Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AR90QCRT 44 Rajd Festiwalowy

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 30 gru 2009, 14:06

Grzegorz7A, kiedy jakieś nowości w temacie silnika masz jakieś plany co do niego ??? :-P czy to tajemnica

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 30 gru 2009, 17:39

chmiel25 pisze:szkoda tylko ze gymkhany sa dokladnie pomontowene i wyrezyserowane. a i sprzet do takiej zabawy ma odpowiedni duzo nm i mocy:)
a gigi gali powala pewnym driftem. da sie to zrobic 7a ale na naprawe sliskiej nawierzchni.
pozdro
taaa
Zobaczymy jak wypadnie Ken w przyszłym sezonie WRC bo prawdopodobnie bedzie startował :mrgreen:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 30 gru 2009, 21:08

julekF1 pisze:Zobaczymy jak wypadnie Ken w przyszłym sezonie WRC bo prawdopodobnie bedzie startował :mrgreen:
nie sadze ze pokaze cos ciekawego na jakies pokazowce dobroczynnej dostal baty od solberga. poza efekciarskimi pokazami w rajdach niewiele pokaze a loeba napewno nie pobije.
taka moja opinia.
http://www.youtube.com/user/rallymedia? ... peSuKTF0Hc
taki link dla ciekawskich krecony z reki amatora dokladnie widac jak szydko jezdza wrc :-D
polecam rowniez caly kanal rallymedia zamotorskich belgijskich i holenderskich rajdow.
masa fajnych starych i nowych aut.
koniec OT i niezasmiecajmy watku grzegorza
sorki ;-)

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 30 gru 2009, 22:02

Trochę szkoda, że idziesz w tym kierunku, naprawdę ładne autko, ale Twój wybór i życzę Ci powodzenia.

Niemniej jednak oglądając filmiki kopara opada, dźwięk i w ogóle, jakie to ma odejście... :mrgreen: :-P

Jakbyś chciał się kiedyś zderzaków pozbyć, to chętnie bym je przygarnął do siebie, bo za jakiś czas będę szukać takich w takim kolorze :mrgreen:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 31 gru 2009, 11:47

Grzegorz jak spadnie śnieg który się utrzyma , to jak pisałem na pewno wpadnę a ciebie zapraszam na "zamknięty os" warunkiem jest śnieg mam zimówki na kołach więc bez śniegu zamorduje je w jeden wieczór.

Apropo nawrotów:jeśli jest ciasno(mało miejsca) to tylko podcinka rękawem.Hamowanie lewą nogą(a raczej energiczne kopnięcie) w takim wypadku ma sens tylko w ośce FWD.Lewą nogą możesz w quattro przytrzymać przód na zbyt grubym wejściu w łuk i to mniejszy niż "90".
Osobiście uznaje 2 techniki które mi osobiście "leżą" i pasują do rozłożenia mas/charakterystyki 90 quattro.

1.Ustawienie auta poprzez "rybkę" czy jak kto woli rzucenie prawo lewo.

Dolatujesz do zakrętu (wszystko wykonujesz przed zakrętem tak aby w zakręt auto szło złamane na założonej kontrze) w prawo, kierujesz auto do prawej krawędzi następnie lewej i znowu(energicznie) do prawej (możesz w tym momencie odjąć gaz aby przenieść masę na przód) auto wpada w poślizg,dochodzisz do zakrętu autem już "złamanym".Dobierasz wychylenie w poślizgu do prędkości wejścia i przyczepności.
Np.jeśli "przepałowałeś" i za grubo(szybko) napadłeś zakręt stosujesz mocniejsze wychylenie-wolniejsza kontra tak aby w zakręcie dać max. pędzel co by auto odpychało się 4 łapkami w kierunku wewnętrznym zakrętu.
Jeśli złamałeś auto i idzie bokiem zbyt wolno a ty czujesz że za wcześnie wchodzisz bokiem i wlecisz w wewnętrzną część zakrętu to kopiesz max.heble auto blokuje koła i doślizguje/dolatuje odpowiednio głeboko w zakręt(po zablokowaniu kół hamulcem auto poleci głębiej bo straciło napęd więc nie odpycha się do wewnętrznej).
Ta technika-czyli łamanie auta grubo przed zakrętem należy do trudniejszych.

Znacznie łatwiej odpowiednio wolniej najechać zakręt zacząć normalnie w niego wchodzić(po wewnętrznej) odjąć gaz na wejściu dokręcić nieco kierownicę(w kierunku skrętu) a następnie dać pełen pędzel.Poślizg inicjowany jest w samym zakręcie i pełne wychylenie uzyskujemy dopiero na wyjściu.Łatwiej to wykonać no i mniejsza szansa że przepałujemy wejście w zakręt.Ta technika jest łatwiejsza i bezpieczniejsza.

W naszych quattro te techniki mają zastosowanie na luznych ,śliskich,brudnych nawieszchniach.Na suchym asfalcie braknie mocy i wychodzi średnio.

Bardzo sztywne zawieszenie utrudnia kontrolowanie i inicjacje poślizgu nadsterownego,niestety lans nie idzie w parze z upalaniem najczęściej...

Trzeba ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.Oraz uważać bo zmienna przyczepność to największa pułapka w tej zabawie.

P.S. Osobiście nie używam rękawa nie lubię i tyle.Nawet FWD obracam lewą nogą a nie rękawem ;-)

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 31 gru 2009, 17:13

luk_OP_Q89 pisze:1.Ustawienie auta poprzez "rybkę" czy jak kto woli rzucenie prawo lewo.

Dolatujesz do zakrętu (wszystko wykonujesz przed zakrętem tak aby w zakręt auto szło złamane na założonej kontrze) w prawo, kierujesz auto do prawej krawędzi następnie lewej i znowu(energicznie) do prawej (możesz w tym momencie odjąć gaz aby przenieść masę na przód) auto wpada w poślizg,dochodzisz do zakrętu autem już "złamanym".Dobierasz wychylenie w poślizgu do prędkości wejścia i przyczepności.
Np.jeśli "przepałowałeś" i za grubo(szybko) napadłeś zakręt stosujesz mocniejsze wychylenie-wolniejsza kontra tak aby w zakręcie dać max. pędzel co by auto odpychało się 4 łapkami w kierunku wewnętrznym zakrętu.
Jeśli złamałeś auto i idzie bokiem zbyt wolno a ty czujesz że za wcześnie wchodzisz bokiem i wlecisz w wewnętrzną część zakrętu to kopiesz max.heble auto blokuje koła i doślizguje/dolatuje odpowiednio głeboko w zakręt(po zablokowaniu kół hamulcem auto poleci głębiej bo straciło napęd więc nie odpycha się do wewnętrznej).
czyli w skrócie "rzut skandynawski" jak kilka postów wyżej napisał Kolega deejay.ftb <ok>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 02 sty 2010, 14:20

julekF1, nazw jest kilka,to akurat bez znaczenia.Napisałem jak to zrobić,nazywć każdy może jak chce ;-)

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 02 sty 2010, 15:35

pewnie, że nazwa jest nieważna.
Poprostu Kolega deejay.ftb w swoim poście umieścił także linki do filmów <ok>
Colin tłumaczył to wszystko bardziej "obrazowo" :mrgreen:
<piwo>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 05 sty 2010, 11:36

Ten Pan wiedział jak prowadzić auto , w dodatku w czasach kiedy ścigano się prawdziwymi rajdówkami a nie półautomatycznymi playstation z milionem kompów na pokładzie ;-)

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 05 sty 2010, 22:47

luk_OP_Q89 pisze:Ten Pan wiedział jak prowadzić auto , w dodatku w czasach kiedy ścigano się prawdziwymi rajdówkami a nie półautomatycznymi playstation z milionem kompów na pokładzie ;-)
Świetny filmik :) Uwielbiałem to robić seicento 1.1 :) a ręcznego w nim nie miałem ;) w zimę nawet takim przykładowym sejakiem można się wyszaleć. A małe błędy przyprawiają o tętno 200 :D

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 07 sty 2010, 16:30

hoho...Panowie, nie widziałem, że na forum tyle znawców rajdowych trików :)

to może zrobimy mały konkurs? Zaproponujcie manewr a ja spróbuję go wykonać.

Tylko bez żadnych backflipów proszę.

Pzdr G.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 07 sty 2010, 17:10

Nawrot o 180 stopni wychodzi ci juz ladnie.
Teraz pokaz jak zrobic ladne 360stopni jak Ken Block w tym hangarze :mrgreen:

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 08 sty 2010, 19:10

..przyjmuje wyzwanie. na śniegu czy na suchym? to ma być 360 Aaltonena czy ta Blocka?

:)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 09 sty 2010, 01:58

Grzegorz7A pisze:to ma być 360 Aaltonena czy ta Blocka?
A czym sie roznia :?: :lol:
Na poczatek moze byc na sniegu ;-)

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 09 sty 2010, 21:38

Aaltonena zaczynasz wahadłem a Ken Block wpada slajdem...

spróbujemy oba :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl