Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDi 1z] niepokojące drgania

piotr2210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:11
Lokalizacja: Sosnowiec

[1.9 TDi 1z] niepokojące drgania

Post autor: piotr2210 » 15 sty 2010, 19:09

[ 80 b4 1.9TDi 1z]
Witam
Panowie proszę o pomoc. nie wiem co jest jak silnik jest zimny to samochód jest ok a jak się rozgrzeje to mam drgania całego samochodu na wolnych obrotach oraz w granicach obrotów 1500 do 2000.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 15 sty 2010, 20:59

Póki co za mało szczegółow. Może ktoś grzebał przy pompie. Podłącz auto pod Vag-a jak masz możliwość. Vag prawdę Ci powie.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 16 sty 2010, 08:15

piotr2210 pisze:oraz w granicach obrotów 1500 do 2000.
a podczas przyspieszania też są drgania na tych obrotach?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 sty 2010, 09:51

piotr2210 pisze:jak się rozgrzeje to mam drgania całego samochodu na wolnych obrotach oraz w granicach obrotów 1500 do 2000.
nastawnik do czyszczenia lub wymiany .Albo odcinasz kabelek przy 43 pinie ECU i po problemie.Zanim jednak zaczniesz cokolwiek robić trzeba się upewnić .Żeby się upewnić że to nastawnik odpinasz wtyczkę od czujnika prędkości w skrzyni .Jeżeli po odpięciu czujnika nie ma drgań na 100%nastawnik w pompie

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 16 sty 2010, 10:01

MUNIOR pisze:odcinasz kabelek przy 43 pinie ECU i po problemie.
no nie od razu tak drastycznie ;-) a jak tak zrobi to czy załatwi to problem z nastawnikiem raz na długi czas czy może raczej złagodzi objawy które niebawem i tak powrócą :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 sty 2010, 10:41

Jak
marko009 pisze:a jak tak zrobi to czy załatwi to problem z nastawnikiem raz na długi czas czy może raczej złagodzi objawy które niebawem i tak powrócą :-/
Jak twierdzi kolega na zaprzyjażnionym forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15 to załatwia sprawę i nie ma żadnych skutków ubocznych.Ja zamierzam spróbować z tym kabelkiem bo mam też lekkie objawy nastawnika .

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 16 sty 2010, 11:15

Nie jestem zwolennikiem tego typu rozwiązań :evil: Też mi nastawnik się odzywa ale zamierzam z nim walczyć :-P Oczywiście każdy niech robi jak uważa :-)

piotr2210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:11
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: piotr2210 » 17 sty 2010, 13:04

Witam
A nie wiecie gdzie jest dobry szpenio od tych rzeczy w okolicach sosnowca?
Pozdro Piotr

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 17 sty 2010, 23:51

W ok. Sosnowca nie wiem, ale w Krakowie jest.

piotr2210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:11
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: piotr2210 » 18 sty 2010, 20:57

Witam
Panowie prosze o jeszcze jedną radę do drgań doszło jeszcze miganie świec żarowych i to wszystko przy ciepłym silniku jak jest zimny to wszystko ok.
Z góry dzięki za sugestie. Piotr

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 sty 2010, 21:13

piotr2210, miganie świec żarowych może być spowodowane wodą w filtrze paliwa albo padniętym czujnikiem. ;-)

piotr2210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:11
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: piotr2210 » 18 sty 2010, 21:44

no tak a te drgania na ciepłym silniku w granicach 750 - 2000 obrotów?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 sty 2010, 21:46

Podobnie jak koledzy obstawiam nastawnik, ale bez vaga się nie dowiesz. ;-)

piotr2210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:11
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: piotr2210 » 19 sty 2010, 18:59

Witajcie Panowie i Panie
Właśnie wróciłem od mechanika sprawdził mi wtryski podpiął vaga zczytał błędy sprawdził kompresje i okazuje się że według niego silnik jest walnięty. pomiar sprężania wykazał (od 1 cylindra) 26, 32, 31, 32. Jeździł też nim powiedział że nastawnik na pewno jest w porządku. Co o tym sądzicie? Czy szukać innego mechanika dla potwierdzenia tezy? Pomóżcie proszę.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 19 sty 2010, 20:10

Ciśnienie sprężania jest dobre jedynie na 1szym cylindrze jest trochę niższe ale mieści się w granicy tolerancji. A wiesz chociaż jakie błędy były??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl