[1.9TDI B4] Wyrzucanie płynu chłodniczego ze zbiorniczka.
[1.9TDI B4] Wyrzucanie płynu chłodniczego ze zbiorniczka.
Witam wszystkich.
Na początek chciałem się przedstawić. Mam na imię Piotr, forum audi80 czytam od dłuższego czasu, dzisiaj postanowiłem się zarejestrować.
Niestety posiadam następujący problem z autem. Od niedawna zaczęło wyrzucać płyn chłodzący ze zbiorniczka. Problem nasila się przy wzroście temperatury silnika powyżej 90C. Przy rozgrzanym silniku przewód łączący blok silnika z chłodnicą (gruby u góry) staje się twardy, zaś spod nakrętki zbiorniczka wylatuje płyn. Po delikatnym odkręceniu zakrętki zbiorniczka płyn jest wyrzucany na zewnątrz. Podobnie podczas jazdy.
No i oto moje pytania:
1).Co może być tego przyczyną?
2).Skąd w układzie pojawia się ciśnienie?
3). Czy układ chłodzenia posiada jakiś zaworek zabezpieczający wypuszczający nadmiar ciśnienia?
4). Czy objawy te mogą jednoznacznie wskazywać np na uszkodzoną uszczelkę głowicy? 5).Co należy jeszcze posprawdzać aby jednoznacznie określić diagnozę?
6). Na jakie koszty należy się przygotowywać?
Na początek chciałem się przedstawić. Mam na imię Piotr, forum audi80 czytam od dłuższego czasu, dzisiaj postanowiłem się zarejestrować.
Niestety posiadam następujący problem z autem. Od niedawna zaczęło wyrzucać płyn chłodzący ze zbiorniczka. Problem nasila się przy wzroście temperatury silnika powyżej 90C. Przy rozgrzanym silniku przewód łączący blok silnika z chłodnicą (gruby u góry) staje się twardy, zaś spod nakrętki zbiorniczka wylatuje płyn. Po delikatnym odkręceniu zakrętki zbiorniczka płyn jest wyrzucany na zewnątrz. Podobnie podczas jazdy.
No i oto moje pytania:
1).Co może być tego przyczyną?
2).Skąd w układzie pojawia się ciśnienie?
3). Czy układ chłodzenia posiada jakiś zaworek zabezpieczający wypuszczający nadmiar ciśnienia?
4). Czy objawy te mogą jednoznacznie wskazywać np na uszkodzoną uszczelkę głowicy? 5).Co należy jeszcze posprawdzać aby jednoznacznie określić diagnozę?
6). Na jakie koszty należy się przygotowywać?
Płyn może zostać wyrzucony jeśli układ się zapowietrzy,pęcherz powietrza potrafi skutecznie zablokować przepływ
Mogła uszczelka pod głowicą walnąć i ciśnienie z silnika wywala płyn na zewnątrz
Może również nie otwierać się termostat i na skutek wysokiej temperatury wywala płyn
Sprawdż czy się termostat otwiera,czy dolny wąż od chłodnicy i sama chłodnica są ciepłe
Czy podczas pracy jak jest zimny też wywala Ci płyn?Jeśli nie to myślę, że jest to termostat :roll:
Mogła uszczelka pod głowicą walnąć i ciśnienie z silnika wywala płyn na zewnątrz
Może również nie otwierać się termostat i na skutek wysokiej temperatury wywala płyn
Sprawdż czy się termostat otwiera,czy dolny wąż od chłodnicy i sama chłodnica są ciepłe
Czy podczas pracy jak jest zimny też wywala Ci płyn?Jeśli nie to myślę, że jest to termostat :roll:
W zbiorniczku nie widać oleju. Auto nie kopci na biało. Płyn wyskakuje przy zakręconym zbiorniczku oraz po delikatnym odkręceniu korka zbiorniczka płyn jest wyrzucany na zewnątrz (dosyć wysoko go wyrzuca). Zauważyłem jeszcze, przez chwile, że podczas twardnienia węża od chłodnicy temperatura silnika zaczęła się szybko podnosić (zapowietrzenie układu i brak obiegu płynu w układzie??). Temperatura silnika doszła do 95C - załączyły się wentylatory, ale chłodnica praktycznie była zimna.
Spytam się jeszcze, czy może takie objawy sprawiać np termostat? Niewłaściwe przełączanie obiegu mały/duży? Autko dosyć powoli łapie temperaturę (zawsze tak miało), przy 90-95C następuje załączenie wentylatorów.
Spytam się jeszcze, czy może takie objawy sprawiać np termostat? Niewłaściwe przełączanie obiegu mały/duży? Autko dosyć powoli łapie temperaturę (zawsze tak miało), przy 90-95C następuje załączenie wentylatorów.
no właśnie jak termostat się nie otwiera się nagrzewa (zwiększa objętość)nie ma gdzie uciec i wysadza zbiorniczkiemmascom pisze:temperatura silnika zaczęła się szybko podnosić (zapowietrzenie układu i brak obiegu płynu w układzie?
to też świadczy o tym ,że termostat mógł się nie otworzyćmascom pisze:Temperatura silnika doszła do 95C - załączyły się wentylatory, ale chłodnica praktycznie była zimna.