Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6D] Co to za przekaźnik?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

[80 B3 1.6D] Co to za przekaźnik?

Post autor: Fighter001 » 13 sty 2010, 10:56

witam mam w komorze silnika pewien przekaznik odkad mam auto po dluzszym postoju 4 dni i wiecej aku mialem rozladowany kupilem nowy aku i dalej sie rozladowywal po odlaczeniu tego przekaznika aku trzyma bardzo dobrze a auto zapala nawet przy -20 od jednego obrotu walu. Od czego jest ten przekaznik i gdzie go mozna dostac no i za ile? Fotka przekaznika: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b9 ... 77996.html

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 13 sty 2010, 11:08

wyglada jak odcicie zaołonu w alarmie, mam bardzo podobny,masz alarm??

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 13 sty 2010, 11:13

oryginalnie to czegos takiego nie było w aucie wiec jesli to mozliwe zapytaj poprzedniego wlasciciela auta, moze on to zamontowal i wie co to je ;-) ,
a alarm nie kradnie za duzo pradu?, zmierz upływ pradu z aku jak silnik jest wylaczony, lub niech ktos ci zmierzy jak nie potrafisz

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 13 sty 2010, 11:18

Alarmu nie mam mam tylko ori central. Poprzednio byl tam silnik 1.6TD SB ja zrobilem swapa na JK bo tamten zmarl od mojej nogi a ten przekaznik to pewnie jakis osprzet jeden czy dwa kable ida do takiej grubej rurki ktora jest na przewodzie paliwowym nie wiem czy to przypadkiem nie jest podgrzewacz paliwa, a ten przekaznik moze nim sterowac

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 13 sty 2010, 12:20

Kolego po nitce do kłębka,poleć po przewodach może dowiesz się czegoś więcej

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 13 sty 2010, 15:08

No wiec tak czerwony kabel idzie do aku zielony to masa, ten bialy idzie wlasnie to tej rury na przewodach i niebieski idzie to elektrozaworu w pompie. Oto fotka "rury" na przewodzie paliwowym http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5e2 ... a5594.html

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 sty 2010, 23:38

Jeszcze gdzieś powinien iść kabel do załączania tego ustrojstwa ale mniejsza o to. Rozbierz go i zobacz czy nie ma w środku wody bo jest ustawiony spodem do góry i mogło się do niego nalać. Ja kiedyś podłączyłem przekaźnik i dyndał się pod maską do góry nogami, nalało się do niego wody i działy się z nim cuda, zaczął on podawać plus z akumulatora na wszystkie styki.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 14 sty 2010, 08:25

wygląda mi to na podgrzewacz paliwa...widziałem coś podobnego w renówce....

[ Dodano: 2010-01-14, 08:33 ]
schemat podłączenia na to wskazuje...prąd z elektrozaworu idzie na cewkę przekaźnika i załącza grzałkę.....tylko ona może jest już walnięta i robi zwarcie albo coś z tym przekaźnikiem nie tak ...ale jeżeli auto pali bez problemów to ja bym to wyrzucił całkiem....

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 14 sty 2010, 09:01

Kolego sprawdź jeśli na pewno ten przekaźnik nie ma wpływu na pracę silnika to to wywal. Ja ostatnio miałem podobny problem padał mi aku po 3/4dniach postoju. Zbadałem upływ prądu brało 200mA, a co? W listwie przekaźników pod kokpitem był włożony przekaźnik od ABS który ciągle pracował i pobierał 150mA, a ja w swoim Audi nie posiadam systemu ABS. Wyjąłem go wszystko działa jak powinno, aku i tak kupiłem nowy także jest git. ;-) ;-)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 14 sty 2010, 16:24

Prad napewno zrzeral ten przekaznik bo jest caly zardzewialy w srodku i po jego odlaczeniu jest ok. A co daje ten podgrzewacz? Moze warto to reanimowac?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 sty 2010, 16:49

Fighter001 pisze:Moze warto to reanimowac?
Nowy przekaźnik koszt jakichś 5zł, zamontuj go po ludzku tzn. złączami w dół i przenieś go na górną część ściany grodziowej.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 14 sty 2010, 17:32

No dobra koszt nie duzy tylko czy warto? Co mi da ten podgrzewacz? Bo patrze w sieci i rozne glupoty sa napisane nawet ze mozna zmniejszyc troche spalanie.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 15 sty 2010, 06:41

A jak myślisz co się łatwiej ( gwałtowniej - bardziej detonacyjnie ) spala duże krople ON w połączeniu z tlenem w cylindrze , czy drobniutkie kropeli ON ? Im bardziej jednorodna mieszanina tym wyższa efektywność spalania to znaczy z mniejszej ilości paliwa uzyskujesz taką samą moc . Między innymi dlatego są podgrzewane kolektory ssące w benzyniakach bo w nich następuje dalsze odparowanie benzyny w celu uzyskania dobrej ( jednorodnej )mieszanki

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 15 sty 2010, 07:42

Napewno mi paliwo nie zamarznie jak to naprawie bo tej zimy mialem juz taki przypadek. I jeszcze jedno pytanie jak podlaczyc ten podgrzewacz na krotko czyli bez tego przekaznika bo chcialbym sprawdzic czy on dziala bo kupie przekaznik a tu zonk. jak bedzie dzialal to ta rurka zrobi sie troche ciepla czy po czym to poznam?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 15 sty 2010, 09:18

Na podstawie zamieszczonego zdjęcia połączenie żółtego z czerwonym na krótko powinno podać +12V na podgrzewacz . Zakładam , że masa jest podłączona na stałe . Możesz między żółty a czerwony podpiąć amperomierz o dużym zakresie ( powiedzmy 20A - nie wiem jakiej mocy jest podgrzewacz ) wówczas zobaczysz jaki prąd płynie . Po połączeniu na krótko żółtego z czerwonym podgrzewacz powinien powoli ocieplać się .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl