Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI B4] Wyrzucanie płynu chłodniczego ze zbiorniczka.

mascom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:33

[1.9TDI B4] Wyrzucanie płynu chłodniczego ze zbiorniczka.

Post autor: mascom » 16 sty 2010, 20:51

Witam wszystkich.
Na początek chciałem się przedstawić. Mam na imię Piotr, forum audi80 czytam od dłuższego czasu, dzisiaj postanowiłem się zarejestrować.

Niestety posiadam następujący problem z autem. Od niedawna zaczęło wyrzucać płyn chłodzący ze zbiorniczka. Problem nasila się przy wzroście temperatury silnika powyżej 90C. Przy rozgrzanym silniku przewód łączący blok silnika z chłodnicą (gruby u góry) staje się twardy, zaś spod nakrętki zbiorniczka wylatuje płyn. Po delikatnym odkręceniu zakrętki zbiorniczka płyn jest wyrzucany na zewnątrz. Podobnie podczas jazdy.

No i oto moje pytania:
1).Co może być tego przyczyną?
2).Skąd w układzie pojawia się ciśnienie?
3). Czy układ chłodzenia posiada jakiś zaworek zabezpieczający wypuszczający nadmiar ciśnienia?
4). Czy objawy te mogą jednoznacznie wskazywać np na uszkodzoną uszczelkę głowicy? 5).Co należy jeszcze posprawdzać aby jednoznacznie określić diagnozę?
6). Na jakie koszty należy się przygotowywać?

Awatar użytkownika
bob232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 595
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: bob232 » 16 sty 2010, 21:02

Ja bym tu podejrzewal uszczelkę pod glowicą, (ewentualnie jej pęknięcie) cz w plynie pojawia się olej?Auto kopci na bialo? inną przyczyna może być uszkodzony korek zbiorniczka plynu, a jeżeli go odkręcasz i plyn ucieka to raczej glowica. Koszt samej uszczelki okolo 200 zl

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 16 sty 2010, 21:07

Płyn może zostać wyrzucony jeśli układ się zapowietrzy,pęcherz powietrza potrafi skutecznie zablokować przepływ :-/
Mogła uszczelka pod głowicą walnąć i ciśnienie z silnika wywala płyn na zewnątrz :-/
Może również nie otwierać się termostat i na skutek wysokiej temperatury wywala płyn :-/

Sprawdż czy się termostat otwiera,czy dolny wąż od chłodnicy i sama chłodnica są ciepłe
Czy podczas pracy jak jest zimny też wywala Ci płyn?Jeśli nie to myślę, że jest to termostat :roll:

mascom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:33

Post autor: mascom » 16 sty 2010, 21:17

W zbiorniczku nie widać oleju. Auto nie kopci na biało. Płyn wyskakuje przy zakręconym zbiorniczku oraz po delikatnym odkręceniu korka zbiorniczka płyn jest wyrzucany na zewnątrz (dosyć wysoko go wyrzuca). Zauważyłem jeszcze, przez chwile, że podczas twardnienia węża od chłodnicy temperatura silnika zaczęła się szybko podnosić (zapowietrzenie układu i brak obiegu płynu w układzie??). Temperatura silnika doszła do 95C - załączyły się wentylatory, ale chłodnica praktycznie była zimna.

Spytam się jeszcze, czy może takie objawy sprawiać np termostat? Niewłaściwe przełączanie obiegu mały/duży? Autko dosyć powoli łapie temperaturę (zawsze tak miało), przy 90-95C następuje załączenie wentylatorów.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 16 sty 2010, 21:24

mascom pisze:temperatura silnika zaczęła się szybko podnosić (zapowietrzenie układu i brak obiegu płynu w układzie?
no właśnie jak termostat się nie otwiera się nagrzewa (zwiększa objętość)nie ma gdzie uciec i wysadza zbiorniczkiem :-P
mascom pisze:Temperatura silnika doszła do 95C - załączyły się wentylatory, ale chłodnica praktycznie była zimna.
to też świadczy o tym ,że termostat mógł się nie otworzyć :-P

mascom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:33

Post autor: mascom » 16 sty 2010, 21:35

marko009 pisze:
mascom pisze:Temperatura silnika doszła do 95C - załączyły się wentylatory, ale chłodnica praktycznie była zimna.
to też świadczy o tym ,że termostat mógł się nie otworzyć :-P
No a twardnięcie gumowej rury łączącej z góry chłodnice z blokiem silnika (tej grubej)? Rura ta jest ciepła.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 16 sty 2010, 21:50

górny przewód będzie ciepły,grawitacyjnie ciepły płyn idzie do góry <ok> . Ale czy dolny przewód się nagrzewa jeśli nie to termostat jest zamknięty :-/ Przewody są twarde bo masz ciśnienie w układzie :-P

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 sty 2010, 21:50

a czujesz zapach spalin ze zbiorniczka?? najprościej mówiąc jeśli jest uszkodzoną uszczelka pod głowicą to albo olej dostaje sie do płynu, albo spaliny do płynu albo płyn do oleju... no i do sprawdzenia dolny przewód czy jest ciepły...

mascom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:33

Post autor: mascom » 16 sty 2010, 22:25

Nie czuć spalin ze zbiorniczka. Wydaje mi się że dolny przewód był letni. Na pierwszy ogień pójdzie do wymiany termostat. Jeśli to nie pomoże to pewnie będzie uszczelka.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 sty 2010, 22:34

jedli temperatura jest wysoka a dolny przewód jest letni to na pierwszy ogień idzie termostat,później uszczelka.znajomy kiedys miał podobny problem jak walnięta mu pompa wody,silnik nabierał temperaturę a puźniej wywalało mu płyn...

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 16 sty 2010, 22:37

mascom pisze:dolny przewód był letni.
Przy 90* jak piszesz ,że miałeś na blacie to powinien być gorący :roll:
hudy pisze:problem jak walnięta mu pompa wody,
Tak tak <ok> to też może być .
Ale wtedy będzie się szybko nagrzewał.

mascom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:33

Post autor: mascom » 16 sty 2010, 22:44

Nagrzewa się wolno. Zresztą jakieś 15tyś km temu był wymieniany rozrząd razem z pompą wody.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 16 sty 2010, 22:47

mascom pisze:Nagrzewa się wolno
tak jak już pisałem sprawdź czy termostat działa jak powinien :roll:

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 16 sty 2010, 22:49

Zacznij od wymiany termostatu oczywiście że oryginalny to nie muszę pisać ale bardziej mi to wygląda na uszczelkę pod głowicą ale zacznij od niskich kosztów

magick6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2010, 23:29
Lokalizacja: sztum

Post autor: magick6 » 16 sty 2010, 23:40

od kiedy się grzeje-czy krótko po wymianie rozrządu?koledzy mają rcje w powyższych postach.a czy napewno miałeś wymienioną pompe wody? jak tak to jakiej firmy?
pytam ponieważ ruvil lub lemforder daje gwarancje tylko na 40 tyś wiem to ponieważ prowadze warsztat i występują reklamacje pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl