Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Padlo ladowanie?.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

[1.9TDI 1Z] Padlo ladowanie?.

Post autor: pilocik69 » 22 wrz 2008, 13:38

Witam.

Panowie mam problem, padlo cosik zwiazanego z napieciem pradu. Wskaznik w aucie wskazuje 16v, jak zrobie przegazowke spada na 14. Nieda sie nim jezdzic, po przejecganiu 5 m. Gasnie.

Co jest nie tak?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 15:21 przez pilocik69, łącznie zmieniany 1 raz.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 22 wrz 2008, 14:13

A co VAG COM na to ?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 22 wrz 2008, 18:22

a mierzyłeś napięcie na zaciskach akumulatora na pracującym silniku? jeśli jest wyższe niż 14,5V padł regulator napięcia w alternatorze. Zacząć trzeba od tego.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 wrz 2008, 19:20

To raczej napewno bedzie wina regulatora napiecia, ewentualnie cały alternator szlak trafia... wg mnie nie powinienes nawet odpalać teraz auta bo moze sie to źle skonczyc dla co poniektórych podzespołów.

dobo26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:56
Lokalizacja: RBR/Domaradz

Post autor: dobo26 » 22 wrz 2008, 19:27

Nie wiem czy dobrze mysle ale jak podłaczysz VAGA to bedzie dobrze odczytywał jak silnik bedzie pracował. stawiam na regulator napiecia albo diody w alternatorze. A jak silnik pracuje to swieca jakies kontrolki? moze kontrolka akumulatora?? sprawdz napiecie gdy silnik nie pracuje i jak go odpalisz. powinna byc roznica jakies 2V.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 22 wrz 2008, 19:57

jakbyś czasem kupował regulator napięcia to czasem nie oszczędzaj kasy na niego uwierz mi nie warto a takich rzeczy jak regulator to nie bardzo chcą wymieniać jak jakiś wadliwy lub daje słabe ładowanie ;-)

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 22 wrz 2008, 23:01

Sprawa wyglada tak. Auto odpalilo, przejechalem nim jakies 5 km i zostawilem pod blokiem. Po uruchomieniu musial pochodzic przez chwile. Nie pala sie zadne kontrolki, na wskazniku bylo ok 14 V w czasie jazdy.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 22 wrz 2008, 23:42

tak jak chłopaki piszą odpalić silnik i zobaczyć jakie jest napięcie na jałowym i jak gazujesz(ale jeżeli jest sporo za wysokie możesz coś uszkodzić).
A jak przekręcisz kluczyk (nie zapalając silnika) kontrolka od aku świeci?

dobo26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:56
Lokalizacja: RBR/Domaradz

Post autor: dobo26 » 23 wrz 2008, 16:19

jak akumulator jest naładowany to samochód nie powinien gasnąc. jak nie ma w sobie na tyle prądu to by nawet nie odpalił. jak piszesz na wskaźniku masz 14 a jak obroty wzrosną to wzrasta. tylko ze powinno wzrosnąć do maksymalnie 14,5 wtedy akumulator się ładuje. jak tobie podskakuje do 16V to uszkodzony jest regulator napięcia. ja bym nie patrzył na dodatkowe zegary tylko miernikiem sprawdzał napięcie na zaciskach akumulatora.

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 15 wrz 2009, 15:33

ja wymontowałem regulator i kupić nowy to sztuka bo sa takie same z wyglądu ale
mój bosh ma bolec na przewód na wzbudzenie chyba,a w sklepach maja bez bolca
może być bez bolca ?ale co z wtyczką?

http://www.allegro.pl/item725481379_reg ... ml#gallery -bez


http://www.allegro.pl/item733628871_reg ... ml#gallery z bolcem
który

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 09 sty 2010, 20:01

Witam podłącze się pod istniejący temat, coś zaczął mi z rana nie odpalać samochód co pierwsze mi weszło na myśl to ze akumulator ma juz kilka lat, ale sprawdzałem dzisiaj napięcie na akumulatorze przed odpaleniem 12,7[V] a na uruchomionym silniku 13.2[V] czy to nie za mało?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 sty 2010, 12:10

colorumia pisze:Witam podłącze się pod istniejący temat, coś zaczął mi z rana nie odpalać samochód co pierwsze mi weszło na myśl to ze akumulator ma juz kilka lat, ale sprawdzałem dzisiaj napięcie na akumulatorze przed odpaleniem 12,7[V] a na uruchomionym silniku 13.2[V] czy to nie za mało?
Co do napięcia napostoju to jest ok, ale po odpaleniu powinno być co najmniej 13,9V a najlepiej jak bedzie kolo 14,4v bez wlączonych odbiorników

Awatar użytkownika
damian19772
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 18 maja 2009, 10:15
Lokalizacja: łęczna/przeworsk

Post autor: damian19772 » 10 sty 2010, 13:27

to jest wina regulatora napiecia najlepiej po zmierzeniu miernikiem na zacisku by sie zmiesciło od 13.9 ponizej tego juz nie ładuje akumulatora i najlepiej kupic firmy hella olb o bosch nie załujcie na to kasy abyscie nie staneli kiedys na trasie z powodu taniego regulatora jak ja

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 10 sty 2010, 14:09

13,2 na uruchomionym silniku to za mało....
Najtaniej i najprościej wymienić regulator, jeżeli to nie pomoże istnieje duże prawdopodobieństwo że alternator szlak trafia.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 sty 2010, 16:32

damian19772 pisze:najlepiej kupic firmy hella olb o bosch nie załujcie na to kasy abyscie nie staneli kiedys na trasie z powodu taniego regulatora jak ja
Zgadzam się. Zwłaszcza w dieslu regulator musi być naprawdę odpowiedni. Żadna chińszczyzna za 30 złociszy nie wystarczy. Hella to wydatek prawie 100 PLN-ów a Bosch sporo więcej. Jednak się opłaca. Polecam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl