Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0] bulgotanie nagrzewnicy

venol20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2009, 16:02
Lokalizacja: Gliwice

[B4 ABT 2.0] bulgotanie nagrzewnicy

Post autor: venol20 » 15 sty 2010, 12:46

Witam. Mam pytanie o czym może świadczyć bulgotanie z okolic nagrzewnicy podczas dodawania gazu? Dodam że nie mam rewelacyjnego grzania w środku. Odpowietrzałem układ poprzez odpowietrznik i na wolnych obrotach wycieka przez niego płyn z bąbelkami a jak przygazuje to płyn nie wycieka. Odpowietrzałem przy zamknietym korky zbior. wyrównawczego i przy temp. 90st. Czy dobrze zrobiłem i ci to za bulgotanie? Prosze o jakies rady.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 15 sty 2010, 12:50

A ile płunu spuściłeś ile Ci weszło?

venol20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2009, 16:02
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: venol20 » 15 sty 2010, 12:55

nie spuszczałem całego płynu. Chciałem tylko odpowietrzyć bo te bulgotanie mnie zastanawia i brak wycieku płynu przy odpowietrzaniu i gazowaniu

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 15 sty 2010, 13:02

Też mam ten objaw ,a jak odkręcam odpowietrznik przed nagrzewnicą przy 90st. to ucieka płyn ,a w nagrzewnicy nadal bulgocze :evil:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 sty 2010, 13:23

A czy to czasem nie będzie objaw przytkanej nagrzewnicy? :roll:

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 15 sty 2010, 13:27

Nie mam pojęcia ,ale wiem że mnie to wk....... na maxa.
Jutro sprawdzam wszystkie węże i okaże się czy nie jest zapowietrzony.

Awatar użytkownika
DEDHI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 827
Rejestracja: 19 gru 2008, 19:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: DEDHI » 16 sty 2010, 16:03

ja też tak mam... bulgotanie zaczyna się gdy obroty wzrosta ponad 2,5K, wydaje mi się to zwiazane z pompą wody.. (bulgotanie trwa krótko) i powiem wiecej jest to normalne ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 16 sty 2010, 18:22

No to ja Wam powiem Chłopaki co to jest - zapowietrzona nagrzewnica i nic innego. Proponuję poszukać na forum tematu na temat odpowietrzania układu chłodzenia oraz nagrzewnicy i porządnie odpowietrzyć, a problem ustąpi.
Niedawno pisałem na forum jak odpowietrzyć nagrzewnicę.

Awatar użytkownika
staniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 04 paź 2008, 00:31
Lokalizacja: FNW

Post autor: staniu » 16 sty 2010, 19:22

ja mam coś takiego przy gaszeniu silnika
słyszę bulgotanie w okolicach nagrzewnicy
a po tym oczywiście jak odpalam auto ponownie to do środka wbija mi się para :) a szybki zamiast odparowywać przy nadmuchu to pokrywają się tylko jeszcze większa para :(
przypuszczam ze rozszczelniła się nagrzewnica albo węże przy niej i po zgaszeniu silnika staje pompa utrzymująca układ w obiegu , dostaje się powietrze do podciśnienia i woda zaczyna się gotować i wywala ja na zewnątrz
może ktoś mi powie czy moje przypuszczenia są dobre bo czekam na polepszenie pogody i planuję wymianę nagrzewnicy :)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 17 sty 2010, 08:30

staniu, myślę, że dobrze myślisz. ;-)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 sty 2010, 10:51

jezeli by puszczala nagrzewnica raczej poczul bys neprzyjemny zapach z nawiewu u mnie gdy troszke sie rozszczelnila to bylo czuc ja kplyn robil sie cieply po wymianie tez mialem problemy z bulgotaniem jak koledzy wyzej pisza kilka krotnie odpowietrznik nei pomagalo do konca sciagalem troche weze od nagrzewnicy i w koncu po meczarni ok godziny uporalems ie i grzeje jak wariat teraz

Marynarz41
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 07 cze 2009, 19:22
Lokalizacja: Świecie n/W

Post autor: Marynarz41 » 17 sty 2010, 12:42

Gdyby puszczała nagrzewnica,to też dywaniki były lekko wilgotne :!: Proponuje zrobić tak jak napisał Tomek1982 :!: U mnie pomogło <ok>

Gitek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 gru 2008, 06:33
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Gitek » 18 sty 2010, 07:42

Ja też miałem kiedyś problem z bulgotaniem. okazało się że miałem lekki wyciek an wężu zasilającym nagrzewnicę i na wolnych obrotach lekko się zapowietrzało a gdy dadałem trochę gazu to pojawioało się przez chwikę bulgotanie i po chqili ustawało. Zaznaczę że wyciek był bardzo znikomy a jednak tak się działo, tylko dokręciłem opaskę i już wszystko Git. Tak że venol20, proponuję poszukać jakiegoś wycieku w układzie.

venol20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2009, 16:02
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: venol20 » 18 sty 2010, 12:03

Kolego grze czy mógłbyś jeszcze raz opisac jak prawidłowo odpowietrzyć nagrzewnice bo nie wyszukałem na forum nic konkretnego. Krok po kroku jak to zrobić..

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 sty 2010, 12:24

venol20, napiszę Ci jak ja odpowietrzałem nagrzewnicę u siebie. nagrzewnica była po wymianie więc cała wypełniona powietrzem i ogrzewanie było słabe więc na zimnym silniku odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy układu chłodzenia i dolałem płynu na max. potem odpaliłem silnik i włączyłem ogrzewanie na max i wentylator lekko. silnik tak pochodził chwilę, po czym odkręciłem opaskę na na powrotnym wężu z nagrzewnicy (ten, na którym jest/był odpowietrznik) i odchyliłem wąż w ten sposób, żeby górą była szpara, którą powietrze może wychodzić. ale uważaj żeby Cię płyn nie opryskał i nie oparzył. wtedy pomocnik miał za zadanie wcisnąć gaz i trzymać silnik na 2,5 tys obrotów/min. przez przynajmniej minute. ja w tym czasie odchylałem ten wąż. przez chwilę był on w ogóle ściągnięty, gdyż płyn leciał ledwo co. jak już zaczynało trochę lepiej lecieć, to naciągnąłem wąż z powrotem i tylko górą rozszczelniłem. wtedy pomocnik puścił gaz i jak już wyszło powietrze z nagrzewnicy naciągnąłem, wąż do końca i zakręciłem opaskę. oczywiście jeśli by się zaczęło lać za mocno w trakcie tego wypuszczania powietrza, to pomocnik puszcza natychmiast gaz.
potem nie wyłączamy silnika, tylko czekamy aż na jałowym rozgrzeje się do włączenia wentylatora chłodnicy. wtedy wyłączamy silnik i dopiero w tym momencie zakręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego. pozostawiamy silnik do wystudzenie i uzupełniamy płyn w zbiorniczku.
w czasie gdy silnik będzie chodził na jałowym, warto dodatkowo ściskać na przemian dolny i górny gruby wąż od chłodnicy (oczywiście z wyczuciem). wtedy układ lepiej się odpowietrza.
uwaga! przy odkręcaniu węża powrotnego od nagrzewnicy trzeba zachować szczególną ostrożność i robić to powoli, bo można poparzyć się gorącą parą lub płynem!
nie dolewaj też do rozgrzanego układu chłodzenia zimnego płynu chłodniczego, żeby nic nie pękło.

Dodano:
Jest też druga metoda pozbycia się bulgotania w nagrzewnicy (chociaż tej akurat metody w Audi nie sprawdzałem jeszcze, bo dotyczy ona Hondy Civic).
Otóż, jeśli już mamy układ w miarę odpowietrzony, a tylko nagrzewnica bulgocze, to można zrobić tak:
uzupełnić płyn w zbiorniczku na maxa.
pojechać na wzniesienie i stanąć tam tak, żeby przód stał ostro pod górę. stać tak na wolnych obrotach. jak już silnik się rozgrzeje, to wcisnąć gaz i trzymać na obrotach 2300-2500 RPM przez prawie minutę, pozostawić silnik włączony aż do włączenia wentylatora, po czym zjechać ze wzniesienia, wyłączyć silnik i pozostawić do wystudzenia, a następnie uzupełnić płyn.
uwaga: stosując tą metodę trzeba koniecznie sprawdzić wcześniej poziom oleju żeby go nie było za mało w misce gdy auto będzie pracowało na wzniesieniu z przodem do góry. żeby pompa mogła ciągnąć olej, a nie powietrze.

Dodano:
trzecia metoda, to taka, że można na zimnym wyłączonym silniku odkręcić węże od nagrzewnicy (głównie wąż powrotny - ten, na którym jest odpowietrznik) i strzykawką wstrzykiwać płyn do nagrzewnicy oraz do węży wypełniając je płynem. może też się przydać do tego kawałek cewnika żeby łatwiej było wpompowywać w ten sposób płyn do nagrzewnicy przez otwory. odkręcając węże uważaj, żeby nie wylał się płyn. w wężu zasilającym (tym idącym od bloku silnika) będzie on na pewno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl