Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Kompresja... a raczej jej brak

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

[B4 1Z] Kompresja... a raczej jej brak

Post autor: jastom » 11 sty 2010, 22:24

Zaprowadziłem autko do zmiany paska wieloklinowego i termostatu. Myślę sobie niech przy okazji sprawdzą ciśnienie na garach. Rewelwcji się nie spodziewałem

A jest tak

24 - 24 - 20 - 18

Ostatniego koleś dwa razy sprawdzał, bo nie wierzył, że tak mało.

Rekin prędkosci i przyśpieszenia, to on nie był, a i po odpaleniu - z trudem przy ujemnej temperaturze - łapał z początku jakby na 3 gary, ale jeździł. Oleju brał ok. 2 l na 10 kkm, spałał 5.6 w trasie, 8 - 8.5 na miescie, ale termostat walnięty, dawka nie sprwdzana.

A teraz co? Remontować... pewnie ze 3000 , żeby zrobić tak przyzwoicie i na 200 - 300 kkm
Wymienić nba inną używkę? W sumie z przekładką to ok. 2000 , a i tak nie wiadomno co to za super sprzęt będzie

Sprzedać? Hmm, ale ile za to cudo wezmę 95, avant.

Mysle o włożeniu 6-7 tysi i zrobieniu go na jakieś 4 lata dla siebie. Oczywiście plus koszty eksploatacyjne lub sprzedaniu.

Jeszcze jedno; czy możliwe jest takie wyeksploatowanie silnika przy przebiegu rzędu 295 kkm?

Przepraszam za długi wywód, ale wobec takiej sytuacji poniesło mnie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 sty 2010, 22:36

no te dwa ostatnie trochę niskie.minim może być 19... w sumie jeśli nic strasznego się nie dzieje i samochód jeździ to czy warto już teraz ładować się w remont.mój kumpel miał na jednym garze 17 a na reszcie po 23 i jeździł tak chyba z 2 lata później opchnął komuś...co do zuzycia silnika to jest to możliwe ponieważ wszystko zależy od tego jak kto dbał o silnik...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 sty 2010, 23:07

A w jakim stanie masz głowicę? Nie masz przedmuchu na uszczelce? Pierścionki zużywają się raczej równomiernie więc przyczyny szukałbym najpierw gdzie indziej niż pakować się w niepotrzebną generalkę. Ja zrobiłem mały remont głowicy i pali jak wściekły na mrozie. Już nie pamiętam co do przyśpieszacz zapłonu czy jakieś inne cuda by samochód "zaskoczył". I to wszystko na cieknącej pompie paliwa ;-) Stary klekot a może.

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 12 sty 2010, 15:59

Zabrałem dziś wreszcie samochód z warsztatu.
Miałem do zrobienia
1. Wymianę paska wielorowkowego,
2. wymianę termoststu
3. sprawdzenie cisnienia na garach.

samochód zostawiłem w południe, miałem odebrac wieczorem. Niestetyy mechanikom zajeło to tyle czasu, że dopiero dziś o 14, po mojej dwukrotnej wizycie łaskawie skończyli robotę!!! (Wczoraj wieczorem obiecali na 10)
Znawcą nie jestem, ale wg mnie takie trzy roboty, to max 3 godz.

To jeszcze nie koniec. Zagrnęli ode mnie za tę usługę 200 zł!
Dodam, że moje częsci, a płynu nie wymienili na nowy, tylko troszkę, za mało, dolali.

Powiedzcie mi czy to normalna cena za takie usługi, bo wg. mnie daleko od normalna!!!

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 sty 2010, 18:15

jastom pisze:Zagrnęli ode mnie za tę usługę 200 zł!
ale cie skasowali :mrgreen: wymiana paska może z 10-20zł , wymiana termostatu 30zł w mojej okolicy, co do sprawdzanie ciśnienia to się nie wypowiem bo mechanik zrobił to dla mnie za darmo przy wymianie uszczelki pod deklem...także grubo za dużo <ok>

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 12 sty 2010, 18:50

Też tak myślę.
Liczyłem tak ze 30 za pasek, 30 za termostat i jakieś 50 za kompresje.
Jak się okazuje Panowie mają bardzo ekskluzywne ceny.

Takie ceny w stacji obsługi DOSCAR w Łodzi.

Do tego jeszcze ponad 10 godzin w warsztacie i mi mówią, że starali się szybko, ze trzeba było podnieśc samochód do zmaiany paska i zdjać podłogę (sic!), ja na to, że osłonę silnika. Poprostu chyba starali się mi wmówic, że te wymiany to dzień roboty. Pierwszy i ostatni raz tam cokolwiek robiłem. Nie targowalem się, bo mój błąd powinienem najpierw zapytać, ale nie spodziewałem się, że są jeszcze tacy goscie, co tak bepardonowo czeszą kierowców z kasy.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 sty 2010, 19:09

wymianę paska i termostatu robi się od góry bo jest idealne dojście.wymiana termostatu to ok 30 minut roboty a paska może z 20 minut...widocznie jak ich tak nachodziłeś to zauważyli że jesteś wkurzony i że już więcej do nich nie przyjedziesz więc cie na do widzenia skasowali <ok>

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 12 sty 2010, 19:35

To może i ja dorzucę swoje zdanie na ten temat. ;-) Jeżeli zamierzasz jeździć tym autkiem jeszcze długo to ja bym się pokusił o remont. Jeżeli natomiast długo go nie będziesz trzymał to nie ma sensu... :-/ '95 rok to fajny klekocik na Pierburgu, jeżeli silnik zrobisz na cacy to będzie jeździł i jeździł (przy prawidłowej jego obsłudze i wymianie płynów itp...). Co do wymiany silnika to mam zdanie takie jak Ty. Wsadzisz coś innego i nie wiadomo co tam w nim będzie... Jak silnik wyremontujesz to przynajmniej będziesz wiedział co jest. :-)
Nom co do tych ''macherów'' to Cię skroili sporo. :-/

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 12 sty 2010, 19:59

Myslę, ze trafnie to ująłes. Tylko oprócz kasy wkurzyło mnie jak można próbować z kogos idiotę robić i z ksiażkowych wymian 1-ej klasy samochodówki robic megaskomplikowaną naprawę.

Jeśli zrobili to złośliwie, to naprawde mistrzowską reklamę sobie robią.

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 12 sty 2010, 20:03

no u mnie padł silnik ale wymieniłem i śmiga jak złoto :lol: na dobrą sprawę to u mnie nie było już co remontowac :-/

a mechanicy to Cię nieładnie oskubali :-/

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 12 sty 2010, 20:07

Właśnie cały czas mam rozterkę, włożyć pare tysi czy sprzedać nieśpiesznie.
Po tej przygodzie z mechanikami mam do nich ogólnie awersję, wiec skłaniam sie do sprzedaży :-)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 12 sty 2010, 20:58

jastom, jeżeli masz dobry wypas to się zastanów bo jak wiadomo diesle na wypasie są cenione. ;-) Musisz rozważyć wszystkie za i przeciw i wtedy zdecyduj. <ok>

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 sty 2010, 10:13

Wtrace sie, a nie mozna by najpierw zrobic tzw. proby olejowej pierscieni, bo moze sie okaze ze wystarczy tylko zrobic regeneracje glowicy za 500zl zlozyc na nowych uszczelkach i autko bedzie jak nowonarodzone :?:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 sty 2010, 11:03

a ja proponowal bym jeszcze podjechac do kogos innego na pomiar cisnienia sprezania, sprawdzil bym tez zawory ich szczelnosc a nie odrazu remont lub wymiana, a w zimie moze chodzic na 3 gary bo moze swieczke masz spalona i tak jak kolega napisal min cis sprez w 1.9tdi to 19bar a roznica miedzy cyl nie może przekraczac 5bar, ja bym zmierzyl jeszcze raz to cisnienie u kogos innego

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 sty 2010, 12:43

Słonik pisze:a nie mozna by najpierw zrobic tzw. proby olejowej pierscieni,
Waśnie ,też bym to zrobił

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl