Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[NG] ogrzewanie i układ chłodniczy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
REX-io
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:22
Lokalizacja: Żurawce

[NG] ogrzewanie i układ chłodniczy

Post autor: REX-io » 11 sty 2010, 13:17

mój problem wyglada następująco : zaczeło sie od braku ogrzewania, to co wiało z kratek nie było zimne ale takie złamane zimno, ciepła z tego nie bylo. wiec rozebrałem kokpit i podłączyłem sama nagrzewnice okazało sie że nagrzewa sie tylko pół wiec pomyślałem że przedłuże przewody z nagrzewnicy i wsadze do bańki z płynem żeby zobaczyć jak sie odpowietrza i okazało sie że nie ma krążenia :evil: co może być nie tak bo już mi ręce opadają ?? dodam że silnik się nie gotuje a termostat działa. Nagrzewnica jest nowa tzn rok temu zmieniana i pompa wody też w zeszłym roku na sylwestra zmieniana.
Jeszcze jedno pytanie mam odnośnie pompy bo od pewnego czasu wydobywa się z okolic wspomagania lub może pompy taki metaliczny dźwięk taki jakby ktoś metal toczył albo hamował pociąg ale tylko na zimnym silniku, a pytanie brzmi czy możliwe jest że pompa jakoś się urwała i od strony paska się kręci a w silniku wirnik nie ?? proszę pomóżcie :]

pozdrawiam Rex

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 sty 2010, 13:36

REX-io pisze:pytanie brzmi czy możliwe jest że pompa jakoś się urwała i od strony paska się kręci a w silniku wirnik nie ?
Wirnik był plastikowy czy metalowy. Bo przy tych z plastikowym wirnikiem słyszałem o takich przypadkach.

REX-io
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:22
Lokalizacja: Żurawce

Post autor: REX-io » 11 sty 2010, 20:53

właśnie że był metalowy. mam starą pompę więc jeszcze pokombinuje może to pomoże zobaczę

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 11 sty 2010, 23:35

Witam. masz chyba uszkodzony termostat- albo za szybko sie otwiera do maksimum (zasłania ci wtedy cały dopływ do nagrzewnicy) albo urwała sie tylna blacha i masz stale zamkniety dopływ, przy pompie nic sie raczej nie psuje oprucz uszczelki

Orzech74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:31

Re: [NG] ogrzewanie i układ chłodniczy

Post autor: Orzech74 » 13 sty 2010, 11:59

REX-io pisze:mój problem wyglada następująco : zaczeło sie od braku ogrzewania, to co wiało z kratek nie było zimne ale takie złamane zimno, ciepła z tego nie bylo. wiec rozebrałem kokpit i podłączyłem sama nagrzewnice okazało sie że nagrzewa sie tylko pół wiec pomyślałem że przedłuże przewody z nagrzewnicy i wsadze do bańki z płynem żeby zobaczyć jak sie odpowietrza i okazało sie że nie ma krążenia :evil: co może być nie tak bo już mi ręce opadają ?? dodam że silnik się nie gotuje a termostat działa. Nagrzewnica jest nowa tzn rok temu zmieniana i pompa wody też w zeszłym roku na sylwestra zmieniana.
Jeszcze jedno pytanie mam odnośnie pompy bo od pewnego czasu wydobywa się z okolic wspomagania lub może pompy taki metaliczny dźwięk taki jakby ktoś metal toczył albo hamował pociąg ale tylko na zimnym silniku, a pytanie brzmi czy możliwe jest że pompa jakoś się urwała i od strony paska się kręci a w silniku wirnik nie ?? proszę pomóżcie :]

pozdrawiam Rex
Myślę, że odnośnie nagrzewnicy sam sobie odpowiedziałeś - jest zapchana. To, że wymieniłeś nie znaczy że po roku jest OK. Jeżeli poprzednia się zapchała to przez osady - a układu pewnie przed wymianą nie przepłukałeś, a jeżeli nawet to się zapchała i tyle. Kup środek do płukania i spróbuj przepłukać samą nagrzewnicę lub kup nową (nie są drogie).
Jeśli chodzi o pisk to po pierwsze sprawdź naciąg paska (wszystkich), jeżeli jest ok to wyciągnij pompę i sprawdź czy ośka i wirnik są całe - tylko, że uszkodzenie pompy wody nie znika po nagrzaniu.

REX-io
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:22
Lokalizacja: Żurawce

Post autor: REX-io » 13 sty 2010, 17:24

dzięki panowie i Orzech miałeś racje nagrzewnica jest zapchana. Kupinem płyn i zaraz się biorę za nią. Co do pompy to tez sprawdzę bo jedno nie wyklucza drugiego a do pompy to jest dobry dostęp. A ten denerwujący dźwięk może nie ustaje po nagrzaniu ale jest duuuzo ciszej i występuje tylko przy niektórych obrotach. Co do płukania to masz racje nie płukałem i myślę że to błąd z mojej strony, nigdy tego nie robiłem ale myślę że ten proszek do płukania czajników użyję zaleje wodą rozgrzeje i niech ostygnie i spuszczę. potem płukanie woda kilka razy i ma być, ale tu znowu pojawia się pytanie: czy jeśli zacznę płukać i ten syf zacznie się odrywać i pływać czy nie zabije mi np chłodnicy bo nagrzewnicy nie podepnę ? pozdrawiam i dzięki

Orzech74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:31

Post autor: Orzech74 » 13 sty 2010, 18:08

Na Twoim miejscu bym tak długo płukał aż zawartość tego co wylejesz będzie taka jak tego co wlejesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl