Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] n75

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 sty 2010, 22:41

rysiek500 pisze:miał urządzenie servisowe stwierdził,błąd dolotu regulacji spalin stwierdził że to zawór n75
Albo coś żle powtórzyłeś albo ten pożal się boże "mechanik "jest niedouczony .N75 nie ma nic do dolotu i regulacji spalin bo od tego jest zawór EGR i elektrozawór n 18 .N 75 reguluje cisnienie turbiny upuszczając je kiedy przekroczy odpowiednią wartość .Ładowanie kilkuset złotych w elektrozawór sterujący pracą EGR to pieniądze wyrzucone w błoto bo pożytek z EGR żaden a jedyne co powoduje jego działanie to zasyfiony przysmażonym olejem i nagarem dolot .Natomiast uszkodzony n 75 to już kiepska i uciazliwa sprawa bo auto łapie tryb awaryjny z powodu przeładowania i jazda jest koszmarem .Chwilowym rozwiązaniem problemu uszkodzonego n75 jest zrobienie tzw.bajpasa czyli połączenia wężyka wychodzącego z turbiny bezpośrednio do gruchy zaworu upustowego .Ale najlepiej jest wymienić n75 na sprawny bo po zrobieniu bajpasa cisnienie doładowania jest trochę mniejsze niż powinno być i wynosi ok.0,6bara

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 06 sty 2010, 19:58

Ja osobiście polecam zaślepiony EGR, mam tak u siebie i jet OK. Elektrozawór do EGR trochę kosztuje a uszkodzony według mnie nie powinien powodować notlaufu, jednak może być notowany błąd. Jeśli chodzi o N75 to na allegro kupiłem niegdyś Pierburga za 141zł z wysyłką (prostokątna końcówka tylko uchwyt troszkę inny). Sprawny N75 powinien mieć rezystancję 27-30 Ohm. Gdy podłączymy go pod 12V np. z zasilacza to powinien pyknąć i zablokować przepływ powietrza z turbiny na gruszkę, gdy odłączamy prąd to powietrze przepływa tam swobodnie. Jednak najlepiej podłączyć manometr pod dolot i obserwować ciśnienie doładowania podczas jazdy, przyspieszania itd. Powinno być max 0.85-0.95 bara i nie powinno skakać wyżej.

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

Post autor: rysiek500 » 06 sty 2010, 20:27

MUNIOR pisze:
rysiek500 pisze:miał urządzenie servisowe stwierdził,błąd dolotu regulacji spalin stwierdził że to zawór n75
Albo coś żle powtórzyłeś albo ten pożal się boże "mechanik "jest niedouczony .N75 nie ma nic do dolotu i regulacji spalin bo od tego jest zawór EGR i elektrozawór n 18 .N 75 reguluje cisnienie turbiny upuszczając je kiedy przekroczy odpowiednią wartość .Ładowanie kilkuset złotych w elektrozawór sterujący pracą EGR to pieniądze wyrzucone w błoto bo pożytek z EGR żaden a jedyne co powoduje jego działanie to zasyfiony przysmażonym olejem i nagarem dolot .Natomiast uszkodzony n 75 to już kiepska i uciazliwa sprawa bo auto łapie tryb awaryjny z powodu przeładowania i jazda jest koszmarem .Chwilowym rozwiązaniem problemu uszkodzonego n75 jest zrobienie tzw.bajpasa czyli połączenia wężyka wychodzącego z turbiny bezpośrednio do gruchy zaworu upustowego .Ale najlepiej jest wymienić n75 na sprawny bo po zrobieniu bajpasa cisnienie doładowania jest trochę mniejsze niż powinno być i wynosi ok.0,6bara
Chciałem się poprawić troche bo pewno żle napisałem z tą regulacją spalin,pamiętam tylko że coś z regulacją dolotu Przepraszam

Koledzy napiszcie jeszcze jak podłączyć ten zegar pod turbo żeby sprawdzić ciśnienie może jakiś obrazek.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sty 2010, 00:01

rysiek500 pisze:Koledzy napiszcie jeszcze jak podłączyć ten zegar pod turbo żeby sprawdzić ciśnienie może jakiś obrazek
Czynność tak prosta że nie wymaga obrazków.Zdejmujesz zaślepkę na dolocie zakładasz na nią wężyk na drugim końcu wężyka w kabinie zakładasz manometr najlepiej do 1,5 bara i w drogę .Obserwujesz w czasie jazdy.Ciśnienie nie powinno przekroczyć 1 bara nawet przy max obrotach

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 sty 2010, 07:42

ta zaślepka jest na aluminiowym kolanku ,które jest na kolektorze ssącym silnika.... ;-)

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 07 sty 2010, 15:49

tak ta zaślepka jest na tym kolanku

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

[audi801,9tdi]N75

Post autor: rysiek500 » 12 sty 2010, 12:44

Koledzy mam takie pytanie
Wymieniłem zaworek n75 na nowy,chciałem zapytać czy tzw.notlauf występuje tylko przy garowaniu pod góre czy może występować też na równym terenie ,bo sprawdziłem na równinie na 3 biegu przy 120 i nie robiło notlaufu.nie jechałem w góry bo troche ślisko.
i jeszcze jedno ten zaworek ma tykać czy nie bo jakoś go nie słyszę(pierburg)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 12 sty 2010, 14:28

czasami tyka czasami nie.....ale to nie znaczy że nie działa,załóż sobie manometr,będziesz widział jak ładuje turbina.....i wtedy będzie wszystko jasne...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 13 sty 2010, 17:27

czasami też pęknie wężyk idący do MAPsensora i też turbo będzie ładowało za dużo mimo sprawnego N75 dlatego sprawdzanie zaczyna się od tego co jest najtańsze, czyli cienkich gumowych wężyków <ok>

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 13 sty 2010, 17:50

a od czego są wężyki pod akumulatorem? też do turba ?? wogóle czym one się zajmują??

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 13 sty 2010, 17:57

pod auk chyba idą do serva h-ca

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 sty 2010, 19:53

dawid80 pisze:pod auk chyba idą do serva h-ca
Raczej od serwa ,idzie podciśnienie do elektrozaworu n18 sterującego pracą EGR

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 13 sty 2010, 21:27

te wezyki tez musza byc szczelne pod aku?

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 13 sty 2010, 22:35

diablo228 pisze:a od czego są wężyki pod akumulatorem? też do turba ?? wogóle czym one się zajmują??
Właśnie pod aku najczęściej między innymi idzie wężyk do MAPsensora tak jak opisał wyżej UKI_XX, kiedyś miałem taki przypadek, przetarł Mi się ten wężyk i turbo wariowało u Mnie był cienki czarny plastykowy być może takie zakładano w ori.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 14 sty 2010, 07:33

diablo228 pisze:te wezyki tez musza byc szczelne pod aku?
uważam to pytanie za retoryczne...... :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl