Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/Cabrio B4 1,9tdi 1Z]wolno lapie temperatury

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 25 gru 2009, 10:51

ok kolego w każdym razie coś mam z grzaniem nietak, postaram sie po świetach termostat wymienić może to jest wina słabego i wolnego rozgrzewania :-> bo jak by niebyło 1.9 to duży silnik i musi szybko sie rozgrzewac

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 25 gru 2009, 11:31

wcześniej miałem tez audiczkę z 1,8 benzyną i grzał się o wiele szybciej, zwłaszcza na dużych mrozach widać różnicę, no ale właśnie to inne silniki....
Teraz TDI w trasie jeżeli mam obroty powyżej 2 tysiecy to silnik też trzyma ładnie niecałe 90, ale jak jeżdżę w mieście czyli (1500-2000 obrotów) to czasem po 10 km mam dopiero ledwo 80.... I niema się co dziwić, skoro dmuchawa na 3 biegu wieje tam powietrzem o temperaturze np. -12:)
Oczywiście jak są lekkie mrozy to wszystko dzieje się szybciej:)
Nie mam podgrzewacza.

tom1205
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2008, 14:14
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: tom1205 » 11 sty 2010, 08:36

Tez miałem problem z nagrzaniem auta i utrzymaniem tej temperatury.termostat sprawny ,pomogło że tak powiem odślepienie EGR teraz auto szybciej nagrzewa sie i utrzymuje prawidłową temperaturę więc jężeli ktoś ma podobny problem to może spróbować z egr-em.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 11 sty 2010, 09:20

Według mnie przyczyną większości problemów jest termostat i wydaje sie wam że jest sprawny już pisałem gdzieś wcześniej że testowałem dwa termostaty firmy Wahler i na obydwa uznali mi reklamacje auto trzymało temperaturę 90 stopni ale nagrzewał się 12-15 kilometrów do tej temperatury dopiero oryginalny termostat z ASO koszt 130 zł dał konkretny efekt auto nagrzewa się 8-10 kilometrów do 90 stopni jadąc do 2000 tyś obrotów jak jest zimny dbając o turbinę i ogrzewanie włączone na klimatroniku na 22 stopnie.Ogólnie podsumowując z termostatem jest jak z loterią zależy jak trafisz także tylko oryginalny ;-)

tom1205
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2008, 14:14
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: tom1205 » 11 sty 2010, 12:05

jeżeli wąż ten na dole jest zimny to chyba termostat jest dobry bo zamknięty ja tak mialem dopiero ok 87 robil sie ciepły a z zaślepionym egr to ok 25 km musialem przejechać a teraz to ok 15km z egr-em

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 11 sty 2010, 12:37

ja nie dawno zmieniałem termostat (Wahlera) i po ok 6 km ,tyle mam do pracy... jest już ponad 85 stopni z zaślepionym EGR.....

Awatar użytkownika
Jacek-Alfa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Jacek-Alfa » 11 sty 2010, 22:32

Koledzy skoro uważacie, iż w większości tego typu problemach to termostat to jakiej firmy kupić do 1.9 tdi ??, bo już tyle firm padało, że sam nie wiem jaki wybrać ??
Ostatnio zmieniony 12 sty 2010, 14:17 przez Jacek-Alfa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 sty 2010, 05:51

panowie juz wiele słyszałem o termostatach wehlera i każdy narzeka na długie nagrzewanie sie silnika ale to tylko przy niesprawnych termostatach.a co powiecie o tym że silnik się nagrzewa z 15 km a termostat nie przepuszcza bo był sprawdzany kilkukrotnie?? jesli jest sprawny to raczej nie ma mozliwości by wina leżała po jego stronie...wiec co jest przyczyną?? druga sprawa to na postoju temperatura spada zamiast rosnąć...

Awatar użytkownika
bob232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 595
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: bob232 » 12 sty 2010, 11:30

Koledzy mam ten sam problem temperatura wolno łapie ale większym problemem jest to, że na postoju spada i to potrafi spaść nawet poniżej 70 st., co jest przyczyną?

tom1205
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2008, 14:14
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: tom1205 » 12 sty 2010, 12:10

jezeli zaślepiony egr sprobuj odślepić dużo roboty z tym nie ma

Awatar użytkownika
bob232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 595
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: bob232 » 12 sty 2010, 12:53

Właśnie chodzi o to że EGR nie jest zaślepiony

tom1205
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2008, 14:14
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: tom1205 » 12 sty 2010, 14:05

może termostat jest cały czas w pozycji otwartej?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 sty 2010, 18:04

w przypadku który ja opisuje termostat jest zamknięty i był sprawdzany wiec na pewno to nie jego wina.silnik nagrzewa się na max po ok 6 - 8 km i temperatura się utrzymuje na tym poziomie.po zatrzymaniu się i odczekaniu kilku minut temperatura spada.mimo tego że chłodnica i dolny wąż są zimne.egr zaślepiony ale jak był otwarty to działo się to samo wiec to nie jego wina...

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 15 sty 2010, 22:35

Widzę, ze nie ja jeden borykam sie z niedogrzaniem.
Ja właśnie zmieniłem WAHLERA na WAHLERA. Efekt...hmm, może ciut lepiej, ale źle. Poprzedni termostat był walnięty. Nawet chciałem kupić oryginał, ale mówili wokół, że wahler wystarczy.
Nie wiem jeszcze czy mam ten dodatkowy układ podgrzewania.

U mnie np. wczoraj po ok. 40 minutach jazdy w korkach(Łódź, godz. 16) i przejechaniu ok. 8 km, silnik nie osiagnął 90 stopni., pomimi, że nawet chłodnica częściowo zasłonięta. Ogrzewanie w tym czasie w aucie na 3/4 i na 2 biegu. Potem z 15 minut walczyłem, żeby wyjechać z zaśnieżonego pobocza i po ludzku zaparkować, ale wraz temp. nie dochodziła do 90 st.
Na postoju, to nawet po 30 miniutach jak złapie 60 stopni, to sukces.

Rano przy obecnych temperaturach (-8;-10stopni) przemierzam jakieś 10 km, kilka razy stanę na światłach, silnik pracuje 20-25 minut, obroty do 2300, temperatura 70-75 to max.

Pytanie laika.
Za co odpowiada EGR, gdzie jest i czy po jego "odślepieniu" sa jakies skutki uboczne???

Być moze on sie nagrzewa, a wskazanie na desce jest fałszywe, jednak na postoju , jak wielu kolegom, szybko się schładza.

Jest to możliwe, ze nowy termo jest też walnięty, ale mam nadzieję, że to nie ta przyczyna. Najbardziej martwi mnie to, że silnik praktycnie wcale nie osiąga 90 stponi, strasznie długo się nagrzewa, przez co długo nie pracuje w warunkach optymalnych dla siebie., skoro jest zimny to i mnóstwo zżera ON - 8,5 - 9,2 litrów w miachu.


Jeszcze jedno pytanie,; czy istnieje coś takiego jak układ dogrzewania świec???

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 16 sty 2010, 07:47

No niestety jest nas sporo którym auta nie dogrzewa :-( U mnie również ale tak jak poprzedników to mnie bardzo wkurza to ,jak na postoju zbija temperature u mnie to nawet do 50* Ja u siebie zaczynam podejrzewać pompę wody ale nie wiem czy słusznie.Jak znajdę czas to ją wymienię i zobaczymy :roll:
jastom pisze:Za co odpowiada EGR, gdzie jest i czy po jego "odślepieniu" sa jakies skutki uboczne???
EGR -podaje nasze spalinki do powtórnego przerobienia.Taka ochrona środowiska i jest montowany fabrycznie ;-) Zaślepiamy go ponieważ bardzo syfi w kolektorze ssącym :-P Jeśli nic nie grzebałeś to jest otwarty :-P Jak zaślepić i gdzie go znależć jest tu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl