Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 3A 2.0 LPG] Problem z obrotami i olejem w filtrze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
staffu666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2009, 09:42

[80 B3 3A 2.0 LPG] Problem z obrotami i olejem w filtrze

Post autor: staffu666 » 11 sty 2010, 19:47

Witam. Mam problem z moim maleństwem. Chciałem zobaczyc ostatnio jak wyglda filtr powietrza i ku mojemu przerazeniu zobaczylem jest na nim troche oleju. Wyszyscilem komore filtra, i wszystko obok. Po zdjeciu weza od odpowietrzenia komory korbowodu okazzalo sie ze nie ma tam "sitka" (a podobno ma byc) i byl zawalony olejem i syfem wiec to tez wyczyscilem. po zlozeniu wszystkiego okazalo sie ze silnik gasnie na gazie na biegu jalowym albo jak zdejme noge z gazu.Na benzynie obroty strasznie plywa i to szzybko. nie wiem co mam robic. pomozcie...

Z gory dziekuje

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 11 sty 2010, 20:09

a jak auto sie nagrzeje to trzyma obroty??

staffu666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2009, 09:42

Post autor: staffu666 » 11 sty 2010, 22:04

nie trzyma obrotow jak sie rozgrzeje

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 12 sty 2010, 12:13

a z odmy wali ci olej??

staffu666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2009, 09:42

Post autor: staffu666 » 12 sty 2010, 19:37

jezeli odma to odpowietrzenie korbowodu to tak

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 12 sty 2010, 20:00

wiesz co, sprawdz kompresje na właczonym i rozgrzanym silniku odkrec korek od wlewu oleju i połuz na wlewie kawałek jakies szmaty i zobaczysz, jak szmate bedzie mocno podmuchiwało to masz wyjechane pierscienie i silnik traci kompresje, ale jak szmata bedzie pulsowała, bedzie zasysana i lekko wydmuchana to jest ok.

Awatar użytkownika
Ka1230
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 11 maja 2009, 10:01
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ka1230 » 12 sty 2010, 21:31

a jak ci pali na zimnym silniku i jak na cieplym??Kurcze dziwne objawy,jesli bys mial zjechane piersciony powinien brac olej i dymic na niebiesko.Ciezki temat najgorsze jest to ze nie ma mozliwosci stanac i samemu dotkna,poogladac.

Awatar użytkownika
vwkasG40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 22 gru 2009, 23:33
Lokalizacja: Wrocław / Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: vwkasG40 » 12 sty 2010, 21:34

3A 2.0 LPG mechaniczny wtrysk i LPG??? coś mi się to już nie podoba

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 13 sty 2010, 14:27

a to niby dlaczego auto zgasnie jak sie korek odkreci??Mozesz to jakos mi wytłuimaczyc bo pierwszy raz cos takiego spotkałem.

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 13 sty 2010, 15:11

Każde auto na mechanicznym wtrysku zgasnie gdy odkrecisz korek od wlewu oleju.
Nie jest to prawdą ja mam 3A i nie gaśnie przy odkręconym korku wlewu oleju.

Kolego powiem Ci tak, że ja też mam zawalony filtr powietrza szlamem ze skrzyni korbowej. Samochód jeździ normalnie pali od 6 do 10l (w zimie) :-P nie mam problemów z kompresją, sprawdzałem kiedyś to była jak w nowym silniku ;-) To jest chyba normalne w tych silnikach. Trzeba częściej wymieniać filtr powietrza. Jeśli się chcesz upewnić czy masz sitko odolejające to zdejmij pokrywę zaworów na pewno tam jest. ;-)

A co do gaśnięcia to nie pomogę... ja już nie jeżdżę na gazie więc nie potrafię nawet sobie tego wyobrażać. Wiem to ja, moje kolana, zmarźnięte nogi i ręce... że w silniku z mechanicznym wtryskiem i LPG dzieją się magiczne rzeczy. :-) życzę upartości. Pozdrawiam

staffu666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2009, 09:42

Post autor: staffu666 » 13 sty 2010, 15:15

auto pali "od kopa" na zimnym i na cieplym silniku

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 16 sty 2010, 01:38

To chyba masz kolego zapchaną odme.. btw sam to potwierdziles swoim postem skoro masz szlam w dolocie.
Odme mam raczej drożną. Jak dobrze kojarzę to u Ciebie kolego w NG odma łączy się z dolotem między przepustnicą a przepływomierzem(konkretnie z gumą dolotową). U mnie w 3A odma podłączona jest do obudowy filtra powietrza tuż nad filtrem, a pod przepływomierzem.
Wniosek: W 3A jeśli dostanie się powietrze przez odmę to zostanie ono policzone przez przepływomierz. W NG nie zostanie policzone, a zwiększy się ciśnienie w dolocie i klapa przepływomierza opadnie odcinając paliwo, sonda lambda poda informacje do sterownika o małej dawce paliwa, sterownik będzie starał się zwiększyć dawkę poprzez nastawnik ciśnienia przy rozdzielaczu paliwa, lecz zakres pracy całego układu regulacji lambda nie pozwoli na utrzymanie pracy silnika - silnik zgaśnie.

Pozwoliłem sobie na wywód bo jestem po piwku i mam wene :-P ale super, lubię gadać na tym forum konkretnie. Jeśli ktoś bardziej się orientuje w temacie i widzi błędy w moim rozumowaniu to proszę o wypowiedzenie się. Pozdrawiam

slawasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:54
Lokalizacja: Toruń

Post autor: slawasek » 17 sty 2010, 18:47

mam audi80b31.8sbenzyne wtrysk mechaniczny -faluja obroty

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 17 sty 2010, 19:05

mam audi80b31.8sbenzyne wtrysk mechaniczny -faluja obroty
Kolego godzinę temu dołączyłeś do forum i już informujesz nas o tym że CI falują obroty...

Zastanów się... co mam przyjechać i Ci naprawić. Użyj szukaczki, gwarantuję Ci, że znajdziesz odpowiedź. Dopiero potem pytaj. Sorry, ale odpowiadałem już wiele razy na taki przypadek pracy silnika i nie tylko ja... wielu użytkowników tego forum tłumaczyło co trzeba sprawdzać w takich sytuacjach... nie róbmy z tego forum dna... Nie długo ktoś się zarejestruje i zapyta gdzie jest silnik w Audi. Z całym szacunkiem pozdrawiam ;-)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 18 sty 2010, 07:56

jeżeli odma zapchana jest, to ciśnienie wytwarzane podczas pracy silnika wyrzuca olej w miejscach w których najmniej się tego spodziewamy..... :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl