Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[NG] ogrzewanie i układ chłodniczy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
REX-io
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:22
Lokalizacja: Żurawce

[NG] ogrzewanie i układ chłodniczy

Post autor: REX-io » 11 sty 2010, 13:17

mój problem wyglada następująco : zaczeło sie od braku ogrzewania, to co wiało z kratek nie było zimne ale takie złamane zimno, ciepła z tego nie bylo. wiec rozebrałem kokpit i podłączyłem sama nagrzewnice okazało sie że nagrzewa sie tylko pół wiec pomyślałem że przedłuże przewody z nagrzewnicy i wsadze do bańki z płynem żeby zobaczyć jak sie odpowietrza i okazało sie że nie ma krążenia :evil: co może być nie tak bo już mi ręce opadają ?? dodam że silnik się nie gotuje a termostat działa. Nagrzewnica jest nowa tzn rok temu zmieniana i pompa wody też w zeszłym roku na sylwestra zmieniana.
Jeszcze jedno pytanie mam odnośnie pompy bo od pewnego czasu wydobywa się z okolic wspomagania lub może pompy taki metaliczny dźwięk taki jakby ktoś metal toczył albo hamował pociąg ale tylko na zimnym silniku, a pytanie brzmi czy możliwe jest że pompa jakoś się urwała i od strony paska się kręci a w silniku wirnik nie ?? proszę pomóżcie :]

pozdrawiam Rex

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 sty 2010, 13:36

REX-io pisze:pytanie brzmi czy możliwe jest że pompa jakoś się urwała i od strony paska się kręci a w silniku wirnik nie ?
Wirnik był plastikowy czy metalowy. Bo przy tych z plastikowym wirnikiem słyszałem o takich przypadkach.

REX-io
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:22
Lokalizacja: Żurawce

Post autor: REX-io » 11 sty 2010, 20:53

właśnie że był metalowy. mam starą pompę więc jeszcze pokombinuje może to pomoże zobaczę

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 11 sty 2010, 23:35

Witam. masz chyba uszkodzony termostat- albo za szybko sie otwiera do maksimum (zasłania ci wtedy cały dopływ do nagrzewnicy) albo urwała sie tylna blacha i masz stale zamkniety dopływ, przy pompie nic sie raczej nie psuje oprucz uszczelki

Orzech74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:31

Re: [NG] ogrzewanie i układ chłodniczy

Post autor: Orzech74 » 13 sty 2010, 11:59

REX-io pisze:mój problem wyglada następująco : zaczeło sie od braku ogrzewania, to co wiało z kratek nie było zimne ale takie złamane zimno, ciepła z tego nie bylo. wiec rozebrałem kokpit i podłączyłem sama nagrzewnice okazało sie że nagrzewa sie tylko pół wiec pomyślałem że przedłuże przewody z nagrzewnicy i wsadze do bańki z płynem żeby zobaczyć jak sie odpowietrza i okazało sie że nie ma krążenia :evil: co może być nie tak bo już mi ręce opadają ?? dodam że silnik się nie gotuje a termostat działa. Nagrzewnica jest nowa tzn rok temu zmieniana i pompa wody też w zeszłym roku na sylwestra zmieniana.
Jeszcze jedno pytanie mam odnośnie pompy bo od pewnego czasu wydobywa się z okolic wspomagania lub może pompy taki metaliczny dźwięk taki jakby ktoś metal toczył albo hamował pociąg ale tylko na zimnym silniku, a pytanie brzmi czy możliwe jest że pompa jakoś się urwała i od strony paska się kręci a w silniku wirnik nie ?? proszę pomóżcie :]

pozdrawiam Rex
Myślę, że odnośnie nagrzewnicy sam sobie odpowiedziałeś - jest zapchana. To, że wymieniłeś nie znaczy że po roku jest OK. Jeżeli poprzednia się zapchała to przez osady - a układu pewnie przed wymianą nie przepłukałeś, a jeżeli nawet to się zapchała i tyle. Kup środek do płukania i spróbuj przepłukać samą nagrzewnicę lub kup nową (nie są drogie).
Jeśli chodzi o pisk to po pierwsze sprawdź naciąg paska (wszystkich), jeżeli jest ok to wyciągnij pompę i sprawdź czy ośka i wirnik są całe - tylko, że uszkodzenie pompy wody nie znika po nagrzaniu.

REX-io
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:22
Lokalizacja: Żurawce

Post autor: REX-io » 13 sty 2010, 17:24

dzięki panowie i Orzech miałeś racje nagrzewnica jest zapchana. Kupinem płyn i zaraz się biorę za nią. Co do pompy to tez sprawdzę bo jedno nie wyklucza drugiego a do pompy to jest dobry dostęp. A ten denerwujący dźwięk może nie ustaje po nagrzaniu ale jest duuuzo ciszej i występuje tylko przy niektórych obrotach. Co do płukania to masz racje nie płukałem i myślę że to błąd z mojej strony, nigdy tego nie robiłem ale myślę że ten proszek do płukania czajników użyję zaleje wodą rozgrzeje i niech ostygnie i spuszczę. potem płukanie woda kilka razy i ma być, ale tu znowu pojawia się pytanie: czy jeśli zacznę płukać i ten syf zacznie się odrywać i pływać czy nie zabije mi np chłodnicy bo nagrzewnicy nie podepnę ? pozdrawiam i dzięki

Orzech74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:31

Post autor: Orzech74 » 13 sty 2010, 18:08

Na Twoim miejscu bym tak długo płukał aż zawartość tego co wylejesz będzie taka jak tego co wlejesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl