[TDI] Swap na 1.9 TDI
Inna budowa skrzyni, inny wal, inny tylny most, naped tylnej osi jest dolaczany a nie staly jak w quattro i to jest chyba glowna roznica, nie ma czegos takiego jak blokada mechanizmu roznicowego, inne przelozenia glowne napedow, inne sposoby i miejsca mocowania napedow. Generalizujac technicznie nie da sie zalozyc podzespolow z 4motion do quattro i odwrotnie. 4motion i quattro to nie tylko nazwa handlowa lecz mimo stosowania podobnych albo takich samych mechanizmow rozncowych(haldex,torsen) to sa to dwa zupelnie rozne napedy.
Jak dołączany jak w passacie B5 i B5fl jest TORSEN tak jak w a4, co nie znaczy, że podzespoły pasują (chodzi o napędy, bo skrzynie biegów w pasku i audi z tymi samymi silnikami są te same), ale napewno nie jest tam HALDEX tylko TORSEN.
BTW w quattro też może być haldexem więc prosze nie wprowadzaj ludzi w błąd bo później tworzą się mity, ze quattro to zawsze STAŁY napęd na 4 koła, a w A3/tt jest quattro a jest to HALDEX.
BTW w quattro też może być haldexem więc prosze nie wprowadzaj ludzi w błąd bo później tworzą się mity, ze quattro to zawsze STAŁY napęd na 4 koła, a w A3/tt jest quattro a jest to HALDEX.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 13:57 przez labek, łącznie zmieniany 1 raz.
poprostu wszystkie audi z napędem na 4 koła nazywają się quattro ,nawet ta pomyłka z haldexem w A3 i TT, niestety.labek pisze:BTW w quattro też może być haldexem więc prosze nie wprowadzaj ludzi w błąd bo później tworzą się mity, ze quattro to zawsze STAŁY napęd na 4 koła, a w A3/tt jest quattro a jest to HALDEX.
natomiast Passat z TORSENEM nazywa się 4 motion a z HALDEXEM to syncro
więc co za tym idzie Passat 4motion ma stały napęd na 4 koła a Passat syncro ma dołaczany naped tylnej osi.
Czyli dwa różne rodzaje napędu w tym samym modelu auta.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 12:23 przez julekF1, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale 4motion masz tez w Golfie i tam jest haldex, mi chodzi o nazwe samą, że quattro może byc i torsenem ( a4/a6 itd) i może być haldexem ( A3,tt itd ) tak samo 4motion w passacie B5 jest torsenem a w passacie B6 to jest już haldex tak samo jak w golfe 4motion to haldex.
PS.
Stary passat b2 z tego co pamietam SYNCRO a jest tam stały napęd 4x4.
EDIT:
Wieć gdzie kolego wprowadziłem ludzi w błąd ?
PS.
Stary passat b2 z tego co pamietam SYNCRO a jest tam stały napęd 4x4.
EDIT:
Wieć gdzie kolego wprowadziłem ludzi w błąd ?
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 16:24 przez labek, łącznie zmieniany 2 razy.
W passacie (tutaj obojętne czy b4/5/6) można było wybrać czy z haldexem czy z torsenem ? Nie wydaje mi się, bo to czy jest haldex czy torsen jest zależne od tego czy silnik jest wzdłużny czy poprzeczny.
Prosze o cytat w którym miejscy wprowadzam ludzi w błąd ?
EDIT: Julek jeździłeś kiedyś autem z haldexem, jak tak to ile i w jakich warunkach ?
Prosze o cytat w którym miejscy wprowadzam ludzi w błąd ?
EDIT: Julek jeździłeś kiedyś autem z haldexem, jak tak to ile i w jakich warunkach ?
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 16:23 przez labek, łącznie zmieniany 1 raz.
chodziło mi o toSłonik pisze:Chmielek mial takowa ale nie z passata tylko z Audi . Wpassatach nigdy nie bylo quattro, jedynie 4motion ale to zupelnie inne rozwiazanie.
Ale to nie Twój post.
Sorry moja wina[/b]
[ Dodano: 2010-01-13, 12:44 ]
jeździłem passatem 2.8 5v i tam był wzdłużnie silnik i napęd syncro czyli dołączany tył gdy przednie koła traciły przyczapność i jeździłem 1.9 TDI 110 KM i było tam 4 motion i silnik również umieszczony wzdłużnie a napęd stały tak jak w klasycznym quattro.labek pisze:haldex czy torsen jest zależne od tego czy silnik jest wzdłużny czy poprzeczny.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 12:45 przez julekF1, łącznie zmieniany 1 raz.
Spoko <ok> czekamy na odpowiedź Słonika :mrgreen:
[ Dodano: 2010-01-13, 12:47 ]
[ Dodano: 2010-01-13, 12:47 ]
PASSATy z silnikiem wzdłużnie (b5 i b5fl) mają stały napęd na 4 koła czyli torsen.julekF1 pisze: [ Dodano: 2010-01-13, 12:44 ]jeździłem passatem 2.8 5v i tam był wzdłużnie silnik i napęd syncro czyli dołączany tył gdy przednie koła traciły przyczapność i jeździłem 1.9 TDI 110 KM i było tam 4 motion i silnik również umieszczony wzdłużnie a napęd stały tak jak w klasycznym quattro.labek pisze:haldex czy torsen jest zależne od tego czy silnik jest wzdłużny czy poprzeczny.
no własnie nie do końca bo 2.8 5v z haldexem były bo takim jeździłem.labek pisze:PASSATy z silnikiem wzdłużnie (b5 i b5fl) mają stały napęd na 4 koła czyli torsen
A skoro piszesz ,że passaty z silnikiem wzdłuznie miały stały napęd 4 kół to co powiesz na to co pisze słonik
:mrgreen:Słonik pisze:naped tylnej osi jest dolaczany a nie staly jak w quattro
Nie może być z haldexem bo silnik jest ułożony wzdłużnie.julekF1 pisze:no własnie nie do końca bo 2.8 5v z haldexem były bo takim jeździłem.labek pisze:PASSATy z silnikiem wzdłużnie (b5 i b5fl) mają stały napęd na 4 koła czyli torsen
A skoro piszesz ,że passaty z silnikiem wzdłuznie miały stały napęd 4 kół to co powiesz na to co pisze słonik:mrgreen:Słonik pisze:naped tylnej osi jest dolaczany a nie staly jak w quattro
A co do Słonika to o tym piszę, że chce jakiegos uzasadnienia bo w passacie B5 i B5fl o których mowa zawsze był i jest STAŁY napęd na 4 koła TORSEN.
labek ,kolego, przecież wiem jakim autem jeździłem.labek pisze:Nie może być z haldexem bo silnik jest ułożony wzdłużnie.
Był to Passat B5 kombi, rok produkcji 1998, silnikiem 2.8 5v i napędem SYNCRO, który włączał napęd tylny kół gdy przednie straciły przyczepność (klasyczny HALDEX) auto przybyło do Polski z Ameryki.
Piszę to wszystko tylko dlatego, że jestem pewien, że w Passatach B5, występował stały napęd 4 kół jak i dołączany, i nie chodzi tu o to z jakim silnikiem.
W tym temacie piszem teraz o rodzajach napędu jakie były dostępne w B5 a nie z jakim silnikami one występowały.
Pozdrawiam
Widziałeś kiedyś auto w którym można było wybrać czy ma być torsen czy haldex ? To jest zależne od tego czy silnik jest wzdłużnie czy poprzecznie, więc może zapytaj osoby która miała to auto jaki tam był napęd, albo daj mi jakiś dowód, że w passacie b5 można było wybierac rodzaj napędu na 4 koła...
EDIT:
EDIT:
( wyczytane na forum PASSATa )melloon pisze:W początkowych seriach B5, mimo zastosowanego mechanizmu Torsen nadal obowiazywała nazwa Syncro.
Jeszcze tu masz pare linków
http://www.unitronic.pl/
http://www.sportmile.pl/
Jeszcze tu masz jednego który się może podjąć
http://gzw.pl/
mimo że strona wygląda biednie, maja za sobą projekty jak chociażby Warszawa v12, i Sebastian bo z nim będziesz gadał ma pare grubych projektów za soba, i naprawde go polecam, widziałem na żywo jego projekty i są naprawde fajnie zrobione.
http://www.unitronic.pl/
http://www.sportmile.pl/
Jeszcze tu masz jednego który się może podjąć
http://gzw.pl/
mimo że strona wygląda biednie, maja za sobą projekty jak chociażby Warszawa v12, i Sebastian bo z nim będziesz gadał ma pare grubych projektów za soba, i naprawde go polecam, widziałem na żywo jego projekty i są naprawde fajnie zrobione.
napisze Ci po raz kolejny może tym razem zrozumiesz.
Nie chodzi mi o to, że można było wybierać kupując w nowego passata czy chcesz mieć napęd z haldexem czy z torsenem.
Mi chodzi o to , że wystepowały oba rodzaje napędu w passacie B5
2.8 5v miał na 1000% silniki wzdłuż i napęd z haldexem czyli dołączany
i nie potrzebuje pytac nikogo czy tak było, ja poprostu takim jeździłem!!!!!
Może TDI występowały tylko z torsenem a inne tylko z haldexem, nie wiem
to jest teraz nieistotne.
Chodzi o to, że wykorzystywane były OBA rodzaje napędu w B5.
Nie chodzi mi o to, że można było wybierać kupując w nowego passata czy chcesz mieć napęd z haldexem czy z torsenem.
Mi chodzi o to , że wystepowały oba rodzaje napędu w passacie B5
2.8 5v miał na 1000% silniki wzdłuż i napęd z haldexem czyli dołączany
i nie potrzebuje pytac nikogo czy tak było, ja poprostu takim jeździłem!!!!!
Może TDI występowały tylko z torsenem a inne tylko z haldexem, nie wiem
to jest teraz nieistotne.
Chodzi o to, że wykorzystywane były OBA rodzaje napędu w B5.