[80 B3 3A 2.0 LPG] Problem z obrotami i olejem w filtrze
[80 B3 3A 2.0 LPG] Problem z obrotami i olejem w filtrze
Witam. Mam problem z moim maleństwem. Chciałem zobaczyc ostatnio jak wyglda filtr powietrza i ku mojemu przerazeniu zobaczylem jest na nim troche oleju. Wyszyscilem komore filtra, i wszystko obok. Po zdjeciu weza od odpowietrzenia komory korbowodu okazzalo sie ze nie ma tam "sitka" (a podobno ma byc) i byl zawalony olejem i syfem wiec to tez wyczyscilem. po zlozeniu wszystkiego okazalo sie ze silnik gasnie na gazie na biegu jalowym albo jak zdejme noge z gazu.Na benzynie obroty strasznie plywa i to szzybko. nie wiem co mam robic. pomozcie...
Z gory dziekuje
Z gory dziekuje
wiesz co, sprawdz kompresje na właczonym i rozgrzanym silniku odkrec korek od wlewu oleju i połuz na wlewie kawałek jakies szmaty i zobaczysz, jak szmate bedzie mocno podmuchiwało to masz wyjechane pierscienie i silnik traci kompresje, ale jak szmata bedzie pulsowała, bedzie zasysana i lekko wydmuchana to jest ok.
Nie jest to prawdą ja mam 3A i nie gaśnie przy odkręconym korku wlewu oleju.Każde auto na mechanicznym wtrysku zgasnie gdy odkrecisz korek od wlewu oleju.
Kolego powiem Ci tak, że ja też mam zawalony filtr powietrza szlamem ze skrzyni korbowej. Samochód jeździ normalnie pali od 6 do 10l (w zimie) nie mam problemów z kompresją, sprawdzałem kiedyś to była jak w nowym silniku To jest chyba normalne w tych silnikach. Trzeba częściej wymieniać filtr powietrza. Jeśli się chcesz upewnić czy masz sitko odolejające to zdejmij pokrywę zaworów na pewno tam jest.
A co do gaśnięcia to nie pomogę... ja już nie jeżdżę na gazie więc nie potrafię nawet sobie tego wyobrażać. Wiem to ja, moje kolana, zmarźnięte nogi i ręce... że w silniku z mechanicznym wtryskiem i LPG dzieją się magiczne rzeczy. życzę upartości. Pozdrawiam
Odme mam raczej drożną. Jak dobrze kojarzę to u Ciebie kolego w NG odma łączy się z dolotem między przepustnicą a przepływomierzem(konkretnie z gumą dolotową). U mnie w 3A odma podłączona jest do obudowy filtra powietrza tuż nad filtrem, a pod przepływomierzem.To chyba masz kolego zapchaną odme.. btw sam to potwierdziles swoim postem skoro masz szlam w dolocie.
Wniosek: W 3A jeśli dostanie się powietrze przez odmę to zostanie ono policzone przez przepływomierz. W NG nie zostanie policzone, a zwiększy się ciśnienie w dolocie i klapa przepływomierza opadnie odcinając paliwo, sonda lambda poda informacje do sterownika o małej dawce paliwa, sterownik będzie starał się zwiększyć dawkę poprzez nastawnik ciśnienia przy rozdzielaczu paliwa, lecz zakres pracy całego układu regulacji lambda nie pozwoli na utrzymanie pracy silnika - silnik zgaśnie.
Pozwoliłem sobie na wywód bo jestem po piwku i mam wene ale super, lubię gadać na tym forum konkretnie. Jeśli ktoś bardziej się orientuje w temacie i widzi błędy w moim rozumowaniu to proszę o wypowiedzenie się. Pozdrawiam
Kolego godzinę temu dołączyłeś do forum i już informujesz nas o tym że CI falują obroty...mam audi80b31.8sbenzyne wtrysk mechaniczny -faluja obroty
Zastanów się... co mam przyjechać i Ci naprawić. Użyj szukaczki, gwarantuję Ci, że znajdziesz odpowiedź. Dopiero potem pytaj. Sorry, ale odpowiadałem już wiele razy na taki przypadek pracy silnika i nie tylko ja... wielu użytkowników tego forum tłumaczyło co trzeba sprawdzać w takich sytuacjach... nie róbmy z tego forum dna... Nie długo ktoś się zarejestruje i zapyta gdzie jest silnik w Audi. Z całym szacunkiem pozdrawiam