Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2/B3/B4] szarpie i dusi silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dzialus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2007, 14:25
Lokalizacja: Katowice

[B2/B3/B4] szarpie i dusi silnik

Post autor: dzialus » 25 gru 2009, 19:18


[B2/B3/B4] Witam drodzy forumowicze! szarpie i dusi mi się silik bez względu na temperature, ilość obrotów, zawsze gdy dodaje gazu, zauważyłem że kiedy wyłącze wentylator to przestaje go dusić, podobnie jak załącze ogrzewanie tylnej szyby lub wycieraczki to też go dusi. dodam że miewam problemy z zegarami bo zacina mi się niekiedy prędkościomierz, a niekiedy nawet obrotomierz, zdarzalo się nawet że zegary robily mi zwarcie tak że robiła mi się choinka, ale po uderzaniu w deskę rozdzielczą wszystko wracało do normy. Pomóżcie bo z tym duszeniem i szarpaniem nie da się dalej jeżdzić :-(

[ Dodano: 2009-12-25, 20:02 ]
dodam jeszcze że niedawno zmieniłem kable zaplonowe bo mialy przebicie ale nie zmieniłem tego idącego z cewki do rozdzielacza bo takiego nie mialem (kable dostałem z innego audi które nie mialo takiego kabla)

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 25 gru 2009, 20:32

Sprawdz sobie ladowanie akumulatora. Powinno wynosic 14-14.4V. Jesli bedzie mniejsze to radze wymienic regulator w alternatorze. A jesli chodzi o licznik to wyjmij go i popraw wtyczki w nim, zapewne nie stykaja dobrze. Powyjmuj je i powsadzaj pare razy. Pewnie Ci druty w zlaczkach zasniedzialy troche.

dzialus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2007, 14:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dzialus » 26 gru 2009, 15:55

gdy odłączyłem wtyczkę z predkościomierza na zegarach to tak jakby przestało szarpać, ale ja nadal nie wierze że to nastawnik. Wygląda to tak jakby przy dużym zapotrzebowaniu na prąd zaczynało szarpać, bo jak mam załączony wentylator ale bez światel mijania to przestaje. wolalbym odłączć przewód od obrotomierza nie przy zegarach ale gdzieś wcześniej żeby jeszcze raz sprawdzic czy to nastawnik, ale nie wiem gdzie ten przewod jest podłączony wczesniej, gdzie mogę odlączyć sam obrotomierz(bez wyłączania częsci zegarow)?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 00:28 przez dzialus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Afdi87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 590
Rejestracja: 23 paź 2008, 07:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Afdi87 » 28 gru 2009, 20:53

Zeby nie zakladac nowego tematu, podlacze sie do tego. Koledzy, mam taki problem w swojej b3 1.8 RU z gaznikiem keihin 2, mianowicie:
1. Po przejechaniu odcinka np. 10 kilometrów, gdy silnik na postoju pracuje na biegu jałowym, nagle obroty zaczynają spadać z 1000 na 200, silnikiem szarpie, autem rzuca, a po chwili obroty rosną na 700-800, później z powrotem w dol, i tak w kolko.
2. Nie mogę dynamiczniej przyspieszyć, tzn. po gwałtownym depnięciu pedału gazu szarpie i muszę powoli dodawać gazu, żeby obroty wzrosły. Ostatnio jechałem trasę 50km, po przejechaniu ok. 40 kilometrów, autem zaczęło szarpać, nie reagował na gaz, wiec musiałem się zatrzymać i dopiero po chwili postoju ruszyłem dalej, pod koniec drogi powrotnej sytuacja sie powtórzyła.
Zacząłem od wymiany kabli WN, świec i kopułki, niestety nic nie pomogło. Prosiłbym Panowie o jakieś porady, z gory <piwo>

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 28 gru 2009, 21:13

sprawdź szczelność dolotu tj. podstawke pod gaźnikiem, i czy odbudowa filtra powietrza ten talerz dobrze przylega. jeżeli nieszczelności nie ma pozostaje naprawa gaźnika która jest częstą bolączką Keihinów <ok>

Awatar użytkownika
Afdi87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 590
Rejestracja: 23 paź 2008, 07:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Afdi87 » 30 gru 2009, 23:23

Dzieki Dziki za podpowiedz, przyczyna była guma pod gaźnikiem.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 20:31 przez Afdi87, łącznie zmieniany 1 raz.

T-REX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 lis 2008, 13:48
Lokalizacja: warszawa

Post autor: T-REX » 11 sty 2010, 16:47

Witam
To ja tez sie podlacze do tematu. Mam ten sam problem tyle ze przy silniku NG przy gwaltownym wcisnieciu gazu szarpie i zeby bylo w miare ok trzeba delikatnie przyspieszac. Ma ktos moze pomysl jaka moze byc przyczyna? filtry, kable i swiece wymienione

skifa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 18 sty 2009, 19:29
Lokalizacja: Łódzkie

[ problemy z jazdą szarpanie, proszę o pomoc]

Post autor: skifa » 11 sty 2010, 22:11

Panowie mam pytanie do was - wymieniłem przegub lewy zewn.i było oki mniej szarpał przy puszczeniu i dodaniu gazu ale teraz znowu to powraca powoli.Czemu tak sie dzieje? czy to jest przyczyna sprzęgła bo juz powoli kończy swój żywot? czy też luz na mechaniżmie różnicowym?poduszki wszystkie nowe założone mam i na saniach też.Mja jazda to spokojna delikatna jazda.Czy ktoś byłby w stanie mi pomóc ? Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl