Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[TDI] Swap na 1.9 TDI

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 sty 2010, 11:31

Inna budowa skrzyni, inny wal, inny tylny most, naped tylnej osi jest dolaczany a nie staly jak w quattro i to jest chyba glowna roznica, nie ma czegos takiego jak blokada mechanizmu roznicowego, inne przelozenia glowne napedow, inne sposoby i miejsca mocowania napedow. Generalizujac technicznie nie da sie zalozyc podzespolow z 4motion do quattro i odwrotnie. 4motion i quattro to nie tylko nazwa handlowa lecz mimo stosowania podobnych albo takich samych mechanizmow rozncowych(haldex,torsen) to sa to dwa zupelnie rozne napedy.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 sty 2010, 12:05

Jak dołączany jak w passacie B5 i B5fl jest TORSEN tak jak w a4, co nie znaczy, że podzespoły pasują (chodzi o napędy, bo skrzynie biegów w pasku i audi z tymi samymi silnikami są te same), ale napewno nie jest tam HALDEX tylko TORSEN.

BTW w quattro też może być haldexem więc prosze nie wprowadzaj ludzi w błąd bo później tworzą się mity, ze quattro to zawsze STAŁY napęd na 4 koła, a w A3/tt jest quattro a jest to HALDEX.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 13:57 przez labek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 13 sty 2010, 12:11

labek pisze:BTW w quattro też może być haldexem więc prosze nie wprowadzaj ludzi w błąd bo później tworzą się mity, ze quattro to zawsze STAŁY napęd na 4 koła, a w A3/tt jest quattro a jest to HALDEX.
poprostu wszystkie audi z napędem na 4 koła nazywają się quattro ,nawet ta pomyłka z haldexem w A3 i TT, niestety.


natomiast Passat z TORSENEM nazywa się 4 motion a z HALDEXEM to syncro

więc co za tym idzie Passat 4motion ma stały napęd na 4 koła a Passat syncro ma dołaczany naped tylnej osi.
Czyli dwa różne rodzaje napędu w tym samym modelu auta.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 12:23 przez julekF1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 sty 2010, 12:23

Ale 4motion masz tez w Golfie i tam jest haldex, mi chodzi o nazwe samą, że quattro może byc i torsenem ( a4/a6 itd) i może być haldexem ( A3,tt itd ) tak samo 4motion w passacie B5 jest torsenem a w passacie B6 to jest już haldex tak samo jak w golfe 4motion to haldex.

PS.
Stary passat b2 z tego co pamietam SYNCRO a jest tam stały napęd 4x4.
EDIT:
Wieć gdzie kolego wprowadziłem ludzi w błąd ?
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 16:24 przez labek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 13 sty 2010, 12:26

labek pisze:Ale 4motion masz tez w Golfie i tam jest haldex
wiem, że tak jest, ale w temacie dyskusja toczy się o passata B5, a akurat w tym konkretnym modelu można było wybrać czy HALDEX czyli syncro czy TORSEN czyli 4motion.
Zgadza się?? ;-)

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 sty 2010, 12:30

W passacie (tutaj obojętne czy b4/5/6) można było wybrać czy z haldexem czy z torsenem ? Nie wydaje mi się, bo to czy jest haldex czy torsen jest zależne od tego czy silnik jest wzdłużny czy poprzeczny.

Prosze o cytat w którym miejscy wprowadzam ludzi w błąd ?

EDIT: Julek jeździłeś kiedyś autem z haldexem, jak tak to ile i w jakich warunkach ?
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 16:23 przez labek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 13 sty 2010, 12:42

Słonik pisze:Chmielek mial takowa ale nie z passata tylko z Audi ;-) . Wpassatach nigdy nie bylo quattro, jedynie 4motion ale to zupelnie inne rozwiazanie.
chodziło mi o to
Ale to nie Twój post.
Sorry moja wina[/b]

[ Dodano: 2010-01-13, 12:44 ]
labek pisze:haldex czy torsen jest zależne od tego czy silnik jest wzdłużny czy poprzeczny.
jeździłem passatem 2.8 5v i tam był wzdłużnie silnik i napęd syncro czyli dołączany tył gdy przednie koła traciły przyczapność i jeździłem 1.9 TDI 110 KM i było tam 4 motion i silnik również umieszczony wzdłużnie a napęd stały tak jak w klasycznym quattro.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 12:45 przez julekF1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 sty 2010, 12:45

Spoko <ok> czekamy na odpowiedź Słonika :mrgreen:

[ Dodano: 2010-01-13, 12:47 ]
julekF1 pisze: [ Dodano: 2010-01-13, 12:44 ]
labek pisze:haldex czy torsen jest zależne od tego czy silnik jest wzdłużny czy poprzeczny.
jeździłem passatem 2.8 5v i tam był wzdłużnie silnik i napęd syncro czyli dołączany tył gdy przednie koła traciły przyczapność i jeździłem 1.9 TDI 110 KM i było tam 4 motion i silnik również umieszczony wzdłużnie a napęd stały tak jak w klasycznym quattro.
PASSATy z silnikiem wzdłużnie (b5 i b5fl) mają stały napęd na 4 koła czyli torsen.

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 13 sty 2010, 12:52

labek pisze:PASSATy z silnikiem wzdłużnie (b5 i b5fl) mają stały napęd na 4 koła czyli torsen
no własnie nie do końca bo 2.8 5v z haldexem były bo takim jeździłem.

A skoro piszesz ,że passaty z silnikiem wzdłuznie miały stały napęd 4 kół to co powiesz na to co pisze słonik
Słonik pisze:naped tylnej osi jest dolaczany a nie staly jak w quattro
:mrgreen:

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 sty 2010, 12:57

julekF1 pisze:
labek pisze:PASSATy z silnikiem wzdłużnie (b5 i b5fl) mają stały napęd na 4 koła czyli torsen
no własnie nie do końca bo 2.8 5v z haldexem były bo takim jeździłem.

A skoro piszesz ,że passaty z silnikiem wzdłuznie miały stały napęd 4 kół to co powiesz na to co pisze słonik
Słonik pisze:naped tylnej osi jest dolaczany a nie staly jak w quattro
:mrgreen:
Nie może być z haldexem bo silnik jest ułożony wzdłużnie.

A co do Słonika to o tym piszę, że chce jakiegos uzasadnienia bo w passacie B5 i B5fl o których mowa zawsze był i jest STAŁY napęd na 4 koła TORSEN.

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 13 sty 2010, 13:15

labek pisze:Nie może być z haldexem bo silnik jest ułożony wzdłużnie.
labek ,kolego, przecież wiem jakim autem jeździłem.
Był to Passat B5 kombi, rok produkcji 1998, silnikiem 2.8 5v i napędem SYNCRO, który włączał napęd tylny kół gdy przednie straciły przyczepność (klasyczny HALDEX) auto przybyło do Polski z Ameryki.

Piszę to wszystko tylko dlatego, że jestem pewien, że w Passatach B5, występował stały napęd 4 kół jak i dołączany, i nie chodzi tu o to z jakim silnikiem.
W tym temacie piszem teraz o rodzajach napędu jakie były dostępne w B5 a nie z jakim silnikami one występowały.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 sty 2010, 13:20

Widziałeś kiedyś auto w którym można było wybrać czy ma być torsen czy haldex ? To jest zależne od tego czy silnik jest wzdłużnie czy poprzecznie, więc może zapytaj osoby która miała to auto jaki tam był napęd, albo daj mi jakiś dowód, że w passacie b5 można było wybierac rodzaj napędu na 4 koła...

EDIT:
melloon pisze:W początkowych seriach B5, mimo zastosowanego mechanizmu Torsen nadal obowiazywała nazwa Syncro.
( wyczytane na forum PASSATa )

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 13 sty 2010, 13:58

Slonik dzieki za linki, skontaktuje sie z tymi firmami i dam odp na forum.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 sty 2010, 14:05

Jeszcze tu masz pare linków

http://www.unitronic.pl/
http://www.sportmile.pl/

Jeszcze tu masz jednego który się może podjąć
http://gzw.pl/

mimo że strona wygląda biednie, maja za sobą projekty jak chociażby Warszawa v12, i Sebastian bo z nim będziesz gadał ma pare grubych projektów za soba, i naprawde go polecam, widziałem na żywo jego projekty i są naprawde fajnie zrobione.

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 13 sty 2010, 15:46

napisze Ci po raz kolejny może tym razem zrozumiesz.
Nie chodzi mi o to, że można było wybierać kupując w nowego passata czy chcesz mieć napęd z haldexem czy z torsenem.
Mi chodzi o to , że wystepowały oba rodzaje napędu w passacie B5

2.8 5v miał na 1000% silniki wzdłuż i napęd z haldexem czyli dołączany
i nie potrzebuje pytac nikogo czy tak było, ja poprostu takim jeździłem!!!!!

Może TDI występowały tylko z torsenem a inne tylko z haldexem, nie wiem
to jest teraz nieistotne.
Chodzi o to, że wykorzystywane były OBA rodzaje napędu w B5.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl