Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] problem z ponownym uruchomieniem silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

[B4 2.0 ABT] problem z ponownym uruchomieniem silnika

Post autor: tomekk666 » 06 sty 2010, 20:54

Witam, od niedawna mam wielki problem z autem siostry. Mianowicie gdy auto zapala na pb to silnik się uruchomi na ok. 2 sekundy potem zgaśnie i już nie chce zapalić na benzynie. Rozrusznik normalnie kręci, a silnik nie chce załapać. Nie dzieje się tak zawsze, czasami zapali na pb bez problemu i chodzi dobrze. Audi posiada lpg i na nim praktycznie dobrze zapala, nawet po tej nieczszęsnej próbie na benzynie. Nie mam pojęcia co może być nie tak. Byłem u mechanika to powiedział żebym na początek wymienił świece, przewody, kopułkę i palec. Jak to nie pomoże to będzie szukał dalej. Tak to każdy potrafi, jak wymienie połowę samochodu to okaże się, że to jednak nie to :-/ Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie i porady, które pomogą wyeliminować usterke. Pozdrawiam

Przyczyna całego zamieszania

Okazało się, że audiana nie chciała odpalać na benzynie przez uszkodzony przekaźnik w centralce od instalacji gazowej i brudny wtryskiwacz. Po wymianie przez mechanika przekaźnika i wyczyszczeniu wtrysku wszystko powróciło do normy.
Niestety czterech poprzednich na to nie wpadło :evil: Dopiero piąty okazał się na tyle rozgarnięty, że to ogarnał <ok>
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012, 10:21 przez tomekk666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
quattromtm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: quattromtm » 06 sty 2010, 23:19

a pompa paliwa zalancza sie poprawnie??
moze jakis przekaznik szwankuje?
Moj brat tak ma w mercedesie 190 z gazem ze jak przekreci kluczyk to nie za kazdym razem zalaczy sie pompa paliwa i wtedy mozna krecic i krecic, takze musi sie wsluchiwac czy dziala czy nie.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 07 sty 2010, 00:27

Podepne sie pod temat, mam problem ze odpala na zimnym silniku zazwyczaj po ok 2 sekundach krecenia, ale zalozmy ze zakreze 2x po 1 sekundzie to 3 zakrecenie juz od kopa zapali. Czasem zdazy sie ze na zimnym odrazu zapali ale zadko.

Mam teorie to ze w ukladzie jest zawor zwrotny i nie trzyma paliwa w ukladzie.
Czy po samym zaplonie jest podawane przez chwile napiecie na pompe aby wypelnila uklad paliwowy ? Kiedys w starym polo na wielopnkcie to pamietam ze po przekreceniu zaplonu na chwile sie zalaczala pompa.

Pompa paliwa w monowtrysku ABT powinna pracowac przez chwile po zalaczeniu zaplonu, podczas krcenia rozrusznikiem oraz co oczywiste na pracujacym silniku ?

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 08 sty 2010, 11:23

a pompa paliwa zalancza sie poprawnie??
jak była sprawdzana przez mechanika to dobrze wszystko działało.
quattromtm pisze:moze jakis przekaznik szwankuje?
Wiecie może jaki jest numer tego przekaźnika :?:

We wtorek zostały wzmienione świece na NGK 3 elektrodowe, a problem z zapalaniem jak był tak jest.

Dodam też, że próbowałem odpiąc klemę od aku na jakiś czas, bo często właśnie takie rozwiązanie pomagało, ale tym razem nic nie dało. Miałem już zamiar dogadać się z kolegą, który ma ABT i pokolei poprzekładać z jego auta pare rzeczy. Pomysł nie wypalił, bo sprzedał auto :-/

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 08 sty 2010, 11:30

Może nie ma iskry, lub nie zawsze jest. Bo z tego co widzę to cewka oraz moduł były nie ruszane. Wyjmij z kopułki kabel który idzie od cewki i zbliż go do masy na odległosć taką jak elektrody w świecy i kręć rozrusznikiem, jak nie będzie iskry lub będzie bardzo słaba to cewka albo moduł. Jak sprawdzić moduł:

https://audi80.pl/80-b3-pm-problem-z ... t35026.htm

:-)

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 08 sty 2010, 17:35

dexx, zrobię tak jak powiedziałeś jak tylko będę miał auto, a potem powiem co i jak. Dzięki za zainteresowanie się moim problemem. Pozdro

Właśnie sprawdziłem to co napisałeś moduł jest oki, żarówka miga przy kręceniu rozrusznikiem, cewka też jest dobra, po przyłożeniu kabla z kopułki do masy i kręceniu rozrusznikiem jest iskra. Co jeszcze można ewentualnie sprawdzić :?:

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 08 sty 2010, 20:23

Jezeli pali na gazie bez problemu a na benyznie sa cuada to uklad zaplonowy tu niema nic do gadania, zmien mechanika jezeli kazal Ci wymienic uklad zaplonoiwy (w celu usuniecia opisanej przez Ciebie usterki). Gaz jest duzo bardziej czuly na zuzycie i niedomagania ukladu zaplonowego, jezeli chodzi na gazie to rozwiazania problemu musisz szukac poza ukladem zaplonowym (ja bym szukal w ukladzie paliwowym).

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 08 sty 2010, 21:33

PI7er pisze:ja bym szukal w ukladzie paliwowym
możesz to jakoś rozwinąc, bo nie mam pojęcia gdzie szukać usterki :?:
Pompa paliwowa była sprawdzana i działa, do gaźnika paliwo się dostaje więc niby wszystko jest <ok>

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 09 sty 2010, 22:37

tomekk666 pisze:PI7er napisał/a:
ja bym szukal w ukladzie paliwowym

możesz to jakoś rozwinąc, bo nie mam pojęcia gdzie szukać usterki
Pompa paliwowa była sprawdzana i działa, do gaźnika paliwo się dostaje więc niby wszystko jest
Jeżeli to abt to jest na wtrysku. Jeżeli paliwo dochodzi do wtrysku to trzebaby sprawdzić wszystkie jego elementy (wtryskiwacz, TPS, silnik krokowy, czy wszystkie wtyczki i kable sa ok). Używany zespół wtryskowy na złomie można łatwo dostać za 100-200 zł.

Choć osobiście nie jestem pewny czy problem leży w układzie paliwowym to napewno trzeba go sprawdzić dokładnie.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 10 sty 2010, 16:13

Wystarczy zdjac obudowe filtra powietrza, probowac odpalic i patrzec czy wtrysk podaje paliwo, mozna nawet palca wlozyc aby sprawdzic.

Jezeli nie podaje paliwa to zdjac przewod paliwowy z wtryskiwacza i sprawdzic czy paliwo jest podawane na wtrysk i z jakim cisnieniem.

Jezeli Cisnienie bedzie w normie trzeba szukac problemu we wtryskiwczu i obwodzie nim sterujacym.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 11 sty 2010, 09:14

el_scorpion, PI7er, serdeczne dzięki za propozycje usunęcia opisanej przeze mnie usterki. <piwo> się należy za pomoc.
Zasugeruje to mechanikowi jak wkońcu audianka do niego trafi.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 11 sty 2010, 10:38

Sprawdzałeś czy niebieski czujnik jest ok? Często jego usterka ma wpływ na to że auto nie odpala.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 07 gru 2010, 19:40

Auto zostało oddane do zaprzyjaźnionego mechanika. Wymienił czujnik temperatury silnika i teraz wszystko jest <ok>
Serdeczne dzięki za wszelkie porady i sugestie. Pozdrawiam

Ciąg dalszy historii :cry:
Niestety kolejna zima i znów problem z autem :-/ Teraz sytuacja jest trochę inna, ale też dotyczy problemu z uruchomieniem silnika na benzynie zarówno z niebieskim czujnikiem jak i bez niego, ale gdy odłącze klemę od aku i za ok 5-10 minut podłącze problem znika. Odpala praktycznie za pierwszym razem; jakiś czas problemu nie ma, ale po jakimś czasie znów wraca i pomaga odłączenie klemy. Jedynym rozwiązaniem jakie przychodzi mi do głowy jest podmiana sterownika silnika. Innej opcji nie widzę, póki komp nie nałapie błędów problemu nie ma, gdy jednak problem się pojawia wystarczy odpiąć klemę czyli zresetować kompa i jest ok, stąd diagnoza o uszkodzonym sterowniku. Miał ktoś z klubowiczów taki problem, lub ewentualnie wie coś więcej na ten temat :?:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 gru 2010, 23:05

tomekk666 pisze:Jedynym rozwiązaniem jakie przychodzi mi do głowy jest podmiana sterownika silnika. Innej opcji nie widzę, póki komp nie nałapie błędów problemu nie ma, gdy jednak problem się pojawia wystarczy odpiąć klemę czyli zresetować kompa i jest ok
it's not a bug, it's a feature

Problem omawiany nie raz: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm wymiana sterownika nie pomoże.

Ustawić odpowiednią emulację, jeśli masz emulator albo dać przekaźnik przełączający sygnał z sondy masę jeśli nie masz.

Jeszcze jedną opcją nie omawianą w tamtym temacie jest danie przekaźnika resetującego ECU. Ale lepiej zrobić coś z emulacją.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 25 wrz 2011, 20:01

aldi pisze:Ustawić odpowiednią emulację, jeśli masz emulator albo dać przekaźnik przełączający sygnał z sondy masę jeśli nie masz.
tak zrobię tylko muszę znaleść gazownika który się tego podejmie. Dzięki wielkie za konkretną odpowiedz.

Dalszy ciąg walki

Przekaźnik wreszcie został założony, ale problem pozostał dalej. Dziś po południu zapaliła na pb i automatem przełączyła się na lpg. Wieczorem na benzynie prawie załapała, ale niestety nie udało się odpalic i już można było męczyć ją do rozładowania akumulatora, bo i tak by nie odpaliła. Na lpg od pierwszego bez problemu odpaliła. Wieczorem było chłodniej; w takie dni na benzynie nie zapali. Czy to wina czujnika temperatury :?:
Jeszcze zauważyłem, że jak na pb nie zapali i przełącze tym ustrojstwem na lpg to odpali pochodzi ze 2 minuty. Po zgaszeniu i próbie na benzynie zapala dobrze :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl