Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK PB+LPG] Problem z uruchomieniem silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

[2.0 ABK PB+LPG] Problem z uruchomieniem silnika

Post autor: dawid abk » 09 sty 2010, 12:42

Witam mam problem z moją audiczką nie mogę jej odpalić dzisiaj jadąc do pracy podczas jazdy zgasł mi silnik i już nie odpalił... problemy zaczęły się już kilka dni wcześniej wariowały wolne obroty wchodziły nawet do 2tys. i nic nie spadały....gasiłem silnik i czasem wracało do normy a wczoraj jadąc również zgasł mi silnik rozgrzany do normalnej temperatury 90stopni i zgasł zjechałem na pobocze i jakoś go odpaliłem dodając gazu i dojechałem do domu ale dzisiaj rano odpalił za pierwszym razem pojechałem ma orlena zatankować gazu do pełna i wyruszyłem w drogę i masz ci....Ma nowe świece kable kopułkę i palec filtry też.Co to może być gaz mi jeszcze nigdy nie szczelił mam sekwencyjny wtrysk.

[ Dodano: 2010-01-09, 14:18 ]
Dodam że przepływomierz chodzi elegancko nic się nie zacina nie piszczy ani nie blokuje. Rozebrałem to dzisiaj.

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 09 sty 2010, 14:19

A w jakim stanie jest cewka warto sprawdzić.

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 09 sty 2010, 14:29

Jak ją sprawdzić kolego?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 09 sty 2010, 15:04

Najmniej czasochłonny sposób na sprawdzenie cewki to podmianka i jazda próbna.Auto zgasło Ci po wciśnięciu sprzęgła czy jechałeś sobie z nogą na gazie aż tu nagle nastąpił koniec jazdy? ;-)

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 09 sty 2010, 15:12

Po wciśnięciu sprzęgła ale wcześniej sam zaczął spadać z obrotów i nic nie dało juz nawet dodanie gazu nie mam właśnie od kogo porzyczyc na podmiankę....

[ Dodano: 2010-01-09, 16:10 ]
Jak odkręciłem mam wręcz książkowe. Tylko ta iskra mi sie nie podobała była pomarańczowa a nie niebieska i powinno aż szczelać przy przeskoku.

[ Dodano: 2010-01-09, 16:18 ]
Czy jeśli sie okaże ze to cewka czy podpasuje od 2.3 NG?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 09 sty 2010, 16:25

Nie jestem pewny czy z 5cio cylindrowego silnika podejdzie, przejedź się na szrot i popatrz nawet z VW 2.0 powinna być OK.Sprawdzałeś uziemienie silnika i aku?

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 09 sty 2010, 16:34

Nie gdzie znajduje się to połączenie? Akumulator właśnie ładuje bo mi padł totalnie jak mnie holowano.

[ Dodano: 2010-01-09, 16:35 ]
Za co odpowiada ten czujnik halla bo czytam i już głupieje :cry: :roll: :shock:

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 09 sty 2010, 16:40

W ABK nie ma czujnika położenia wału, czujnik halla na podstawie obrotów aparatu zapłonowego generuje sygnał podobny do czujnika położenia wału, ale mogłem coś pomylić, przewód uziemiający silnika przykręcony jest śrubą do bloku w okolicy pierwszego cylindra, sprawdź czy przewód nie jest przetarty lub urwał się przy śrubie.

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 09 sty 2010, 16:42

Ok ide do auta i za chwile dam odpowiedź.

[ Dodano: 2010-01-09, 17:04 ]
To jest ten kabelek pomiędzy 1 a 2 cylindrem jest ok.

[ Dodano: 2010-01-09, 17:17 ]
Tak logicznie myśląc to musi być coś z zapłonem bo przecież jak mi zgasła nie chciała odpalić ani na benzynie ani na gazie dobrze myślę koledzy?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 09 sty 2010, 17:41

Jeśli pada Hall to z reguły po dłuższym czasie silnik odpali, zdejmuj kopułkę, sprawdź stan palca rozdzielacza i styki kopułki, no i pozostaje cewka.

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 09 sty 2010, 18:02

Dzięki kolego mam nadzieję ze to tylko ta cewka. Jutro będę pisał co dalej bo dzisiaj już nic nie zdziałam.

[ Dodano: 2010-01-09, 19:16 ]
Odpaliłem sprawdziłem wszystkie świece i odpalił ale z alternatora taki pisk szedł że szok a z paska aż się zaczęło dymić czy to może być wina alternatora? Dodam że iskra jest ok po naładowaniu akumulatora...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl