Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 sedan] Ustawianie zbieżności

ODPOWIEDZ
Bartek8508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2009, 14:34
Lokalizacja: ZS

[B4 sedan] Ustawianie zbieżności

Post autor: Bartek8508 » 08 sty 2010, 21:46

Hej, ostatnio z ciekawości chciałem sprawdzić ustawienie zbieżności w swojej Audiolce. Mam dostęp do stanowiska w autoryzowanym serwisie i tam na komputerze z programu wynikało, że ustawienia można dokonać tylko przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi zakładanych na elementy zawieszenia. Zdziwiło mnie to bo myślałem, że wystarczy odpowiednio operować śrubą na końcówce drążka i patrzeć na wskazania pomiaru na komputerze... Jak to jest w praktyce, da się to ustawić samą regulacją końcówki drążka czy rzeczywiście potrzebne są specjalistyczne klucze?

piotrw54
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: piotrw54 » 08 sty 2010, 23:38

Z tego co widziałem podczas ustawiania zbieżności tymi narzędziami są dwa klucze płaskie jeden do odblokowania nakrętki kontrującej końcówkę drążka kierowniczego a drugi do obracania drążkiem w celu ustawienia zbieżności. Ot całe narzędzia specjalne. Nie jestem diagnostą.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 09 sty 2010, 10:44

Do same zbieżności wystarczą dwa klucze płaskie. Natomiast do ustawienia kąta myślę że jest jakiś przyrząd bo powiem że nie mając nic jak ustawiałem kąt to sie nieźle namęczyłem .
Chyba że za przyrządy specjalistyczne uwaza się przyrząd do blokowania kierownicy i hamulca.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 12 sty 2010, 00:27

yy zbieżności nie ustawisz puki nie założysz na tylne koła miarki, na przednie pod koła tarcze obrotowe i na felgi lampy z osprzętem. :-?Ustawiasz kierownice idealnie prosto, sprawdzasz ile powinno być stopni +/- w np.książce i ustawiasz przy drążkach kierowniczych 2 kluczami jeden do kontry 2 do regulacji, poprzednio ustawiając na znaki laserowo lub lampowo

Bartek8508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2009, 14:34
Lokalizacja: ZS

Post autor: Bartek8508 » 14 sty 2010, 12:56

Mam jeszcze jedno pytanie. W B4 często tylnie koło jest jakby cofnięte. W niektórych samochodach widać to bardzo wyraźnie, w innych mniej. Z czego to wynika?

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 14 sty 2010, 13:15

Cofnięte ? :roll: hmm może chodzi Tobie jak są wywalone tuleje na belce..

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 14 sty 2010, 14:53

cofniete kilka przyczyn uderzyl ktos wczesniej w cos i moglo przesunac tyl tez sie reguluje jezeli sie cos nei zgadza po popluzowaniu srub jest nie wielki luz ktorym mozna operowac podczas ustawiania przekonalem sie sam jak mi prawdziwy fachowiec w tej dziedzinie ustawial

Bartek8508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2009, 14:34
Lokalizacja: ZS

Post autor: Bartek8508 » 14 sty 2010, 14:57

Aha, więc jest możliwość że na regulacji może się przesunąć... Dzięki za odpowiedź :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl