[80 B3 1.6D] Co to za przekaźnik?
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
[80 B3 1.6D] Co to za przekaźnik?
witam mam w komorze silnika pewien przekaznik odkad mam auto po dluzszym postoju 4 dni i wiecej aku mialem rozladowany kupilem nowy aku i dalej sie rozladowywal po odlaczeniu tego przekaznika aku trzyma bardzo dobrze a auto zapala nawet przy -20 od jednego obrotu walu. Od czego jest ten przekaznik i gdzie go mozna dostac no i za ile? Fotka przekaznika: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b9 ... 77996.html
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Alarmu nie mam mam tylko ori central. Poprzednio byl tam silnik 1.6TD SB ja zrobilem swapa na JK bo tamten zmarl od mojej nogi a ten przekaznik to pewnie jakis osprzet jeden czy dwa kable ida do takiej grubej rurki ktora jest na przewodzie paliwowym nie wiem czy to przypadkiem nie jest podgrzewacz paliwa, a ten przekaznik moze nim sterowac
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
No wiec tak czerwony kabel idzie do aku zielony to masa, ten bialy idzie wlasnie to tej rury na przewodach i niebieski idzie to elektrozaworu w pompie. Oto fotka "rury" na przewodzie paliwowym http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5e2 ... a5594.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze gdzieś powinien iść kabel do załączania tego ustrojstwa ale mniejsza o to. Rozbierz go i zobacz czy nie ma w środku wody bo jest ustawiony spodem do góry i mogło się do niego nalać. Ja kiedyś podłączyłem przekaźnik i dyndał się pod maską do góry nogami, nalało się do niego wody i działy się z nim cuda, zaczął on podawać plus z akumulatora na wszystkie styki.
wygląda mi to na podgrzewacz paliwa...widziałem coś podobnego w renówce....
[ Dodano: 2010-01-14, 08:33 ]
schemat podłączenia na to wskazuje...prąd z elektrozaworu idzie na cewkę przekaźnika i załącza grzałkę.....tylko ona może jest już walnięta i robi zwarcie albo coś z tym przekaźnikiem nie tak ...ale jeżeli auto pali bez problemów to ja bym to wyrzucił całkiem....
[ Dodano: 2010-01-14, 08:33 ]
schemat podłączenia na to wskazuje...prąd z elektrozaworu idzie na cewkę przekaźnika i załącza grzałkę.....tylko ona może jest już walnięta i robi zwarcie albo coś z tym przekaźnikiem nie tak ...ale jeżeli auto pali bez problemów to ja bym to wyrzucił całkiem....
Kolego sprawdź jeśli na pewno ten przekaźnik nie ma wpływu na pracę silnika to to wywal. Ja ostatnio miałem podobny problem padał mi aku po 3/4dniach postoju. Zbadałem upływ prądu brało 200mA, a co? W listwie przekaźników pod kokpitem był włożony przekaźnik od ABS który ciągle pracował i pobierał 150mA, a ja w swoim Audi nie posiadam systemu ABS. Wyjąłem go wszystko działa jak powinno, aku i tak kupiłem nowy także jest git.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
A jak myślisz co się łatwiej ( gwałtowniej - bardziej detonacyjnie ) spala duże krople ON w połączeniu z tlenem w cylindrze , czy drobniutkie kropeli ON ? Im bardziej jednorodna mieszanina tym wyższa efektywność spalania to znaczy z mniejszej ilości paliwa uzyskujesz taką samą moc . Między innymi dlatego są podgrzewane kolektory ssące w benzyniakach bo w nich następuje dalsze odparowanie benzyny w celu uzyskania dobrej ( jednorodnej )mieszanki
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Napewno mi paliwo nie zamarznie jak to naprawie bo tej zimy mialem juz taki przypadek. I jeszcze jedno pytanie jak podlaczyc ten podgrzewacz na krotko czyli bez tego przekaznika bo chcialbym sprawdzic czy on dziala bo kupie przekaznik a tu zonk. jak bedzie dzialal to ta rurka zrobi sie troche ciepla czy po czym to poznam?
Na podstawie zamieszczonego zdjęcia połączenie żółtego z czerwonym na krótko powinno podać +12V na podgrzewacz . Zakładam , że masa jest podłączona na stałe . Możesz między żółty a czerwony podpiąć amperomierz o dużym zakresie ( powiedzmy 20A - nie wiem jakiej mocy jest podgrzewacz ) wówczas zobaczysz jaki prąd płynie . Po połączeniu na krótko żółtego z czerwonym podgrzewacz powinien powoli ocieplać się .