Albo coś żle powtórzyłeś albo ten pożal się boże "mechanik "jest niedouczony .N75 nie ma nic do dolotu i regulacji spalin bo od tego jest zawór EGR i elektrozawór n 18 .N 75 reguluje cisnienie turbiny upuszczając je kiedy przekroczy odpowiednią wartość .Ładowanie kilkuset złotych w elektrozawór sterujący pracą EGR to pieniądze wyrzucone w błoto bo pożytek z EGR żaden a jedyne co powoduje jego działanie to zasyfiony przysmażonym olejem i nagarem dolot .Natomiast uszkodzony n 75 to już kiepska i uciazliwa sprawa bo auto łapie tryb awaryjny z powodu przeładowania i jazda jest koszmarem .Chwilowym rozwiązaniem problemu uszkodzonego n75 jest zrobienie tzw.bajpasa czyli połączenia wężyka wychodzącego z turbiny bezpośrednio do gruchy zaworu upustowego .Ale najlepiej jest wymienić n75 na sprawny bo po zrobieniu bajpasa cisnienie doładowania jest trochę mniejsze niż powinno być i wynosi ok.0,6bararysiek500 pisze:miał urządzenie servisowe stwierdził,błąd dolotu regulacji spalin stwierdził że to zawór n75
[1.9TDI 1Z] n75
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja osobiście polecam zaślepiony EGR, mam tak u siebie i jet OK. Elektrozawór do EGR trochę kosztuje a uszkodzony według mnie nie powinien powodować notlaufu, jednak może być notowany błąd. Jeśli chodzi o N75 to na allegro kupiłem niegdyś Pierburga za 141zł z wysyłką (prostokątna końcówka tylko uchwyt troszkę inny). Sprawny N75 powinien mieć rezystancję 27-30 Ohm. Gdy podłączymy go pod 12V np. z zasilacza to powinien pyknąć i zablokować przepływ powietrza z turbiny na gruszkę, gdy odłączamy prąd to powietrze przepływa tam swobodnie. Jednak najlepiej podłączyć manometr pod dolot i obserwować ciśnienie doładowania podczas jazdy, przyspieszania itd. Powinno być max 0.85-0.95 bara i nie powinno skakać wyżej.
Chciałem się poprawić troche bo pewno żle napisałem z tą regulacją spalin,pamiętam tylko że coś z regulacją dolotu PrzepraszamMUNIOR pisze:Albo coś żle powtórzyłeś albo ten pożal się boże "mechanik "jest niedouczony .N75 nie ma nic do dolotu i regulacji spalin bo od tego jest zawór EGR i elektrozawór n 18 .N 75 reguluje cisnienie turbiny upuszczając je kiedy przekroczy odpowiednią wartość .Ładowanie kilkuset złotych w elektrozawór sterujący pracą EGR to pieniądze wyrzucone w błoto bo pożytek z EGR żaden a jedyne co powoduje jego działanie to zasyfiony przysmażonym olejem i nagarem dolot .Natomiast uszkodzony n 75 to już kiepska i uciazliwa sprawa bo auto łapie tryb awaryjny z powodu przeładowania i jazda jest koszmarem .Chwilowym rozwiązaniem problemu uszkodzonego n75 jest zrobienie tzw.bajpasa czyli połączenia wężyka wychodzącego z turbiny bezpośrednio do gruchy zaworu upustowego .Ale najlepiej jest wymienić n75 na sprawny bo po zrobieniu bajpasa cisnienie doładowania jest trochę mniejsze niż powinno być i wynosi ok.0,6bararysiek500 pisze:miał urządzenie servisowe stwierdził,błąd dolotu regulacji spalin stwierdził że to zawór n75
Koledzy napiszcie jeszcze jak podłączyć ten zegar pod turbo żeby sprawdzić ciśnienie może jakiś obrazek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czynność tak prosta że nie wymaga obrazków.Zdejmujesz zaślepkę na dolocie zakładasz na nią wężyk na drugim końcu wężyka w kabinie zakładasz manometr najlepiej do 1,5 bara i w drogę .Obserwujesz w czasie jazdy.Ciśnienie nie powinno przekroczyć 1 bara nawet przy max obrotachrysiek500 pisze:Koledzy napiszcie jeszcze jak podłączyć ten zegar pod turbo żeby sprawdzić ciśnienie może jakiś obrazek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
- Lokalizacja: Chorzów/Bobowa
[audi801,9tdi]N75
Koledzy mam takie pytanie
Wymieniłem zaworek n75 na nowy,chciałem zapytać czy tzw.notlauf występuje tylko przy garowaniu pod góre czy może występować też na równym terenie ,bo sprawdziłem na równinie na 3 biegu przy 120 i nie robiło notlaufu.nie jechałem w góry bo troche ślisko.
i jeszcze jedno ten zaworek ma tykać czy nie bo jakoś go nie słyszę(pierburg)
Wymieniłem zaworek n75 na nowy,chciałem zapytać czy tzw.notlauf występuje tylko przy garowaniu pod góre czy może występować też na równym terenie ,bo sprawdziłem na równinie na 3 biegu przy 120 i nie robiło notlaufu.nie jechałem w góry bo troche ślisko.
i jeszcze jedno ten zaworek ma tykać czy nie bo jakoś go nie słyszę(pierburg)
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Właśnie pod aku najczęściej między innymi idzie wężyk do MAPsensora tak jak opisał wyżej UKI_XX, kiedyś miałem taki przypadek, przetarł Mi się ten wężyk i turbo wariowało u Mnie był cienki czarny plastykowy być może takie zakładano w ori.diablo228 pisze:a od czego są wężyki pod akumulatorem? też do turba ?? wogóle czym one się zajmują??