Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B3 JV]Obieg płynu chłodzącego.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
yonek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:30
Lokalizacja: śląskie

[ 80 B3 JV]Obieg płynu chłodzącego.

Post autor: yonek2 » 15 sty 2010, 15:12

Witam.Audi 80 b3 1.8 benz./gaz. Brak ogrzewania na wolnych obrotach.Nie ma wycieków,odpowietrzałem,sra...em itd ale zauważyłem ,że jest bardzo słabe ciśnienie płynu w wężu dopływu płynu do nagrzewnicy.Praktycznie na wolnych obrotach nic nie leci z tego przewodu.Dopiero na wysokich obrotach cosik tam ciśnie.
Co to może być? Podejrzewam pompę,za tę słabą wydajność.
Jkieś rady,porady ,sugestie?
Pzdr.Jan.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011, 21:04 przez yonek2, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Re: Obieg płynu chłodzącego.

Post autor: diablo228 » 15 sty 2010, 15:28

kolego a nie używałeś czasem jakiegoś uszczelniacza do chłodnicy który wsypuje sie do układu ?

yonek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:30
Lokalizacja: śląskie

Re: Obieg płynu chłodzącego.

Post autor: yonek2 » 15 sty 2010, 15:34

diablo228 pisze:kolego a nie używałeś czasem jakiegoś uszczelniacza do chłodnicy który wsypuje sie do układu ?
Wręcz przeciwnie.Środek do czyszczenia układu.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 15 sty 2010, 15:36

ale użyłeś go przed objawem który opisałeś czy po objawie ? kolego popraw temat :-D bo poleci nie wiesz jak poczytaj REGULAMIN :-P i ogólnie poszukaj troche na forum o takich objawach bo tutaj to jest encyklopedia już :mrgreen:

yonek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:30
Lokalizacja: śląskie

Post autor: yonek2 » 15 sty 2010, 15:55

" i ogólnie poszukaj troche na forum o takich objawach " A myślisz ,że nie szukałem?
Objawy już były więc użyłem środka,żeby przepłukać układ.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 15 sty 2010, 16:09

wyciągnij chłodnice przeczyść ją wodą tak jak i układ cały, rozumiem kupiłeś auto z tym problemem?? jeśli tak być może poprzedni właściciel jeździł na wodzie w układzie chłodzenia i układ jest zarośnięty kamieniem - chłodnica

yonek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:30
Lokalizacja: śląskie

Post autor: yonek2 » 15 sty 2010, 16:14

diablo228 pisze:wyciągnij chłodnice przeczyść ją wodą tak jak i układ cały, rozumiem kupiłeś auto z tym problemem?? jeśli tak być może poprzedni właściciel jeździł na wodzie w układzie chłodzenia i układ jest zarośnięty kamieniem - chłodnica
Rozumię ,że przez to może być słaby obieg?
Ale przewód zasilający nagrzewnicę wychodzi z bloku silnika.A jak jest mały(podczas nagrzewania) obieg to i tak chłodnica nie bierze w nim obiegu,może się mylę?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 sty 2010, 16:24

yonek2, kolego skoro oczekujesz od nas pomocy to nie docinaj nikomu i bo to jest niezgodne z regulaminem i zastosuj się do panujących tu zasad. Jeżeli nie wiesz o co koledze chodziło wystarczyło zapytać na PW.
Co do Twojego problemu mam podobnie. Sądzę że to możę być wina instalacji gazowej. Poprostu parownik ma mniejszy opór i zamiast przez nagrzewnicę płyn idzie prze niego.
Kolega z forum radził aby zastosować jakąś zwężkę aby przytłumić przepływ przez parownik aby płyn poszedł na nagrzewnicę.
Na małym obiegu faktycznie chłodnica nie ma nic wspólnego. Wymień jeszczed korek od zbiorniczka.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 15 sty 2010, 16:32

tak ale nie wiemy czy poprzedni właściciel lał wode w układ, więc układ może być zasyfiony, winą może być parownik bo i tak się zdarza w LPG, ale skoro winny byłby parownik to na PB powinna być róznica ??

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 sty 2010, 16:40

diablo228 pisze:ale skoro winny byłby parownik to na PB powinna być róznica ??
Podczas pracy silnika czy to na benzynie czy gazie to i tak płyn idzie przez parownik.

yonek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:30
Lokalizacja: śląskie

Post autor: yonek2 » 15 sty 2010, 16:46

kokolino1 pisze:yonek2, kolego skoro oczekujesz od nas pomocy to nie docinaj nikomu i bo to jest niezgodne z regulaminem i zastosuj się do panujących tu zasad. Jeżeli nie wiesz o co koledze chodziło wystarczyło zapytać na PW.
Co do Twojego problemu mam podobnie. Sądzę że to możę być wina instalacji gazowej. Poprostu parownik ma mniejszy opór i zamiast przez nagrzewnicę płyn idzie prze niego.
Kolega z forum radził aby zastosować jakąś zwężkę aby przytłumić przepływ przez parownik aby płyn poszedł na nagrzewnicę.
Na małym obiegu faktycznie chłodnica nie ma nic wspólnego. Wymień jeszczed korek od zbiorniczka.
Zasady szanuję i się poprawię.Jeśli ktoś poczuł się obrażony to przepraszam.
Co do mojego problemu.Może żle rozumuję to mnie poprawcie.Wąż z bloku idzie do nagrzewnicy i wychodzi do parownika i z powrotem do bloku tak?
Jeśli tak to najpierw pojawia się problem ,jak napisałem wyżej tzn.nie ma ciśnienia(na wolnych) już przy dolocie na nagrzewnicę i w tym nie bierze jeszcze udział parownik.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 sty 2010, 16:50

To teraz jestem w kropce. Jak masz podłączony parownik ? Szeregowo czy równolegle ?
Zobacz proszę ten temat. Różnica jest tylko w silniku, a cały układ jest taki sam.
https://audi80.pl/80b4-v6-podlaczeni ... t36945.htm

yonek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:30
Lokalizacja: śląskie

Post autor: yonek2 » 15 sty 2010, 16:59

Załączam poglądowy schemat

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 sty 2010, 17:03

No to zgodnie z tym masz podłączone szeregowo. Z tego co pisał któryś z userów to przy tym podłączeniu może nie grzać.

yonek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:30
Lokalizacja: śląskie

Post autor: yonek2 » 15 sty 2010, 17:08

kokolino1 pisze:No to zgodnie z tym masz podłączone szeregowo. Z tego co pisał któryś z userów to przy tym podłączeniu może nie grzać.
Też mi się tak wydaje,że szeregowo.Ok jutro sobota,trzeba będzie zakasać rękawy,zakupić węże,trójniki,i popróbować.
Dziękuję za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl