[80/Cabrio B4 1,9tdi 1Z]wolno lapie temperatury
wcześniej miałem tez audiczkę z 1,8 benzyną i grzał się o wiele szybciej, zwłaszcza na dużych mrozach widać różnicę, no ale właśnie to inne silniki....
Teraz TDI w trasie jeżeli mam obroty powyżej 2 tysiecy to silnik też trzyma ładnie niecałe 90, ale jak jeżdżę w mieście czyli (1500-2000 obrotów) to czasem po 10 km mam dopiero ledwo 80.... I niema się co dziwić, skoro dmuchawa na 3 biegu wieje tam powietrzem o temperaturze np. -12:)
Oczywiście jak są lekkie mrozy to wszystko dzieje się szybciej:)
Nie mam podgrzewacza.
Teraz TDI w trasie jeżeli mam obroty powyżej 2 tysiecy to silnik też trzyma ładnie niecałe 90, ale jak jeżdżę w mieście czyli (1500-2000 obrotów) to czasem po 10 km mam dopiero ledwo 80.... I niema się co dziwić, skoro dmuchawa na 3 biegu wieje tam powietrzem o temperaturze np. -12:)
Oczywiście jak są lekkie mrozy to wszystko dzieje się szybciej:)
Nie mam podgrzewacza.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Według mnie przyczyną większości problemów jest termostat i wydaje sie wam że jest sprawny już pisałem gdzieś wcześniej że testowałem dwa termostaty firmy Wahler i na obydwa uznali mi reklamacje auto trzymało temperaturę 90 stopni ale nagrzewał się 12-15 kilometrów do tej temperatury dopiero oryginalny termostat z ASO koszt 130 zł dał konkretny efekt auto nagrzewa się 8-10 kilometrów do 90 stopni jadąc do 2000 tyś obrotów jak jest zimny dbając o turbinę i ogrzewanie włączone na klimatroniku na 22 stopnie.Ogólnie podsumowując z termostatem jest jak z loterią zależy jak trafisz także tylko oryginalny
- Jacek-Alfa
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:28
- Lokalizacja: pomorskie
Koledzy skoro uważacie, iż w większości tego typu problemach to termostat to jakiej firmy kupić do 1.9 tdi ??, bo już tyle firm padało, że sam nie wiem jaki wybrać ??
Ostatnio zmieniony 12 sty 2010, 14:17 przez Jacek-Alfa, łącznie zmieniany 1 raz.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
panowie juz wiele słyszałem o termostatach wehlera i każdy narzeka na długie nagrzewanie sie silnika ale to tylko przy niesprawnych termostatach.a co powiecie o tym że silnik się nagrzewa z 15 km a termostat nie przepuszcza bo był sprawdzany kilkukrotnie?? jesli jest sprawny to raczej nie ma mozliwości by wina leżała po jego stronie...wiec co jest przyczyną?? druga sprawa to na postoju temperatura spada zamiast rosnąć...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
w przypadku który ja opisuje termostat jest zamknięty i był sprawdzany wiec na pewno to nie jego wina.silnik nagrzewa się na max po ok 6 - 8 km i temperatura się utrzymuje na tym poziomie.po zatrzymaniu się i odczekaniu kilku minut temperatura spada.mimo tego że chłodnica i dolny wąż są zimne.egr zaślepiony ale jak był otwarty to działo się to samo wiec to nie jego wina...
Widzę, ze nie ja jeden borykam sie z niedogrzaniem.
Ja właśnie zmieniłem WAHLERA na WAHLERA. Efekt...hmm, może ciut lepiej, ale źle. Poprzedni termostat był walnięty. Nawet chciałem kupić oryginał, ale mówili wokół, że wahler wystarczy.
Nie wiem jeszcze czy mam ten dodatkowy układ podgrzewania.
U mnie np. wczoraj po ok. 40 minutach jazdy w korkach(Łódź, godz. 16) i przejechaniu ok. 8 km, silnik nie osiagnął 90 stopni., pomimi, że nawet chłodnica częściowo zasłonięta. Ogrzewanie w tym czasie w aucie na 3/4 i na 2 biegu. Potem z 15 minut walczyłem, żeby wyjechać z zaśnieżonego pobocza i po ludzku zaparkować, ale wraz temp. nie dochodziła do 90 st.
Na postoju, to nawet po 30 miniutach jak złapie 60 stopni, to sukces.
Rano przy obecnych temperaturach (-8;-10stopni) przemierzam jakieś 10 km, kilka razy stanę na światłach, silnik pracuje 20-25 minut, obroty do 2300, temperatura 70-75 to max.
Pytanie laika.
Za co odpowiada EGR, gdzie jest i czy po jego "odślepieniu" sa jakies skutki uboczne???
Być moze on sie nagrzewa, a wskazanie na desce jest fałszywe, jednak na postoju , jak wielu kolegom, szybko się schładza.
Jest to możliwe, ze nowy termo jest też walnięty, ale mam nadzieję, że to nie ta przyczyna. Najbardziej martwi mnie to, że silnik praktycnie wcale nie osiąga 90 stponi, strasznie długo się nagrzewa, przez co długo nie pracuje w warunkach optymalnych dla siebie., skoro jest zimny to i mnóstwo zżera ON - 8,5 - 9,2 litrów w miachu.
Jeszcze jedno pytanie,; czy istnieje coś takiego jak układ dogrzewania świec???
Ja właśnie zmieniłem WAHLERA na WAHLERA. Efekt...hmm, może ciut lepiej, ale źle. Poprzedni termostat był walnięty. Nawet chciałem kupić oryginał, ale mówili wokół, że wahler wystarczy.
Nie wiem jeszcze czy mam ten dodatkowy układ podgrzewania.
U mnie np. wczoraj po ok. 40 minutach jazdy w korkach(Łódź, godz. 16) i przejechaniu ok. 8 km, silnik nie osiagnął 90 stopni., pomimi, że nawet chłodnica częściowo zasłonięta. Ogrzewanie w tym czasie w aucie na 3/4 i na 2 biegu. Potem z 15 minut walczyłem, żeby wyjechać z zaśnieżonego pobocza i po ludzku zaparkować, ale wraz temp. nie dochodziła do 90 st.
Na postoju, to nawet po 30 miniutach jak złapie 60 stopni, to sukces.
Rano przy obecnych temperaturach (-8;-10stopni) przemierzam jakieś 10 km, kilka razy stanę na światłach, silnik pracuje 20-25 minut, obroty do 2300, temperatura 70-75 to max.
Pytanie laika.
Za co odpowiada EGR, gdzie jest i czy po jego "odślepieniu" sa jakies skutki uboczne???
Być moze on sie nagrzewa, a wskazanie na desce jest fałszywe, jednak na postoju , jak wielu kolegom, szybko się schładza.
Jest to możliwe, ze nowy termo jest też walnięty, ale mam nadzieję, że to nie ta przyczyna. Najbardziej martwi mnie to, że silnik praktycnie wcale nie osiąga 90 stponi, strasznie długo się nagrzewa, przez co długo nie pracuje w warunkach optymalnych dla siebie., skoro jest zimny to i mnóstwo zżera ON - 8,5 - 9,2 litrów w miachu.
Jeszcze jedno pytanie,; czy istnieje coś takiego jak układ dogrzewania świec???
No niestety jest nas sporo którym auta nie dogrzewa U mnie również ale tak jak poprzedników to mnie bardzo wkurza to ,jak na postoju zbija temperature u mnie to nawet do 50* Ja u siebie zaczynam podejrzewać pompę wody ale nie wiem czy słusznie.Jak znajdę czas to ją wymienię i zobaczymy :roll:
EGR -podaje nasze spalinki do powtórnego przerobienia.Taka ochrona środowiska i jest montowany fabrycznie Zaślepiamy go ponieważ bardzo syfi w kolektorze ssącym Jeśli nic nie grzebałeś to jest otwarty Jak zaślepić i gdzie go znależć jest tujastom pisze:Za co odpowiada EGR, gdzie jest i czy po jego "odślepieniu" sa jakies skutki uboczne???