Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] lambda - pierwsze efekty jej wymiany

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
xavier

Post autor: xavier » 31 maja 2007, 11:54

paco, wielkie dzieki :) ja juz mam przejcane 227 tys a zaloze sie ze nikt sondy nie wymienial. trzeba bedzie sie rozejrzec.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 31 maja 2007, 18:05

OK, powalczyłem trochę z bryczką. Odpiąłem minusową klemę od akumulatora na > 30min. Po odpaleniu na jałowym ujrzałem około 1250obr/min (wcześniej koło 1500). Po rozgrzaniu obr. spadły do 950obr/min (wcześniej 800). Wygląda na to, że reset ECU przywrócił sensowne wartości.

Zauważyłem jednak jedną rzecz - po tym resecie silnik zaczął dymić na siwo- nie przesadnie siwo ale czysto biało to też nie było ;-) Taki objaw utrzymywał się cały czas do włączenia wentylatora włącznie. Ruszyłem w kilku kilometrową trasę i po zrobieniu postoju rzuciłem okiem na wydech - nic - ani śladu dymu. Krótka przerwa na małe zakupy (koło 10min), odpalam - 950obr, nic nie dymi. Wróciłem do siebie, zapaliłem - 950obr, nie dymi ...

Jakiś pomysł co było/jest przyczyną dymienia ?

PS

Drugą zagadkę związaną z V/obr sprawdzę jak ruszę w trasę - dziś nie dało rady - wszędzie korki :-/

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 31 maja 2007, 18:09

A jak ze spalaniem? Pali mniej?

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 31 maja 2007, 18:13

PABLO pisze:A jak ze spalaniem? Pali mniej?
Za wcześnie na takie diagnozy - część baku przejechałem na starej lambdzie a do tego generalnie za mało przejechałem by wyciągać wnioski.

PS

Nawet jeśli nie spadnie, to u mnie było warto ją zmienić - cholerne szarpanie/przydławianie całkowicie ustało :mrgreen:

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 01 cze 2007, 08:03

A z jakim numerem sonde kupiłeś? Gdzieś pisałeś ale nie wiem gdzie

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 01 cze 2007, 10:14

PABLO pisze:A z jakim numerem sonde kupiłeś? Gdzieś pisałeś ale nie wiem gdzie
Mało istotne jaka sonda jest u mnie skoro u Ciebie jest inna ;-) (dane z katalogu Bosch)

"2.0 E 16V
Kod silnika ACE

0 258 003 957 Sonda lambda

zamieniony: 0 258 003 014, 0 258 003 175, 0 258 003 206, 0 258 003 298, 0 258 003 994
Sonda lambda Sonda regulacyjna
- Wymiana zalecana co 100 000 km; (podgrzewana sonda lambda)"

______________________________________________________________________________

Tak jest u mnie:

"0 258 003 396 Sonda lambda

zamieniony: 0 258 003 281, 0 258 003 295, 0 258 003 344

Typ katalizatora dla pojazdów bez katalizatora, Sonda lambda Sonda regulacyjna
- Wymiana zalecana co 160 000 km; (podgrzewana sonda lambda)

0 258 003 508 Sonda lambda

zamieniony: 0 258 003 063, 0 258 003 158, 0 258 003 194, 0 258 003 279*, 0 258 003 510
Typ katalizatora dla pojazdów z katalizatorem, Sonda lambda Sonda regulacyjna
- Wymiana zalecana co 160 000 km; (podgrzewana sonda lambda)

0 258 986 502 Sonda lambda Uniwersalny**

Typ katalizatora dla pojazdów z katalizatorem, Sonda lambda Sonda regulacyjna
- Wymiana zalecana co 160 000 km; (podgrzewana sonda lambda)"


* - tą miałem oryginalnie

** - tą kupiłem

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 01 cze 2007, 18:48

Dzięki za info

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 20 cze 2007, 00:41

Witam ponownie.

Pisałem na początku że, "na 5tym biegu przy 120km/h na płaskiej nawierzchni, bezwietrznie miałem niemal 3500obr/min. Wcześniej około 3100." - wygląda, na to, że to jednak kiedyś błędnie sczytałem obroty ... doszedłem, że mam skrzynię CGT (chyba najkrótsza jaka była w B4) i obroty rzędu 4000/140km/h są normalne. Zaletą tej skrzyni jest to, że pomimo 90KM potrafi rozbujać auto. Druga zaleta to możliwość jazdy przykładowo 40km/h na 5tce.

PS

Ciekawy LINK z przełożeniami popularnych skrzyń biegów w B4.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 20 cze 2007, 07:20

A ciekawe jaka skrzynia jest u mnie... Bo nie ma ACE w rozpisce. U mnie jak narazie jest przy 120km/h ok.3200 ale przy 3800 jest już ok chyba 150km/h. Jakoś tak. Tak się zastanawiam też czy quattro może mieć też jakiś wpływ na to...

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 20 cze 2007, 10:17

Pytanie czy ma znaczenie którą klemę odepnę pierwszą oraz którą pierwszą podepnę ?
Znaczenia nie ma(dla komputera), ale zasada jest taka:
-pierwszą należy odłączyć klemę "-", ponieważ w odwrotnej kolejności istnieje ryzyko styknięcia plusowej klemy z masą pojazdu, a za tym idzie niebezpieczeństwo zwarcia
-podłączamy akumulator w odwrotnej kolejności, tj. najpierw "+" potem "-"

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 20 cze 2007, 19:02

Sonda wymieniona... Silniczek pracuje o niebo lepiej... Obroty już nie spadają tak jak kiedyś(do 400). Nareszcie komputer gazowy działa :-) Jeszcze tylko została regulacja gazu do zrobienia i będzie gitara. Po niedzieli wyjazd w góry więc zobacze ile spali. Pozdro

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 23 cze 2007, 20:01

Po wymianie sondy przyszło pierwsze dotankowanie - przy rozkładzie:

61/39 % (trasa/miasto) spalanie 10,44l

przed wymianą sondy:

72/28% 10,2l

i na jesieni 70/30% 9,76l.

Wygląda, na to, że to spalanie w ABT po prostu jest na takim poziomie. W mieście praktycznie non stop w korkach + krótkie dystanse. Dodatkowo, krótkie przełożenia skrzyni mają pewien wpływ i rezultat gotowy. Przy jeździe emeryckiej można zyskać max 0,5l ... ale jakoś nie mogę się do takiego stylu przystosować ;-)

PS

Chyba, że coś mam skopane w samochodzie co wpływa na spalanie. Nie mam tej rury która idzie pod filtrem powietrza (od układu podgrzewającego zasysane powietrze) ale to nie powinno mieć chyba znaczenia na wiosnę i w lato ?! Obrazek

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 23 cze 2007, 21:32

no to ci pewnie bedzie już tyle palił, przede wszystkim skrzynia biegów ma wpływ, skoro masz tą najkrótszą co przy 130 km/h ma 3800 obr/min to nie masz się czemu dziwić...
rurkę jak masz to sobie załóż, autko bedzie miało ciut mocniejszy dół obrotów, poza tym przy szybszej jeździe jakieś tam minimalne nadciśnienie sie robi i to też troszkę więcej daje mocy, a tak jak jest teraz to zasysać musi sam

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 23 cze 2007, 21:53

Skuciok pisze:rurkę jak masz to sobie załóż [...]
Rurkę mam bo sobie dorobiłem :-P Problem w tym, że nie jestem przekonany czy to ustrojstwo działa, bo jeśli nie to nie dziwne, że poprzednik wywalił tą rurkę. Na podstawie testów zimowych spalanie z rurką i bez było identyczne więc coś tam chyba siadło - tylko co :?:

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 23 cze 2007, 22:14

tam ci nie ma co siadać bo to z boku jest to tłumik szmerów ssania, wydłuża dolot, robi się z tego taki AirBox i silnik ma łatwiej z powietrzem, to co ci mogło siąść to jest zaraz przed puszką z filtrem powietrza, ten cały termostat co reguluje czy ma lecieć ciepłe powietrze z nad kolektora czy zimne..., jak nie masz gazu to zdecydowanie rurkę załóż

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl