową i załóż klemy . Ja najpierw zakładam mase ( - ) a później plus ( + ) . Ale chyba nie ma znaczenia w jakiej kolejności to się zrobi .

Awatar użytkownika
seriouskubus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 15 maja 2007, 21:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seriouskubus » 31 maja 2007, 21:22

jest wazna kolejnosc klem, najpierw zaklada sie (-) potem (+), przy zdejmowaniu najpierw zdejmuje sie (+) potem (-). JEst w instrukcji akumulatora

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 31 maja 2007, 23:59

Przy podłączaniu klem akumulatora zawsze będzie wystepowało iskrzenie. Ważne jest by po ich podłaczeniu prąd pobierany przez auto był jak najmniejszy. W sprawnym aucie (mowa o Audi 80 B4) z autoalarmem i centralką LPG prąd pobierany przez różne obwody podtrzymujące nie powinien byc wiekszy niż ok. 40 miliamper. Wśród przypadków z jakim się spotkałem to najczesciej za nadmierny pobór pradu na postoju odpowiedzialne były:
1. radioodbiornik
2. centralny zamek
3. autoalarm
4. regulator napiecia w alternatorze
5. wadliwy czujnik zamkniecia klapy bagażnika
W sumie to wiele układów pobiera nawet minimalny prąd na postoju, ale najczęściej wina były wyżej wymienione.
Jeżeli akumulator znów Ci sie rozładuje to postaraj się nawet o najprostszy amperomierz, który włacz w szereg z akumulatorem. Zmierz wartośc wskazywanego prądu i jezeli będzie sporo wieksza niz napisałem to przy właczonym mierniku wyjmuj po koleii bezpieczniki ze skrzynki i postaraj sie odnaleźć obwód który pobiera zbyt duzy prąd. Pamiętaj, że centralka LPG, autoalarm i inne układy moga miec swój bezpiecznik poza skrzynką. Przy sprawdzaniu alternatora musisz odkręcać gruby przewód.

Awatar użytkownika
seriouskubus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 15 maja 2007, 21:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seriouskubus » 03 cze 2007, 22:46

dzieki czarekj, wiele ciekawych porad napisales, dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl