[80 B4 2.0 ABT] lambda - pierwsze efekty jej wymiany
OK, powalczyłem trochę z bryczką. Odpiąłem minusową klemę od akumulatora na > 30min. Po odpaleniu na jałowym ujrzałem około 1250obr/min (wcześniej koło 1500). Po rozgrzaniu obr. spadły do 950obr/min (wcześniej 800). Wygląda na to, że reset ECU przywrócił sensowne wartości.
Zauważyłem jednak jedną rzecz - po tym resecie silnik zaczął dymić na siwo- nie przesadnie siwo ale czysto biało to też nie było Taki objaw utrzymywał się cały czas do włączenia wentylatora włącznie. Ruszyłem w kilku kilometrową trasę i po zrobieniu postoju rzuciłem okiem na wydech - nic - ani śladu dymu. Krótka przerwa na małe zakupy (koło 10min), odpalam - 950obr, nic nie dymi. Wróciłem do siebie, zapaliłem - 950obr, nie dymi ...
Jakiś pomysł co było/jest przyczyną dymienia ?
PS
Drugą zagadkę związaną z V/obr sprawdzę jak ruszę w trasę - dziś nie dało rady - wszędzie korki
Zauważyłem jednak jedną rzecz - po tym resecie silnik zaczął dymić na siwo- nie przesadnie siwo ale czysto biało to też nie było Taki objaw utrzymywał się cały czas do włączenia wentylatora włącznie. Ruszyłem w kilku kilometrową trasę i po zrobieniu postoju rzuciłem okiem na wydech - nic - ani śladu dymu. Krótka przerwa na małe zakupy (koło 10min), odpalam - 950obr, nic nie dymi. Wróciłem do siebie, zapaliłem - 950obr, nie dymi ...
Jakiś pomysł co było/jest przyczyną dymienia ?
PS
Drugą zagadkę związaną z V/obr sprawdzę jak ruszę w trasę - dziś nie dało rady - wszędzie korki
Za wcześnie na takie diagnozy - część baku przejechałem na starej lambdzie a do tego generalnie za mało przejechałem by wyciągać wnioski.PABLO pisze:A jak ze spalaniem? Pali mniej?
PS
Nawet jeśli nie spadnie, to u mnie było warto ją zmienić - cholerne szarpanie/przydławianie całkowicie ustało :mrgreen:
Mało istotne jaka sonda jest u mnie skoro u Ciebie jest inna (dane z katalogu Bosch)PABLO pisze:A z jakim numerem sonde kupiłeś? Gdzieś pisałeś ale nie wiem gdzie
"2.0 E 16V
Kod silnika ACE
0 258 003 957 Sonda lambda
zamieniony: 0 258 003 014, 0 258 003 175, 0 258 003 206, 0 258 003 298, 0 258 003 994
Sonda lambda Sonda regulacyjna
- Wymiana zalecana co 100 000 km; (podgrzewana sonda lambda)"
______________________________________________________________________________
Tak jest u mnie:
"0 258 003 396 Sonda lambda
zamieniony: 0 258 003 281, 0 258 003 295, 0 258 003 344
Typ katalizatora dla pojazdów bez katalizatora, Sonda lambda Sonda regulacyjna
- Wymiana zalecana co 160 000 km; (podgrzewana sonda lambda)
0 258 003 508 Sonda lambda
zamieniony: 0 258 003 063, 0 258 003 158, 0 258 003 194, 0 258 003 279*, 0 258 003 510
Typ katalizatora dla pojazdów z katalizatorem, Sonda lambda Sonda regulacyjna
- Wymiana zalecana co 160 000 km; (podgrzewana sonda lambda)
0 258 986 502 Sonda lambda Uniwersalny**
Typ katalizatora dla pojazdów z katalizatorem, Sonda lambda Sonda regulacyjna
- Wymiana zalecana co 160 000 km; (podgrzewana sonda lambda)"
* - tą miałem oryginalnie
** - tą kupiłem
Witam ponownie.
Pisałem na początku że, "na 5tym biegu przy 120km/h na płaskiej nawierzchni, bezwietrznie miałem niemal 3500obr/min. Wcześniej około 3100." - wygląda, na to, że to jednak kiedyś błędnie sczytałem obroty ... doszedłem, że mam skrzynię CGT (chyba najkrótsza jaka była w B4) i obroty rzędu 4000/140km/h są normalne. Zaletą tej skrzyni jest to, że pomimo 90KM potrafi rozbujać auto. Druga zaleta to możliwość jazdy przykładowo 40km/h na 5tce.
PS
Ciekawy LINK z przełożeniami popularnych skrzyń biegów w B4.
Pisałem na początku że, "na 5tym biegu przy 120km/h na płaskiej nawierzchni, bezwietrznie miałem niemal 3500obr/min. Wcześniej około 3100." - wygląda, na to, że to jednak kiedyś błędnie sczytałem obroty ... doszedłem, że mam skrzynię CGT (chyba najkrótsza jaka była w B4) i obroty rzędu 4000/140km/h są normalne. Zaletą tej skrzyni jest to, że pomimo 90KM potrafi rozbujać auto. Druga zaleta to możliwość jazdy przykładowo 40km/h na 5tce.
PS
Ciekawy LINK z przełożeniami popularnych skrzyń biegów w B4.
Znaczenia nie ma(dla komputera), ale zasada jest taka:Pytanie czy ma znaczenie którą klemę odepnę pierwszą oraz którą pierwszą podepnę ?
-pierwszą należy odłączyć klemę "-", ponieważ w odwrotnej kolejności istnieje ryzyko styknięcia plusowej klemy z masą pojazdu, a za tym idzie niebezpieczeństwo zwarcia
-podłączamy akumulator w odwrotnej kolejności, tj. najpierw "+" potem "-"
Po wymianie sondy przyszło pierwsze dotankowanie - przy rozkładzie:
61/39 % (trasa/miasto) spalanie 10,44l
przed wymianą sondy:
72/28% 10,2l
i na jesieni 70/30% 9,76l.
Wygląda, na to, że to spalanie w ABT po prostu jest na takim poziomie. W mieście praktycznie non stop w korkach + krótkie dystanse. Dodatkowo, krótkie przełożenia skrzyni mają pewien wpływ i rezultat gotowy. Przy jeździe emeryckiej można zyskać max 0,5l ... ale jakoś nie mogę się do takiego stylu przystosować
PS
Chyba, że coś mam skopane w samochodzie co wpływa na spalanie. Nie mam tej rury która idzie pod filtrem powietrza (od układu podgrzewającego zasysane powietrze) ale to nie powinno mieć chyba znaczenia na wiosnę i w lato ?!
61/39 % (trasa/miasto) spalanie 10,44l
przed wymianą sondy:
72/28% 10,2l
i na jesieni 70/30% 9,76l.
Wygląda, na to, że to spalanie w ABT po prostu jest na takim poziomie. W mieście praktycznie non stop w korkach + krótkie dystanse. Dodatkowo, krótkie przełożenia skrzyni mają pewien wpływ i rezultat gotowy. Przy jeździe emeryckiej można zyskać max 0,5l ... ale jakoś nie mogę się do takiego stylu przystosować
PS
Chyba, że coś mam skopane w samochodzie co wpływa na spalanie. Nie mam tej rury która idzie pod filtrem powietrza (od układu podgrzewającego zasysane powietrze) ale to nie powinno mieć chyba znaczenia na wiosnę i w lato ?!
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
no to ci pewnie bedzie już tyle palił, przede wszystkim skrzynia biegów ma wpływ, skoro masz tą najkrótszą co przy 130 km/h ma 3800 obr/min to nie masz się czemu dziwić...
rurkę jak masz to sobie załóż, autko bedzie miało ciut mocniejszy dół obrotów, poza tym przy szybszej jeździe jakieś tam minimalne nadciśnienie sie robi i to też troszkę więcej daje mocy, a tak jak jest teraz to zasysać musi sam
rurkę jak masz to sobie załóż, autko bedzie miało ciut mocniejszy dół obrotów, poza tym przy szybszej jeździe jakieś tam minimalne nadciśnienie sie robi i to też troszkę więcej daje mocy, a tak jak jest teraz to zasysać musi sam
Rurkę mam bo sobie dorobiłem Problem w tym, że nie jestem przekonany czy to ustrojstwo działa, bo jeśli nie to nie dziwne, że poprzednik wywalił tą rurkę. Na podstawie testów zimowych spalanie z rurką i bez było identyczne więc coś tam chyba siadło - tylko co :?:Skuciok pisze:rurkę jak masz to sobie załóż [...]
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
tam ci nie ma co siadać bo to z boku jest to tłumik szmerów ssania, wydłuża dolot, robi się z tego taki AirBox i silnik ma łatwiej z powietrzem, to co ci mogło siąść to jest zaraz przed puszką z filtrem powietrza, ten cały termostat co reguluje czy ma lecieć ciepłe powietrze z nad kolektora czy zimne..., jak nie masz gazu to zdecydowanie rurkę załóż